کد خبر: ۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
برخی از ناظران سبزپوش شدن شاخص در روزی که اغلب نماد‌های بازار ریزش کردند را دستوری تلقی کردند. این گروه معتقدند در روز‌های ابتدایی اسفندماه دولت مایل است که بازار رشد کند و به بازار سیگنال مثبت خواهد داد.

مخاطب 24-  در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۷۳۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۱۴ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۱۹۱ واحد پایین آمد و در رقم ۷۲۷ هزار و ۸۶ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۳۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۸ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش ۵۹۴ واحدی داشت و به سطح ۱۳۶ هزار و ۴۲ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۴۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۴ درصد از نماد‌های بازار افت کرد.
بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت قند اصفهان (قصفها)، شرکت فنرسازی زر (فزر) و شرکت لامیران (فلامی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (آردینه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران)، چافست (شرکت افست) و ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بیشتر بخوانید



عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۴ درصدی به ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز شاخص اندکی بالا آمد، اما اکثر نماد‌های بازار قرمزپوش بودند.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های کگل، ونیکی و دعبید ۷۳۹ واحد معادل ۰.۰۴ درصد رشد کرد و شاخص هم وزن با نرخ ۰.۰۳ درصد به مقدار ۱۹۱ واحد ریزش کرد.

دیروز برای دوازدهمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۳۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد ۳ برابری داشت. نماد‌های خودرو، وبملت، خساپا، شستا، ثفارس، فکمند، اخابر، ونیکی، ذوب و خگستر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام ۸ درصد افت کرد و برای چهارمین روز در محدوده ۳ همتی بود. بدین ترتیب شاخص نوسان کوتاهی داشت، اما افت معاملات و رشد خروج سرمایه از بازار دو سیگنال منفی برای معاملات امروز است. برخی از ناظران سبزپوش شدن شاخص در روزی که اغلب نماد‌های بازار ریزش کردند را دستوری تلقی کردند. این گروه معتقدند در روز‌های ابتدایی اسفندماه دولت مایل است که بازار رشد کند و به بازار سیگنال مثبت خواهد داد.

منبع:اکوایران

برچسب ها: بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.