کد خبر: ۳۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
۵ تن از منتخبان مجلس دوازدهم در راستای شفافیت هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند.

مخاطب ۲۴- کاندیدا-  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفند ماه) سال جاری برگزار شد که از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، انتخابات در ۲۱ حوزه به دور دوم کشیده شد و سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که انتخابات در ۵۲ حوزه تایید شده و بررسی بقیه حوزه‌ها در حال انجام است.
شفافیت همواره یکی از مطالبات مردم و شعار‌های منتخبان مجلس شورای اسلامی بود که در همین راستا در این دوره «قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» مصوب سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره سامانه شفافیت مالی انتخابات و نحوه کارکرد آن، گفته بود: امسال برای اولین‌بار قانون شفافیت و تأمین منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس مصوب سال ۱۳۹۸ اجرایی می‌شود. ما بر اساس تکلیف قانونی، سامانه‌ی مالی انتخابات را رونمایی کردیم که پایگاهی است که نامزد‌ها اطلاعات مالی‌شان را ثبت می‌کنند.

وی در همین‌باره اضافه کرد: طبق این قانون، نامزد‌ها موظفند منابع أخذ شده و دارایی‌هایشان که برای تبلیغات استفاده می‌کنند را در این سامانه وارد کنند؛ بر اساس قانون چهار هزینه برای نامزد‌ها متصور شده که باید منابع‌شان را مصروف کنند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات، اموال و دارایی‌های کاندیدا به‌همراه کمکی که از احزاب و گروه‌های سیاسی و اشخاص حقیقی می‌گیرد طبق قانون باید به‌منظور «برپایی ستاد انتخاباتی»، «تبلیغات مجاز»، «برپایی تجمعات» و هم‌چنین «هزینه‌ی حق‌الزحمه عوامل اجرایی» مصرف کند.

اسلامی با بیان اینکه موارد مذکور باید در سامانه شفافیت ثبت شود، اظهار داشت: هم‌چنین یک سقف برای تبلیغات و یا گردش مالی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در نظر گرفته شده که متناسب با جمعیت، پراکندگی جغرافیایی و تعداد کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تعریف شده است؛ بنابراین گزارش، تمامی هزینه کرد‌ها انتخاباتی باید به اسناد مالی مستند باشد و باید منابع مالی و هزینه‌ها از طریق شماره حسابی که از نامزد‌ها در دوران ثبت‌نام اخذ شده، انجام شود.

بیشتر بخوانید

در همین راستا ۵ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم هزینه‌کرد‌های مالی خود را به صورت شفاف اعلام کرده‌اند که در ادامه می‌خوانیم:

علیرضا عباسی منتخب مردم کرج در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و عضو فعلی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که در این دوره ۴۷ میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه انتخاباتی کرده که این هزینه کرد طبق حسابی که باید بر اساس قانون معرفی می‌کردیم انجام شده است.

نماینده کرج عنوان کرد برای دوره یازدهم نیز ۱۳ میلیون هزینه انتخاباتی داشتم که این نیز اعلام عمومی شده بود و اموال و دارایی خود را در این دوره و دوره قبل نیز به قوه قضائیه اعلام کردم و همه این موارد رسانه‌ای هم شده تا رأی‌دهندگان و مردم هم در جریان آن قرار گیرند.

روح‌الله متفکر آزاد منتخب مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز عنوان کرد که در دوره دوازدهم ۳۷۴ میلیون و چهارصد و هفتاد و یک هزار تومان برای تبلیغات انتخابات هزینه کردم و در دوره قبل نیز ۱۵۸ میلیون تومان هزینه شد که از محل پس‌انداز‌ها شخصی و خانوادگی و کمک‌های مردمی بود و اسپانسری نداشتم.

منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم، گفت: علاوه بر اینکه باید هزینه کرد‌های انتخاباتی و میزان اموال و دارایی‌ها در اول و آخر دوره نمایندگی طبق قانون به قوه قضائیه اعلام شود، در راستای شفافیت به رأی دهندگان و مردم نیز اعلام شود که این موضوع به سالم سازی انتخابات کمک می‌کند.

همچنین میثم ظهوریان منتخب مردم مشهد و کلات نیز عنوان کرد که برای انتخابات دوازدهمین انتخابات ۲۵۰ میلیون هزینه کرده که آن را به صورت شفاف اعلام کرده است.

علاوه بر این روح الله نجابت نماینده و منتخب مردم فارس در مجلس نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از هزینه‌کرد ۲۶۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خبر داده بود و علی اصغر نخعی منتخب مردم مشهد و کلات نیز هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام عمومی کرده است.

برچسب ها: کاندیدا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استاد سارا هم وارد دنیای بدون کیش و مات مد شد! title
سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی است. سارا خادم الشریعه از ۸ سالگی شطرنج را شروع کرده. سارا خادم الشریعه در سال ۱۳۹۴ قهرمان شطرنج زنان شد. سارا خادم الشریعه به اسپانیا پناهده شده است. حالا عکس سارا خادم الشریعه روی یک جلد مجله مد ثبت شده است.
تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش title
فریدون زندی تصویر جالبی در فضای مجازی به اشرتاک گذاشت.
عمو ابراهیم رییسی با حقوقش چی کار می‌کند؟ title
فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.