کد خبر: ۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم در صحن علنی این شورا برگزار و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران شد. سروری نائب رئیس و سوده نجفی و شربیانی به عنوان منشی انتخاب شدند

آیین تحلیف دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران در حالی برگزار می‌شود که در واپسین ساعات روز گذشته، خبر انتخاب شهردار تهران توسط اعضای جدید روی خروجی برخی رسانه‌ها رفت و موجب شد، توجه بسیاری به نخستین نشست رسمی شورای ششم شهر تهران باشد؛ نشستی که بعید است در آن فرصت به اموری عادی شورا برسد.

مهدی چمران با ۲۱ رای به ریاست ششمین دوره شورای شهر تهران، پرویزسروری با ۱۹ رأی به عنوان نایب رئیس شورای ششم شهر تهران و جعفرشربیانی با ۲۰ رای و سوده نجفی با ۱۷ رای به عنوان منشی شورا انتخاب شدند.

لازمه شروع به کار شورا، انجام اموری ابتدایی از جمله برگزاری مراسم تحلیف است؛ مراسمی که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای پنجم شهر تهران، حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس، عیسی فرهادی فرماندار تهران، حسین توکلی فرماندار شهرستان ری، سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان شمیرانات، پیروز حناچی شهردار تهران و اعضای جدید شهر تهران برگزار شد.

در ادامه جلسه محسن هاشمی، رئیس شورای پنجم شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای ششم و همین طور دولت سیزدهم امروز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی کار خود را آغاز می‌کند، گفت: همانطور که دولت و شورای قبلی، با چنین شرایطی مواجه بود، در ارزیابی عملکرد و قضاوت درباره آنها، شرایط و مشکلات خاص چهار سال گذشته در نظر گرفته شود و منصفانه است انتظارات از دوره جدید نیز با واقع بینی و در نظر گرفتن محدودیت‌ها و بحران‌های فعلی کشور تعدیل و به سختی کار دوستان جدید توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری، شفاف و مشخص است و مکتوب نیز در روز‌های آینده در معرض بررسی و نقد افکار عمومی قرار خواهد گرفت، اظهار امیدواری کرد: نقاط مثبت عملکرد این شورا در دوره آینده تداوم یابد و نقاط کاستی جبران شود. مهمترین دستاورد شورای پنجم، صیانت از شهر در ابعاد مختلف شهرسازی، محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی و به ویژه اجرای تذکرات و رفع نگرانی‌های رهبر انقلاب بود و ایجاد شفافیت.

هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت پنجم در تجهیز حمل و نقل عمومی کاستی‌هایی داشته است، افزود: بر اساس نظرسنجی‌های مردمی رسیدگی به آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیشترین درخواست را داشته که متأسفانه به دلیل کرونا بسیاری از این اهداف محقق نشد. از اعضای شورای ششم می‌خواهم برای توسعه مترو که در طول این سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زحمت زیادی برای آن کشیده شده و بیش از نیمی از آن ساخته شده اقدام کند.

وی افزود: رویه‌ای که بنده شخصاً از ابتدا تا انتها، دوران شورای پنجم، براساس الگوی رفتاری و نگرش آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، تلاش در جهت کاهش تنش و تخریب عملکرد دوره‌های گذشته در شورا و انجام وظایف خود بود، چرا که تخریب و دعوا‌های سیاسی بین مسئولان به تضعیف اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کلیت نظام می‌انجامد. امیدوارم در دوره جدید نیز با نگاهی مثبت و سازنده، انباشت تجربه و دانش در مدیریت شهری، کارآمدی شورا افزایش یابد.

با برگزاری مراسم تحلیف، هیات رئیسه شورای ششم شهر تهران مشخص شد

اعضای شورای ششم سوگند خوردند

پس از این سخنان، مراسم تحلیف با هیات رییسه سنی و با قرائت این سوگندنامه و امضای آن توسط اعضای شورای ششم ادامه یافت؛

«من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»
 

انتخاب اعضای هیات رئیسه شورای ششم

پس از این مراسم و با خروج مدعوین از جلسه، نخستین نشست این شورا با دستور کار انتخاب اعضای هیات رییسه آغاز شد و چمران از اعضا خواست کسانی که امکان پذیرش ریاست این شورا را دارند اعلام کنند. تقاضایی که در نهایت کاندیدایی نداشت تا این مسئولیت به چمران سپرده شود و بعد از رای گیری، وی با ۲۱ رای از ۲۱ رای، به ریاست ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شود.

در ادامه انتخاب نایب رییس شورا در دستور کار قرار گرفت و چمران، پرویز سروری را به اعضای شورای پیشنهاد کرد که پس از رای گیری، وی با ۱۹ رأی به عنوان نایب رئیس شورای ششم شهر تهران انتخاب شد. سپس برای انتخاب منشی اول و دوم نیز جداگانه رای گیری صورت گرفت که در نتیجه آن‌ها سوده نحفی و جعفر شربیانی منتخب شدند؛ شربیانی ۲۰ رای و سوده نجفی ۱۷ رای آوردند.
همچنین انتخاب سخنگوی شورای شهر ششم تهران نیز به جلسه بعدی شورا موکول شد.
 
بدین ترتیب و با این انتخاب ها، موکول شدن انتخاب شهردار تهران به نشست آتی شورا در هفته آتی هم به نوعی قطعیت یافت، چون پیشتر چمران در پاسخ به اخبار منتشر شده از انتخاب زاکانی در نشست غیررسمی روز گذشته، خبر از انتخاب شهردار در روز یکشنبه هفته بعد داده بود و سروری، نائب رئیس منتخب امروز شورا هم پیش از نشست امروز به خبرنگاران تاکید کرده بود که امروز شهردار انتخاب نخواهد شد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کتانی قرمز، صداوسیما را به هم ریخت title
ژیلا صادقی، مجری تلویزیون با حضور در برنامه برمودا درباره سانسور کتونی‌ قرمز رنگش روی آنتن زنده گفت.
عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی title
کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر استفاده از رژلب‌های قاچاق گفت: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.
آموزشگاه‌های رانندگی سوالات گواهینامه را می‌فروشند؟ title
در کنار همه بازار‌ها سیاه‌های شناخته‌شده کشور، عجیب نیست که اخیرا شایعاتی درباره فروش سوالات گواهینامه به‌صورت غیرقانونی نیز مطرح شده است!
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
از بیماری‌های شایع فصل بهار چی می‌دونید؟ title
حساسیت‌های بهاری، آلرژی فصلی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آبله مرغان شایع‌ترین بیماری‌های دیده شده در فصل بهار هستند.
شما هم استرس جنگ با اسراییل را دارید؟ title
استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.
خاله شادونه درباره حمله دیشب ایران به اسراییل چی نوشت؟ title
ملیکا زارعی در صفحه خود در اینستاگرام نسبت به حمله ایران به اسرائیل نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند...
برگزیده
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت title
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینجانب به‌پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.
برخورد پلیس با زنان بی‌حجاب با عنوان طرح نور title
طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز اجرا می‌شود.