کد خبر: ۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا؛
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: دیدار برابر هند دشوار بود اما تیم ملی فوتبال زنان ایران با تمام توان از نام ایران در جام ملت‌های آسیا دفاع کرد.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، مریم ایراندوست پنجشنبه شب پس از تساوی برابر هند و کسب یک امتیاز تاریخی در جام ملت‌های فوتبال زنان در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: نخستین مسابقه در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است. با توجه به اینکه بازیکنانم اولین حضورشان در این رقابت‌ها تجربه می‌کردند و در این ۵ ماهه اخیر بازی تدارکاتی نداشتند، یک مقدار استرس بر تیم غالب بود، اما فکر می‌کنم و همه مردم دیدند که تیم من تمام تلاش و توانش را گذاشت تا بتواند از نام ایران دفاع کند.

ایراندوست: با تمام توان از نام ایران دفاع کردیم
وی اضافه کرد: خیلی برای ما مهم بود و پیش‌بینی این را داشتیم که هند با توجه به زمانی طولانی که برنامه‌ریزی کرد، قطعا تیم قدرتمندی است، اما ما توانستیم حداقل امتیاز این بازی را بدست بیاوریم. به دفاع و ضدحمله روی آورده بودیم، ولی شاید آن نیرو و انرژی که مردم ایران برای تیم ما فرستاد دادند، دوست داشتیم که امتیاز کامل را از این دیدار به دست بیاوریم. تیم ملی فوتبال بانوان واقعا برای پیروزی به میدان آمده بود.

 


سرمربی تیم ملی در ادامه درباره دیدار برابر چین گفت: این تیم یکی از قدرت‌های آسیاست و مقابل چین هم قطعا با برنامه وارد زمین بازی می‌شویم. ولی این بازی که من امروز از تیم دیدم به خوبی برنامه‌ها را اجرا کرد و فکر می‌کنم برابر چین هم بتوانیم با توانایی خوبی که دروازه‌بان تیم ملی دارد، بتوانیم دروازه را بسته نگه داریم.

وی در ادامه ادامه داد: به تیمم خیلی ایمان دارم و ما با برنامه وارد این تورنمنت شدیم. امیدوار هستیم که از این گروه صعود کنیم.

ایراندوست در پایان اظهار داشت: به نظرم همه بازیکنان بهترین بودند و زهره کودایی یکی از بهترین بازیکنانی که توانست به وظیفه‌اش به خوبی عمل کند. هاجر دباغی پستش پشت فورواد است و به عنوان یک هافبک طراح زمانی که صاحب توپ می‌شد، کارش را به خوبی انجام می‌داد و زمانی که صاحب توپ نبود، وظیفه‌اش این بود که دو هافبک طراح هند را پرس کند. کار سختی بود، ولی با توانایی که از هاجر داشتیم، او را در این پست گذاشتیم. دباغی با توجه به آسیبی که از ناحیه مچ پا داشت، توانست به خوبی به وظایف خود عمل کند.

تیم ملی فوتبال زنان سوم بهمن در دومین دیدار ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف چین می‌رود.

در نخستین دیدار امروز چین به برتری ۴ بر صفر برابر چین تایپه دست یافت.

در ادامه دیدار‌های جام ملت‌های آسیا فردا (جمعه) دیدار تیم‌های استرالیا- اندونزی، تایلند- فیلیپین، ژاپن- میانمار و کره - ویتنام برگزار می‌شود.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود.

ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

برنامه مسابقات تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی به وقت تهران

پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۷:۳۰:

ایران صفر- هند صفر

یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۰:

ایران - چین

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰:

ایران - چین تایپه

مرحله نخست مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

جام ملت‌های فوتبال آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد تیم‌ها از هشت به ۱۲ تیم افزایش پیدا کرده است. مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و دو تیم نخست هر گروه به همراه دو تا از سه تیم برتر سوم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

از قاره آسیا به جز استرالیای میزبان، پنج تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و دو تیم هم راهی پلی‌آف بین‌المللی می‌شوند.

همین مساله باعث شده تا چهار تیم راه پیدا کننده به مرحله نیمه‌نهایی مجوز حضور در مسابقات را به دست بیاورند و از بین تیم‌های شکست خورده در یک چهارم نهایی نیز حداقل یک تیم راهی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.