کد خبر: ۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

مدیر مخابرات البرز: اینترنت اشیا، منشأ تحول بنیادی در زیست‌بوم پیشرفته کشاورزی است

عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در همایش مخابرات و تاثیرات تحول دیجیتال در صنعت پیشرفته کشاورزی اظهارداشت: اینترنت اشیا، منشأ تحول بنیادی در زیست‌بوم هوشمندسازی است و باید از ظرفیت های صنعت پیشران مخابرات در رشد و گسترش اکوسیستم کشاورزی و دامپروری و جهش اساسی در این حوزه استفاده کنیم.
مدیر مخابرات البرز: اینترنت اشیا، منشأ تحول بنیادی در زیست‌بوم پیشرفته کشاورزی است

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران عبدالله بیان با اشاره به تحول روز به روز و همه‌جانبه صنایع مختلف، اینترنت اشیا و چالش های فزاینده اکوسیستم کشاورزی و دامپروری گفت: استان البرز با توجه به استقرار دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم و ظرفیت های ویژه این منطقه، آماده تلفیق عملی مخابرات با زیست‌بوم کشاورزی است.

وی تصریح کرد: امروز گردهم آمده ایم تا اهمیت مخابرات را در کشاورزی، دامپروری و بهبود تولیدات کشاورزی در استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری و تعمیم آن به نقاط دیگر کشور را بررسی کنیم.

مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم خاطرنشان کرد: امروز با استفاده عملی از انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت اشیا به جایی رسیده ایم که ضمن استفاده از پتانسیل های استان در کشاورزی نسل ۴، راهکارهای عملی تاثیر و کمک مخابرات را در هوشمندسازی دامداری، اتوماسیون و هوشمندسازی کشاورزی صنعتی، بررسی کرده و موجب رشد این مفهوم مهم در انقلاب صنعتی شویم.

مدیرمخابرات البرز گفت: در همایش امروز، فعالان مختلف ملی و استانی اکوسیستم کشاورزی، اتوماسیون و هوشمندسازی حضور دارند که ادامه این همایش ها و ورود به حیطه عملی و کارکرداجرایی آن، موجب تحول دیجیتال در بخش مهم کشاورزی و زیست بوم گسترده آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا ۵ سال آینده یک چهارم کل درآمد اپراتورهای ارتباطی در جهان در بخش اینترنت اشیا خواهد بود، اضافه کرد: بدین منظور دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در استان البرز آماده همکاری با فعالین زیست بوم های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری است.

در ادامه این نشست، بهاره جمشیدی ، عضو هیات مدیره موسسه تحقیقات کشاورزی، در خصوص هوشمند سازی کشاورزی، باغبانی و ایجاد تفکر هوشمند در بین اپراتورها برای استفاده از این ظرفیت گسترده، و نحوه ورود اپراتورهای ارتباطی برای تحقق مفهوم برد-برد  در اکوسیستم کشاورزی و استفاده از مزایای رقابتی قابل توج این بخش، نتایج تحقیقات علمی انجام شده را ارائه داد.

در ادامه این همایش، پنل های تخصصی در مورد تاثیر زیرساخت های ارتباطی و نقش ویژه شرکت مخابرات به عنوان اپراتور مرکزی و زیرساختی کشور در رشد کشاورزی نسل ۴، چگونگی حمایت حاکمیت از ورود فناوری اطلاعات با تکیه بر  IOT و مفاهیم مختلف اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی و نحوه تحقق زیست بوم پایدار و پیشرفته در بخش کشاورزی و دامپروری با استفاده از تحول دیجیتال ارائه شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر