کد خبر: ۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
شرکت سامسونگ قصد دارد تا گوشی آینده گلکسی A23 را به عنوان اولین گوشی پایین رده مجهز به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی SK Hynix خود، روانه بازار کند.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو، سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، قصد دارد تا به زودی گوشی گلکسی A۲۳ را به عنوان جانشین گوشی پایین رده گلکسی A ۲۲ روانه بازار کند. اگرچه طبق معمول ما انتظار برخی بهبود‌ها را در این گوشی آینده داریم، اما جالب‌ترین خبری که اکنون در اختیار داریم این است که این دستگاه آینده قرار است به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ساخت SK Hynix مجهز شود که اگر این ادعا درست باشد، اولین استفاده از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی SK Hynix در گوشی‌های پایین رده سامسونگ محسوب می‌شود.

اولین گوشی پایین رده سامسونگ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی
 سامسونگ از سال ۲۰۱۹ با شرکت SK Hynix برای ساخت دوربین‌های گوشی‌های پایین رده خود همکاری می‌کند. این سازنده مطرح دوربین، تاکنون سنسور‌های پایین رده‌ای را برای سری گلکسی A و M ارائه کرده است. با این حال، ما تاکنون ندیده ایم که سنسور ۵۰ مگاپیکسلی SK Hynix در هیچ گوشی گلکسی به کار گرفته شده باشد. اما حالا، این قاعده ممکن است با ورود گلکسی A۲۳ آینده تغییر کند. طبق گزارش وبسایت فناوری TheElec، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تهیه سنسور‌های ۵۰ مگاپیکسلی جدید با همکاری SK Hynix است تا گوشی‌های پایین رده خود را در این زمینه ارتقا دهد. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی خاص، امسال برای عرضه در گوشی هوشمند گلکسی A۲۳ آینده برنامه ریزی خواهد شد. برای یادآوری، گلکسی A۲۲ دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و همانطور که گفته شد، لنز ۵۰ مگاپیکسلی SK Hynix در A۲۳ می‌تواند یک گام به جلو باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی A۲۳ از تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند. این دوربین با یک لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو و بوکه همراه خواهد بود. بنابراین، در مجموع چهار دوربین در پشت این گوشی جدید وجود خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود که گلکسی A۲۳ سامسونگ در دو نسخه ۴G LTE و ۵G معرفی خواهد شد. در رابطه با راه اندازی، این نشریه فاش می‌کند که مدل ۴G LTE در سه ماهه اول سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، در حالی که مدل ۵G قرار است در نیمه دوم سال جاری معرفی شود. طبق گزارش ها، سامسونگ قصد دارد ۱۷.۱ میلیون دستگاه از مدل ۴G LTE و ۱۲.۶ میلیون دستگاه از نسخه ۵G را عرضه کند.


در خصوص دیگر مشخصات اصلی این دستگاه، ما هنوز به شایعات متکی هستیم. گفته می‌شود که گلکسی A ۲۳ سامسونگ به یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی IPS LCD مجهز می‌شود که رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را عرضه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را در خود جای خواهد داد. این گوشی از تراشه MediaTek Dimensity ۷۰۰ بهره خواهد برد که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی پشتیبانی می‌شود که البته می‌توان از طریق اسلات کارت آن را تا یک ترابایت ارتقا داد.

در خصوص باتری گلکسی A۲۳ نیز گفته می‌شود که این دستگاه به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که با یک سیستم شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌شود. این دستگاه همچنین جک ۳.۵ میلی متری صدا را نیز حفظ خواهد کرد که این خبر البته برای علاقمندان به این قابلیت خوب خواهد بود، زیرا ما می‌دانیم که این سازنده در حال حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا در گوشی‌های خود است. در خصوص سیستم عامل نیز باید گفت که متأسفانه به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا از اندروید قدمی‌تر ۱۱ برای این دستگاه استفاده کند که توقف در وضعیت موجود محسوب می‌شود، اما احتمالا ارتقا به نسخه‌های جدید را تا دو یا سه سال دریافت خواهد کرد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.