کد خبر: ۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه در چهلمین جشنواره فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره چهلم حکم گرفتند.این جشنواره از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش زاده برگزار خوتهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مخاطب ۲۴ به نقل از میزان، طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، طی احکامی از سوی «مسعود نقاش‌زاده» دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، دکتر «احمدرضا معتمدی» (کارگردان، نویسنده، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه)، «دانش اقباشاوی» (نویسنده و کارگردان) و «حامد جعفری» (تهیه‌کننده) به عنوان اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

بر اساس این خبر، دکتر «احمدرضا معتمدی» متولد ۱۳۴۰ تهران، فیلمساز، استاد دانشگاه، نویسنده کتب سینمایی و نظریه‌پرداز سینما، دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و دارنده مدرک دکترای رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی است که ساخت آثاری، چون سوتفاهم، راه رفتن روی سیم، آلزایمر، قاعده بازی، دیوانه‌ای از قفس پرید، زشت و زیبا و هبوط را در کارنامه دارد.

 


«دانش اقباشاوی» متولد ۱۳۵۸ آبادان، دیپلم ادبیات، کارگردان و نویسنده فیلم‌های هیهات، تاج محل و عموزادگان و کارگردان سریال‌های تلویزیونی نامه آخر، دختر الهام و... است. او کسب تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی از ششمین جشن سینمای ایران، ساخت ۴ فیلم کوتاه داستانی و ۴ مستند را در کارنامه دارد. اقباشاوی، عضو انجمن سینمای جوانان ایران و رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران است.

«حامد جعفری» متولد ۱۳۶۴ تهران، دانش آموخته رشته اقتصاد است و تهیه‌کنندگی بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف سینمایی، سریال، مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را در کارنامه دارد که از آن جمله می‌توان به تهیه کنندگی آثاری، چون بچه‌زرنگ، انقراض، فیلشاه، شاهزاده روم، ۹:۲۰ دقیقه در بوشهر و... اشاره کرد. او مدیرعامل گروه هنر پویا و عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی است و در سابقه او عضویت در هیأت داوری سی و دومین و سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک، داوری یازدهمین جشنواره انیمیشن تهران به چشم می‌خورد.

بر اساس گاهشمار جشنواره، کار بازبینی و داوری آثار بخش سینمای کوتاه آغاز شده و ۲۵ دی ماه، آثار منتخب این بخش معرفی خواهد شد.
طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر بعد از رکود سینما در دوران کرونا در تمام استان‌های ایران به طور همزمان برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: این کار در راستای عدالت فرهنگی و هنری و تمرکززدایی صورت می‌گیرد.

«محمد خزاعی» متذکر شد: شایسته است که در تمام مناطق ایران جوانان حامی سینما هم، تماشاگر مهم‌ترین اتفاق سینمایی کشور باشند و این امر باعث یک شور و نشاط ملی می‌شود. از این رو سازمان سینمایی حامی اجرای این جریان خواهد بود و حمایت مالی اکران فیلم‌ها را برعهده خواهد داشت.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا چرخ سینما کمی کندتر از قبل حرکت کند؛ توضیح داد: چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که سینما آسیب دیده این جریان است و به همین دلیل سازمان سینمایی تصمیم گرفته است با برگزاری سراسری جشنواره در سطح استان‌های کشور، شور و شوق را در جامعه بار دیگر تقویت کند. ضمن اینکه جوانان مشتاق بسیاری در شهر‌های مختلف ایران حضور دارند که به سینما علاقه‌مند هستند و این امر باعث می‌شود تا آن‌ها نیز در این رویداد مهم سینمایی شرکت کنند و از این فضا استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: چتر فجر باید بر فراز کل سینما گسترده باشد و از آن جایی که این جشنواره به مثابه یک رویداد اجتماعی در دل جشن‌های دهه مبارکه فجر قلمداد می‌شود لازم است مردم در شهر‌های مختلف کشور و به صورت ویژه تر، همه خانواده سینما با سلایق مختلف را در بر بگیرد.

به گفته وی، جشنواره فیلم فجر صرفا یک جشنواره سینمایی نیست بلکه رویدادی فرهنگی است و باید با نگاهی عدالت محور اثرات و دستاورد‌های آن شامل کل جامعه شود.

خزاعی با اشاره به ضرورت رونق سینما‌ها و نشاط عمومی جامعه و استقبال مردم از سینما‌ها خاطرنشان ساخت: جشنواره چهلم باید سرآغازی باشد برای دوره‌ای جدید در سینما و شاهد سیر تحولات ساختاری در سینما باشیم و سینما را بیش از پیش در سبد استفاده خانواده‌ها و جامعه ببینیم.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.