کد خبر: ۳۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
رییس سازمان ملی مهاجرت از تدوین فرآیند‌های لازم برای تشخیص و شناسایی هویت مشکوک‌التابعین خبر داد.

مخاطب 24- اتباع خارجی-«عبدالله مبینی» رییس سازمان ملی مهاجرت درباره صدور شناسنامه برای افرادی که حاصل ازدواج مادر ایرانی با پدر غیرایرانی هستند، گفت: این موضوع در جلسه بیست و یکم شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفت. تقریبا ۱۹ مصوبه برای این موضوع تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این مصوبات ابلاغ شده است و در حال حاضر براساس این مصوبات، اقدامات در حال انجام است و به سمتی می‌رویم که مشکل این افراد رفع شود.

رییس سازمان ملی مهاجرت در واکنش به برخی گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها مبنی بر بروز خطا در رد مرز به این معنا که گاهی اوقات افراد فاقد شناسنامه در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان به جای اتباع غیرایرانی بازداشت و برای طرد به مرز اعزام می‌شوند، گفت: اگر فردی ایرانی و فاقد شناسنامه است، حتما دارای شجرنامه است و اگر فاقد شجرنامه است ثبت سوابق جلدی دارد یعنی تمام سوابق در ادارات استان مانند استان سیستان و بلوچستان موجود است. اگر همه این موارد نیز وجود نداشته باشد، در نهایت از طریق روش‌های علمی و پزشکی و DNA می‌توانیم اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید



مبینی گفت: این افراد باید مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند و اثبات کنند که ایرانی هستند. اتفاقی که در سیستان و بلوچستان می‌افتد، این است که یک عده‌ای هستند که از این خلاء استفاده می‌کنند و فرد هویت یک کشور دیگر را دارد، اما از فقر مالی یک سری خانواده‌ها استفاده کرده و اقدام به خرید شناسنامه می‌کند و یا خود را به روش دیگری ایرانی جا می‌زند؛ ما به این افراد مشکوک‌التابعین می‌گوییم.
بیشتر بخوانید:مهاجران با پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سلامت برخوردار شوند
روند مبهمی در خصوص تشخیص مشکوک‌التابعین وجود ندارد

وی ادامه داد: در همین شورای سیاست‌گذاری فرآیند تشخیص این افراد مشکوک‌التابعین تنظیم شده است و در این خصوص تصمیم‌گیری و ابلاغ شده است. در حقیقت روند مبهمی در این خصوص وجود ندارد و نمی‌توانیم بگوییم که نمی‌شود، هویت این افراد را مشخص کرد. الان همه این موارد را شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی اتباع خارجی تنظیم کرده است و از رییس سازمان ثبت‌احوال آقای دکتر کارگر نیز در این جلسات دعوت شده و آن‌ها نیز موارد مد نظر خود را مطرح کرده‌اند.

رییس سازمان ملی مهاجرت خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم دیگر زمینه برای سوءاستفاده وجود ندارد تا عده‌ای مدعی شوند که ایرانی هستند و بعد از طریق روش‌های علمی و ماهیتی مشخص شود که این افراد اکثرشان ایرانی نیستند و تنها خود را به جای ایرانی جا می‌زدند.
منبع: ایسنا

برچسب ها: اتباع خارجی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
لحظه بالا بردن جام و جشن قهرمانی پرسپولیس + ویدیو title
پرسپولیس در هفته ۳۰ و پایانی لیگ برتر ایران با نتیجه یک بر صفر از سد مس رفسنجان گذشت و با یک اختلاف امتیاز قهرمان شد.
پرسپولیس قهرمان لیگ بیست‌وسوم شد title
پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.
وضعیت خواننده جوانی که در اتوبان نیایش تصاذف کرد چگونه است؟ title
سومین عمل جراحی حامیم با موفقیت انجام شد و گروه پزشکان متخصص با تلاشی سه ساعته در اتاق عمل، اخبار امیدوارکننده‌ای از روند درمانی «حامیم» را به خانواده او منتقل کرده‌اند.
پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه ۲۰۰۰ساله title
باستان‌شناسان جواهرات، طلا، نوک نیزه و یک آینه بزرگ برنزی را از تپه‌های تقریباً ۲۰۰۰ ساله در منطقه ترکستان در جنوب قزاقستان کشف کردند.
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
بازی مافیا به خاطر یک دختر رنگ خون گرفت title
پسر جوان که در جریان بازی مافیا به خاطر یک دختر همبازی‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
تغییر چهره شگفت انگیز بازیگر سریال «نوروز رنگی» title
حمیدرضا حافظ شجری که با نام جعفر در سریال نوروز رنگی شناخته شد حالا با ۲۰ کیلو کاهش وزن ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته است. او این روز‌ها برای بازی در سریال طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» با بازی حمید لولایی و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفته است.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.