کد خبر: ۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
شاخص کل بازار بورس امروز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید.

شاخص کل بازار بورس امروز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. در پایان روز معاملاتی امروز (هشتم دی ماه) شاخص کل با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با با ۷۳۹ واحد افزایش به رقم ۳۶۸ هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

تابلوی بورس قرمز شد  
مخاطب ۲۴- امروز نماد‌های فارس، فولاد، فملی، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل داشتند و نماد‌های وبملت و وامید هم بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. نماد‌های با بیشترین معامله امروز شستا، خودرو، خپارس، وبملت، برکت، فملی و خساپا بودند.  

براساس پیغام نهاد‌های ناظر، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی جم (جم ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته گری ایران (خریخت)، پتروشیمی جم (جم) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله بوده است. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، لابراتوار‌های سینا دارو (دسینا)، گروه بهمن (خبهمن)، داروسازی دکتر عبیدی (دعبید)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، قند نیشابور (قنیشا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بوده‌اند. نماد معاملاتی شرکت صنعت غذایی کورش (غکورش) نیز با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است. با توجه به اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال به نشانی codal.ir مبنی بر عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، نماد معاملاتی (سیتا ۱) تعلیق شد.  

امروز بیشترین افزایش قیمت سهام مربوط به نماد‌های قپیرا، دفرا، ولیز، ونیور، سیستم، واعتبار و فنوال و بیشترین کاهش قیمت سهام نیز مربوط به فنورد، کسرام، سیمرغ، غالبر، کدما، کفرا و بکاب بوده است.  

بیشترین صف خرید را نماد‌های بورسی افران، کمند، پارند، فجام، ارمغان، فردا و یاقوت و بیشترین صف فروش را نماد‌های وسخوز، وسرضوی، وسخراج، همای، ارمغان و کارین داشتند.  

بیشترین ارزش معامله هشتم دی ماه به نماد‌های شستا، پالایش، دارا یکم، کمند و وبملت و بیشترین حجم معامله را نماد‌های خپارس، خودرو، خساپا، وبملت داشتند.  

در پایان معاملات امروز فرابورس نیز با ۶ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. نماد‌هایی که بیشترین تاثیر را در بازار فرابورس داشتند، بپاس، فرابورس و غصینو بودند که تاثیر مثبت داشتند و نماد‌های صبا، شجم، شگویا و کزغال بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

منبع: اقتصاد۲۴

برچسب ها: بورس فرابورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.