کد خبر: ۳۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
نرخ پایه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود و این نرخ برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

مخاطب ۲۴- نرخ پایه عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود و این نرخ برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

شورای شهر تهران نرخ پایه عوارض طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۳ را ۷۵ هزار تومان تعیین کرده که براساس مصوبه شورای شهر تهران تسهیلاتی برای دارندگان معاینه فنی برتر و همچنین وسایل نقلیه هیبریدی پیش‌بینی شده است.

عوارض ورود به محدوده‌های طرح ترافیک، عوارض تردد وسایل نقلیه‌ای که به صورت غیرمجاز در محدوده‌های ممنوعه تردد می‌کنند، در صورت تکمیل نبودن ظرفیت سقف مجاز تردد روزانه، مطابق حداکثر ضرایب پیش‌بینی شده در جداول ضرایب مربوط به روز و ساعت تردد و همچنین ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه محاسبه خواهد شد.

ضریب تردد در محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) ۱.۵ درصد، محدوده کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) در روز‌های غیرمجاز ۰.۷۵ درصد و هر دو محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) و کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) ۱.۵ درصد پیش‌بینی شده است.

بر اساس جدول ضریب مربوط به ساعت تردد، برای اولین ورود یا تردد در ساعات اوج صبحگاهی (۶:۳۰ تا ۱۰) و آخرین خروج یا تردد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ضریب ۱.۵ درصد، اولین ورود یا تردد در ساعات اوج صبحگاهی (۶:۳۰ تا ۱۰) و آخرین خروج یا تردد در ساعات غیراوج (قبل از ۱۶ یا بعد از ۱۹) ضریب ۱ درصد، اولین ورود یا تردد در ساعات غیر اوج (۱۰ به بعد) و آخرین خروج یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی (۶:۳۰ تا ۱۰) ۱ درصد، اولین ورود یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی (۱۶ تا ۱۹) و آخرین خروج یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی (۱۶ تا ۱۹) ۱ درصد و اولین ورود یا تردد در ساعات غیر اوج (۱۰ به بعد) و آخرین خروج یا تردد در ساعات غیر اوج (قبل از ۱۶ یا بعد از ۱۹) ۰.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

با تغییر ساعت خاتمه (۱۹) در نیمه دوم سال، ساعت مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ملاک محاسبه خواهد بود.

بر اساس جدول ضریب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه، برای تردد وسایل نقلیه هیبریدی و وسایل نقلیه برقی ضریب صفر درصد، وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی برتر تهران ۰.۸ درصد، وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی تهران (در صورت ایجاد دسترسی لازم از سامانه سیمفا) ۰.۹ درصد، وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی معتبر ۱ درصد و وسایل نقلیه با عمر بیش از ۲۰ سال (در صورت ایجاد دسترسی لازم از سامانه سیمفا) ۱.۲ درصد تعیین شده است.

بنابر این لایحه، وسایل نقلیه مجاز، خودرو‌هایی هستند که مطابق ضوابط و مقررات قانونی دارای معاینه فنی برتر بوده، فاقد بدهی عوارض سالانه خودرو باشند، مالکان آن‌ها نسبت به انجام ثبت نام در سامانه «تهران من» اقدام کرده باشند و در سقف مجوز‌های ورودی روزانه نسبت به رزرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند.

در لایحه عوارض ورود به محدوده‌های طرح ترافیک در سال آینده، عوارض تردد خودروی متعلق به ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که در سامانه «تهران من» ثبت نام و عوارض سالیانه خودرو و بدهی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای خودروی خود را پرداخت کرده باشند، جهت صدور مجوز تردد به محدوده‌ها، متناسب با محدوده مرتبط با محل سکونت با ضریب ۰.۵ محاسبه می‌شود.
شهرداری تهران مکلف است در صورت رزرو مجوز روزانه ورود در طرح ترافیک و عدم ورود در محدوده مذکور، نسبت به دریافت معادل ۲۰ درصد نرخ پایه از متقاضیان اقدام کند.
به ازای صدور مجوز سالیانه تردد در محدوده طرح ترافیک در کل سال برای هر خودرو مبلغ ۳۹۳ هزار تومان بابت بهای خدمات اخذ خواهد شد.
عوارض تردد وسایل نقلیه بیماران خاص و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی که انجام فعالیت‌ها، وظایف شغلی و امور درمانی آن‌ها مستلزم ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و کاهش آلودگی هواست، در سقف مجوز‌های ورودی در کل سال با اعمال ضریب ۰.۱ تعیین و محاسبه می‌شود.

وسایل نقلیه با پلاک ویلچر (ژ) که انجام فعالیت‌ها، وظایف شغلی و امور درمانی آن‌ها مستلزم ورود به محدوده‌های ممنوعه تردد است، مشمول پرداخت عوارض موضوع این مصوبه نیست.

در لایحه به شهرداری تهران اجازه داده شده به خبرنگارانی که از سهمیه تخصیص یافته استفاده نکرده یا فاقد خوردو هستند، کارت بلیت الکترونیک رایگان یک ساله جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی اختصاص دهد. نحوه تعیین موارد خاص از جمله خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه نگاران به موجب دستورالعملی که به تایید کمیسیون مشترک متشکل از کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا می‌رسد، تعیین خواهد شد.

عوارض ورود و تردد در محدوده‌های ترافیکی با رعایت سقف مجوز‌های ورودی به محدوده برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر با ارائه تأییدیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با ضریب صفر محاسبه می‌شود.

برچسب ها: طرح ترافیک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.