کد خبر: ۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
پیرترین مرد جهان در سن ۱۱۱ سالگی بالاخره پرده از راز عمر طولانی خود برداشته و اتفاقا حقایق عمر او برخلاف چیزی است که همه فکر می‌کنند.

مخاطب ۲۴- عمر- جان تینیس وود که بیش از نیم قرن است بازنشسته شده حالا عنوان رکورد گینس پس از ویسنته پرز مورا ونزوئلایی به این مرد رسیده است. در واقع حالا جان تینیس وود است که به عنوان پیرترین مرد جهان شناخته می‌شود و او پس از دریافت این رکورد، پرده از راز عمر طولانی خود برداشته که باعث حیرت همه شده است. اگر شما هم می‌خواهید شاید تا این سن زندگی کنید و علاقه دارید تا شیوه زندگی این مرد را پیاده کنید، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

راز عمر طولانی پیرترین مرد جهان
تا چند هفته گذشته ویسنته پرز مورا ونزوئلایی به عنوان پیرترین مرد جهان شناخته می‌شد که در اوایل این هفته در سن ۱۱۴ سالگی درگذشت. پس از او عنوان پیرترین مرد جهان به تینیس وود بریتانیایی رسید که حدود نیم قرن است بازنشسته شده و اکنون در ۱۱۱ سالگی به سر می‌برد. تینیس وود، حسابدار بازنشسته و کارمند سابق خدمات پستی است که متولد ۱۹۱۲ در مرسی ساید در شمال انگلستان بوده و در طول عمر خود، دو جنگ جهانی و دو پاندمی بزرگ بیماری را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید

او زمانی که از راز عمر طولانی اش پرسیده می‌شود پاسخ عجیبی را داده و اعلام کرده که طول عمر او فقط شانسی بوده و هیچ رژیم غذایی خاصی را ندارد. همچنین اعلام کرده حتی در این سن هم هر هفته جمعه چیپس و ماهی می‌خورد؛ چراکه این دو را بسیار دوست دارد. تینیس وود بریتانیایی همچنین پاسخ جالبی داده و گفته که شما یا طولانی زندگی می‌کنید یا کوتاه و نمی‌توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید.

رکورد‌های جهانی گینس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای تینیس وود برای این رکورد توسط کارشناسان و گروه تحقیقاتی کهنسال شناسی که فهرستی از ابر صدساله‌های تایید شده جهان را فهرست می‌کند، ارزیابی و تایید شده است. در حال حاضر مسن‌ترین زن و به طور کلی مسن‌ترین فرد زنده ماریا برانیاس موررا اسپانیایی است که در سن ۱۱۷ سالگی به سر می‌برد.
طبق نظر برخی افراد، تینیس وود دیدگاهی تا حدودی سنجیده در مورد وضعیت جهان و زندگی ارائه کرده و این که کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم، می‌تواند تا حدودی برخی را آسوده کند که وضعیت آن‌ها تماما در نتیجه عملکرد خودشان نبوده است

برچسب ها: عمر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.