کد خبر: ۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
در میان بدترین پاسپورت‌های جهان کره شمالی صدرنشین است و در جایگاه صد و چهارم جهانی قرار دارد و با پاسپورت آن کشور تنها به می‌توان به ۳۹ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. ایران نیز در جایگاه صد و دوم جهانی قرار گرفته با پاسپورت آن کشور می‌توان به ۴۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو، گزارش موسسه Henley & Partners که به صورت سالانه به رتبه‌بندی ارزش پاسپورت (گذرنامه)‌های جهان می‌پردازد نشان می‌دهد که ژاپن و سنگاپور از نظر رتبه‌بندی جهانی دارای بهترین پاسپورت‌های امسال هستند و دارندگان آن می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا (روادید) به ۱۹۲ کشور جهان سفر کنند.

در جایگاه دوم، پاسپورت‌های آلمان و کره جنوبی قرار دارند که دارندگان آن می‌توانند به ۱۹۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در جایگاه سوم پاسپورت‌های فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسپانیا با قابلیت سفر دارندگان آن پاسپورت‌ها به ۱۸۹ کشور جهان بدون نیاز به ویزا قرار دارند. دارندگان پاسپورت‌های اتریش، دانمارک، فرانسه، هلند و سوئد در جایگاه چهارم بهترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند و می‌توانند به ۱۸۸ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند.

 


دارندگان پاسپورت‌های ایرلند و پرتغال در جایگاه پنجم قرار دارند و دارندگان آن می‌توانند به ۱۸۷ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. بلژیک، نیوزیلند، نروژ، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده امریکا در جایگاه ششم از نظر بهترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند و دارندگان آن می‌توانند به ۱۸۶ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند.

دارندگان پاسپورت‌های استرالیا، کانادا، جمهوری چک، یونان و مالت در جایگاه هفتم قرار دارند و می‌توانند به ۱۸۵ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. پاسپورت‌های لهستان و مجارستان در جایگاه هشتم قرار دارند و دارندگان آن می‌توانند به ۱۸۳ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

دارندگان پاسپورت‌های لیتوانی و اسلواکی در جایگاه نهم از نظر بهترین پاسپورت‌های جهان قرار داشته و می‌توانند به ۱۸۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. دارندگان پاسپورت‌های استونی، لتونی و اسلوونی در جایگاه دهم قرار دارند و می‌توانند به ۱۸۱ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

در میان بدترین پاسپورت‌های جهان کره شمالی در جایگاه صد و چهارم جهانی قرار دارد و با پاسپورت آن کشور تنها می‌توان به ۳۹ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. نپال و سرزمین‌های اشغالی فلسطینی در جایگاه صد و پنجم جهانی قرار دارند و با پاسپورت آن مناطق تنها می‌توان به ۳۷ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. سومالی و یمن در جایگاه‌های صد و ششم و صد و هفتم قرار دارند و به ترتیب با پاسپورت‌های آن دو کشور می‌توان تنها به ۳۴ و ۳۳ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

پاکستان از نظر ارزش پاسپورت در جایگاه صد و هشتم جهانی قرار گرفته و با پاسپورت آن کشور تنها می‌توان به ۳۱ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کرد. سوریه و عراق به ترتیب در جایگاه‌های صد و نهم و صد و دهم جهانی قرار گرفته‌اند و با پاسپورت‌های آن دو کشور تنها می‌توان به ترتیب به ۲۹ و ۲۸ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد. افغانستان در انتهای جدول قرار دارد و در جایگاه صد و یازدهم با پاسپورت آن کشور می‌توان به ۲۶ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کرد.

ایران در جایگاه صد و دوم جهانی قرار گرفته با پاسپورت آن کشور می‌توان به ۴۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

شاخص پاسپورت هنلی بر اساس داده‌های انحصاری ارائه شده توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) از سال ۲۰۰۶ میلادی به این سو به طور منظم ارائه شده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.