کد خبر: ۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
واکنش‌ها به حمله سپاه به مقر جیش‌العدل در پاکستان و همچنین مقری در اربیل عراق ادامه دارد؛ واکنش پاپ به حملات سپاه، توضیح وزیر امور خارجه در مورد حملات سپاه؛ مناطق مرزی هدف ما بود نه خاک پاکستان

مخاطب 24- شب گذشته برخی رسانه‌های داخلی خبر دادند که «دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش العدل) در خاک پاکستان توسط موشک و پهپاد منهدم شد.»

«جیش‌العدل» با صدور بیانیه‌ای و در واکنش به حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مناطقی در پاکستان، حمله پهپادی و موشکی به مواضع خود در کوه‌های بلوچستان را تایید کرد.

«جیش‌العدل» با صدور بیانیه‌ای، حمله پهپادی و موشکی به محل استقرار نیرو‌های خود را تایید کرد.

صبح امروز بعد از این حمله، پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند.

در بیانیه‌ای که وزارتخارجه پاکستان منتشر کرد، آمده‌است: «دیشب هم وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای ادعا کرد: پاکستان نقض بی دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان که منجر به کشته شدن دو کودک بی گناه و مجروح شدن سه دختر شد را به شدت محکوم می‌کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.» دستگاه دیپلماسی پاکستان مدعی شد: «نگران‌کننده‌تر اینکه این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود کانال‌های ارتباطی متعدد بین پاکستان و ایران صورت گرفته است. اعتراض شدید پاکستان پیش از این به مقام ارشد مربوطه در وزارت امور خارجه ایران در تهران تسلیم شده است.»

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفته است که دولت پاکستان در پاسخ به حملات ایران، «کاردار این کشور به وزارت خارجه فراخوانده شده تا محکومیت شدید ما در مورد این نقض آشکار حاکمیت پاکستان به وی ابلاغ شود.»

واکنش پاپ به حملات سپاه

پاپ فرانسیس در سخنانی، حملات موشکی ایران را به اقلیم کردستان عراق محکوم کرد.

گاردین نوشت: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز «چهارشنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۲» حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان در شمال عراق را محکوم کرد و از همه طرف‌ها خواست از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه اجتناب کنند.

توضیح وزیر امور خارجه در مورد حملات سپاه

وزیر امور خارجه ایران، در بخش دیگری از این گفتگو درباره حمله اخیر سپاه پاسداران ایران به عراق و سوریه گفت که حملات نیرو‌های مسلح ایران «مبتنی بر مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع از خود بود.»

او بیان کرد: ما در تامین منافع ملی‌مان در قبال هیچ کشوری تردید به خرج نمی‌دهیم.


بیشتر بخوانید


واکنش وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه روابط ما با پاکستان، یک روابط تاریخی و بسیار حسنه است و از یک قرابت فرهنگی خوبی برخوردار است، گفت: بنابراین هر آن چیزی که در پاکستان مورد نیاز ما باشد؛ در اولویت ماست که از این کشور اقدام به واردات کنیم. امیدواریم که قدم‌های خوبی در توسعه روابط دوجانبه و حتی چندجانبه بین دو کشور برداشته شود.

شکایت عراق از ایران

عراق پس از حمله دوشنبه شب به اربیل، رسماً از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

رسانه «رودا» اعلام کرد عراق پس از حمله دوشنبه شب به اربیل، رسما از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

وزیر خارجه ایران: پاکستان مورد هدف پهپاد‌های ما نبوده؛ هدفمان گروه تروریستی در مناطق مرزی بود

امیرعبداللهیان در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد: هیچ جای کشور دوست، برادر و همسایه ما پاکستان مورد هدف پهپاد‌های ما نبوده؛ هدف ما گروه تروریستی جیش‌الظلم که در مناطق مرزی پاکستان با ایران پناه گرفته‌اند بود.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه بار دیگر خواستار توقف درگیری‌ها در غزه و پیدا کردن راهی برای عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه شد.

نورنیوز، رسانه منتسب به شورای عالی امنیت ملی در واکنش به عملیات موشکی سپاه در پاکستان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: منطقه «کوه سبز» مقر اصلی جیش الظلم که در عملیات پهپادی و موشکی ایران در پاکستان هدف قرار گرفت، در ایالت بلوچستان پاکستان واقع شده و اسلام آباد کنترل کاملی بر آن ندارد، لذا، تروریست‌ها از این خلاء برای ایجاد پایگاه‌های آموزشی، تدارکاتی و ساخت تجهیزات تروریستی استفاده می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بار دیگر انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است.

اتحادیه اروپا برخلاف آمریکا قصد ندارد انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی بگذارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سؤال که فکر آن را کرده‌اید که دشمن چه واکنشی در برابر شما نشان خواهد داد، گفت: هر غلطی می‌خواهند بکنند، چون هیچ مشکلی نیست و اهمیتی هم ندارد، زیرا مشت ما پُر است. /فارس

رئیس دستگاه دیپلماسی در رایزنی تلفنی با همتای پاکستانی «امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران» خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به «جیش العدل» گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک ۲ کشور اقدام می‌کند. امنیت ایران بار‌ها توسط این گروهک تروریستی ایرانی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بار‌ها مسئولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق گفت که بمباران اقلیم کردستان توسط ایران محکوم و قطعا غیر قابل قبول است. او در ادامه تاکید کرد که امکان تعلیق توافقنامه امنیتی اخیر بغداد و تهران وجود دارد.

گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان با فرید زکریا

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و طی نشستی در داووس سوئیس، در پاسخ به سوال «فرید زکریا» روزنامه‌نگار و مجری آمریکایی درباره حملات ایران به اربیل عراق و همچنین حملات منتسب به ایران به مواضع تروریست‌ها در پاکستان گفت: ما با پاکستان و عراق روابط بسیار خوبی داریم. بار‌ها در خصوص ضرورت مقابله با ترروریسم و تامین امنیت مرز‌های مشترک گفتگو کردیم و موافقنامه‌هایی وجود دارد.

وزیر خارجه ایران گفت: اتفاقی که در اربیل رخ داد، موضعی است که مرتبط با عوامل موساد است. عواملی از موساد عملیات‌هایی را در ایران انجام دادند؛ به ویژه حمله‌ای که در یکی از مراکز ما انجام شد.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای گفت: نقض بی‌دلیل و آشکار حاکمیت پاکستان توسط ایران در شب گذشته نقض قوانین بین‌المللی و اهداف و اصول منشور سازمان ملل است.

 

منبع: شرق

برچسب ها: پاکستان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار title
زندانی محکوم به مرگ که برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، توانست با دریافت مهلت از اولیای دم به زندان برگردد.
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.