کد خبر: ۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
امروز اخباری درباره اخراج محمد فاضلی استاد دانشگاه شهیدبهشتی مطرح شد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد به صورت پیمانی در این دانشگاه حضور داشته و در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیات اجرایی نشده است.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از فارس،  امروز در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های اصلاح طلب خبری مبنی بر اخراج محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشکده شهیدبهشتی منتشر شد و پس از آن برخی از چهره‌های اصلاح طلب از جمله حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور سابق، عبدالناصر همتی نامزد اصلاح طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب، امیر ناظمی معاون سابق وزیر ارتباطات و... به این موضوع واکنش نشان داده و تلاش کردند تا القا کنند موضوع اخراج فاضلی سیاسی بوده است.

تکذیب خبر اخراج استاد دانشگاه شهید بهشتی
پیگیری‌های خبرگزاری فارس، اما نشان می‌دهد بحث اخراج مطرح نبوده و محمد فاضلی که به صورت پیمانی در دانشگاه شهیدبهشتی حضور داشته، در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیات اجرایی نشده است.

 


یکی از اساتید مطلع دانشگاه شهیدبهشتی در این باره به فارس گفت که محمد فاضلی از روز اول به صورت غیرقانونی وارد این دانشگاه شد و در ۸ سالی هم که از دولت روحانی گذشت علیرغم فشار‌هایی که از سوی بری افراد در دولت قبل وجود داشت نتوانستند وی را تبدیل وضعیت کنند. این در حالی است که آقای فاضلی از روز اولی که وارد دانشگاه شد در نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت بود.

اینکه اعضای هیئت اجرایی براساس دلایل مختلفی در مرحله تبدیل وضعیت به برخی از اساتید رای ندهند، موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته نیز این اتفاق بار‌ها در دانشگاه‌ها رخ داده است، اما اینکه جریان اصلاح طلب این بار به این موضوع واکنش نشان داده اند قابل توجه است.

یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی درباره واکنش‌های جریان اصلاح طلب به این موضوع گفت: جریان اصلاح طلب از هر چیزی علیه دولت استفاده می‌کند امروز هم این مسئله را دستاویزی برای زدن وزارت علوم و دولت کردند، این در صورتی است که اصلا بحث اخراج مطرح نبوده و در دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر هم این اتفاق براساس آیین نامه‌های استخدامی رخ می‌دهد که هرساله برخی استاد از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت نشوند.

وی ادامه داد: آقای فاضلی در سال ۸۸ و در جریان فتنه از دانشگاه گیلان اخراج شد و بعد از این که دولت تغییر کرد صورت غیر قانونی به دانشگاه شهید بهشتی آمد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: وقتی یک استاد استخدام می‌شود پنج سال فرصت دارد تا به صورت پیمانی تبدیل وضعیت شود این سال جدی وجود دارد که چرا در هشت سال گذشته و در دولت دست خودشان بود نتوانستن وی را تبدیل وضعیت کنند.

انتقاد اصلاح طلبان و حامیان دولت قبل درباره اخراج محمد فاضلی در حالی مطرح می‌شود که همچنان مسئولانی که در دانشگاه شهیدبهشتی حضور دارند از افرادی هستند که در دولت روحانی انتصاب شدند و به گفته یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاه مهمی است که تیم مدیریتی آن همچنان نیرو‌های دولت قبل هستند.

گفتنی است رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم اکنون سعدالله نصیری قیداری است که از سوی وزیر علوم دولت روحانی منصوب شد.

به گزارش فارس، محمد فاضلی در سال‌های گذشته رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.