کد خبر: ۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
شهردار تهران همچنین در خصوص مسائل ایمنی در شهر تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران به عنوان قائم مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده بکند و همه اینها را پای کار بیاورد.

شهردار تهران گفت: متاسفانه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره مدیریت شهری شده است، قابل دفاع نیست.


زاکانی: در این چهار ماه اتفاقات بزرگی را رقم زدم
به گزارش  سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از تسنیم، «علیرضا زاکانی» در جریان چهلمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) خطاب به اعضای شورای شهر تهران درباره گزارش طرح رصد توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: کار خوب و اساسی صورت گرفته که با همه وجود از کمیسیون برنامه و بودجه و از سایر اعضای شورای شهر تهران قدردانی می‌کنم. وی افزود: حضور اعضای شورای شهر تهران و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و مناطق مختلف نشان از کار و تلاش این مدیریت شهری دارد؛ غیر از این هم انتظاری از مدیریت جهادی و انقلابی نیست

زاکانی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد، در نظر گرفته‌ایم و ان‌شاءالله در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران و با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری توضیحات لازم را مطرح خواهم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه گام بعدی در طرح‌ها نظارت بر اجرای کارهاست و شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در مدت حضور خود طی ۴ ماه و ۱۰ روز گذشته در مسیری که شورا هم تأکید داشته است، اتفاقات بزرگی رقم خورده و یکی از موضوعاتی که در این دوره به آن توجه شده، اینکه کلمه «من»‌ها به «ما» تبدیل شده است و در واقع بزرگترین مشکلی که در دوره گذشته مدیریت شهری داشتند و نتوانستند موفقیتی را رقم بزنند همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره شده است قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه هوای پاک مسئولیت داریم و در واقع شهرداری متولی هوای پاک است، اما این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را انجام ندهند و این در حالی است که ۲۳ دستگاه در این بخش مسئول هستند و شهرداری محور قرار دارد و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

شهردار تهران همچنین در خصوص مسائل ایمنی در شهر تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران به عنوان قائم مقام وزیر کشور به دنبال این است که از همه ظرفیت‌ها برای ایمنی تهران استفاده بکند و همه این‌ها را پای کار بیاورد.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و جلسه‌ای نیز اخیراً برگزار شده و تمام رؤسای دانشگاه‌ها به همراه معاون وزیر بهداشت در این جلسه حاضر شدند تا بتوانیم ظرفیت خود را برای خدمت در حوزه سلامت ارائه کنیم.

زاکانی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی نیز مقرر شده است شهرداری تهران به عنوان محور قرارگاه اجتماعی قرار بگیرد و امروزه هم همه پای کار قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دادستانی، ناجا، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، کمیته امداد، فرمانداری اشاره کرد و مهم‌ترین بحث این است که کلمه «ما» شکل گرفته است.

وی به طرح رصد اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمندی است و ما هم در کنار «قرار خدمت» در مجموعه شهرداری در روز‌های پنجشنبه و همچنین نشست‌های مسئولان نواحی و مناطق از آن استفاده می‌کنیم و یک ظرفیت ویژه‌ای در مدیریت شهری خلق شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های شهرداری محدود و نیاز‌های ما بیش از محدودیت است و تنها راه حل برای ارائه خدمات مطلوب، مدیریت جهادی و انقلابی است و به‌جز این مسیر نمی‌توان مسیر دیگری را دنبال کرد. همچنین پس از شناخت مسائل و موانع باید به درستی از منابع در اختیار استفاده کنیم.

 



زاکانی تصریح کرد: گام بعدی در حوزه مدیریت شهری این است که از ظرفیت مردم استفاده بکنیم و به موقع کار‌ها را به مردم واگذار کنیم و این مسیری است که شهرداری تهران ترسیم کرده است.

وی به برخی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح نگهداشت و شناسایی ۳۵ هزار عارضه در محلات در بازه زمانی دو ماهه و رفع آن‌ها و همچنین شناسایی ۹۰۰ تیر برق با مشکلات عدیده در مناطق و جابه‌جایی ۲۰۰ تیر برق با همکاری وزارت نیرو با هماهنگی آن‌ها از اقداماتی است که صورت گرفته است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین در این مدت ماشین‌هایی که پارکینگ‌ها یا معابر محلی را اشغال کرده بودند شناسایی شدند که تعداد آن‌ها دو هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که در ادامه در قالب طرح نگهداشت ۸۰۰ دستگاه جابه‌جا شدند.

زاکانی همچنین به بحث نقاط بی‌دفاع شهری اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی آغاز شده و با وزیر نیرو جلساتی را داشته‌ایم. علاوه بر اینکه با مدیران استانی در شهرداری نیز جلساتی برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در این دوره، تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل بکنیم؛ به عنوان مثال می‌توان به شن‌چاله‌ها اشاره کرد که علی‌رغم اینکه خطر عظیمی هستند فرصت طلایی نیز برای شهر محسوب می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مسئله شن‌چاله‌ها از سه طریق در دست پیگیری است، گفت: این موضوع از طریق معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و همچنین شهرداری منطقه ۱۸ در دست پیگیری است.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب مصرف آب برای فضای سبز داریم گفت: عمده این مصرف از طریق پساب انجام نمی‌شود و عمدتاً از طریق چاه‌ها، قنوات و مخازن است. همچنین بر اساس برنامه باید تا افق ۱۴۱۰ صددرصد آب مصرفی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تأمین شود.

وی همچنین به موضوع بافت فرسوده در مناطق مختلف پایتخت اشاره کرد و گفت: در این بخش به دنبال این هستیم که عوارض را در این‌گونه بافت‌ها متفاوت با سایر ساخت‌وساز‌ها دریافت کنیم و لایحه آن را نیز به زودی تقدیم شورا خواهیم کرد و در خیلی از موارد نیز می‌توانیم عوارضی را دریافت نکنیم.

زاکانی در رابطه با احداث بوستان‌های مربوط به بانوان گفت: در حال حاضر هفت بوستان بانوان داریم که تا پایان سال ۵ بوستان دیگر اضافه می‌شود. همچنین ۳۵۲ پارک نیز در محلات یا به صورت کامل یا به صورت بخشی برای مادران و کودکان، زنان و دختران مناسب‌سازی خواهد شد که این طرح نیز تا پایان اسفندماه عملیاتی خواهد شد.

شهردار تهران در رابطه با سرای محلات نیز گفت: ۳۴۷ سرای محله در پایتخت داریم که بنا داریم بر اساس شفافیت حرکت کنیم و در این بخش نیز هفت گام تعریف شده است که پس از مشخص شدن ستاد عالی و اساسنامه در مسیر خود حرکت خواهند کرد.


زاکانی در پایان با بیان اینکه توجه به موضوعات ریزمقیاس و کوچک، شهرداری را از اجرای کار‌های بزرگ دور نخواهد کرد گفت: ما در کنار چنین پروژه‌هایی، پروژه‌های بزرگ را نیز در شهر تهران در بخش‌های مختلف دنبال خواهیم کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.