کد خبر: ۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
روز شنبه بورس برای چهارمین روز متوالی صعودی شد. در ۴ روز کاری اخیر شاخص کل ۹۳ هزار و ۹۲۹ واحد رشد کرده است. بدین ترتیب شاخص به کانال ۱.۴ میلیونی نزویک شد و تا فاصله ۱۵ هزار واحدی آن بالا آمد.

روز شنبه بورس برای چهارمین روز متوالی صعودی شد. در ۴ روز کاری اخیر شاخص کل ۹۳ هزار و ۹۲۹ واحد رشد کرده است. بدین ترتیب شاخص به کانال ۱.۴ میلیونی نزویک شد و تا فاصله ۱۵ هزار واحدی آن بالا آمد. بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس برای چهارمین روز متوالی رشد کرد.

پیش بینی بورس امروز
مخاطب ۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۵ دی- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. شاخص کل رشد ۲۶ هزار و ۵۱۱ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۱۶۴ واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۳۱ واحد بالا آمد.

در پایان معاملات روز شنبه، ۳۶۶ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۱۲۸ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۷۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 



بیشترین افزایش قیمت 

روز شنبه در بورس شرکت‌های صنعتی بهشهر (غبشهر)، هلدینگ صنعتی ملی (وملی) و شرکت معدنی دماوند (کدما) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نماد‌های غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر)، شکلر (شرکت نیروکلر) و شفا (شرکت سرمایه گذاری شفا دارو) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت صنعتی مینو (غصینو) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۲۶۴ میلیارد تومانی بسته شد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز چهارشنبه ۲۰ درصد افزایش یافت و ۷۷ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۶ درصد افت کرد و در رقم ۳۴۱ میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضا‌ها 

در روز شنبه سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) با صف خرید ۸۶ میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شبندر، نماد‌های شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و اخابر (شرکت مخابرات ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین عرضه‌ها 

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۹ میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نماد‌های وسخراج (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه بورس برای چهارمین روز متوالی صعودی شد. در ۴ روز کاری اخیر شاخص کل ۹۳ هزار و ۹۲۹ واحد رشد کرده است. بدین ترتیب شاخص به کانال ۱.۴ میلیونی نزویک شد و تا فاصله ۱۵ هزار واحدی آن بالا آمد.

دیروز ارزش معاملات نیز افزایش یافت و معاملات سهام رونق داشت. ارزش معاملات خرد با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک ماه اخیر است.

دیروز بسیاری از نماد‌های بزرگ بازار مانند فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، کچاد، وامید، شبندر، شپنا، رمپنا، ومعادن، نوری، شتران، پارسان، وپاسار، وبصادر، شبریز، وتجارت، وبملت و تاپیکو رشد قیمت داشتند و موجب صعود شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز قیمت سهام بسیاری از نماد‌های بزرگ مثل آریا، کگهر، زاگرس، شاوان، هرمز، ومهان، شگویا و مارون افزایش یافت و شاخص کل فرابورس رشد ۳۱ واحدی داشت.

در معاملات دیروز بورس تهران خریداران پر تعداد شدند و سمت تقاضای بازار رشد کرد. در پایان معاملات دیروز ۲۳ نماد صف فروش و ۶۱ نماد صف خرید داشتند و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

به علاوه سرانه خرید هر حقیقی –به طور متوسط- ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۱۷.۵ میلیارد تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۴.۷ میلیارد تومان بود.

با این حال بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. با اینکه در هفته گذشته و در روز‌های دو‌شنبه و سه‌شنبه روند نقدینگی خروجی نزولی بود و روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت بود. دیروز ۲۶۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

به نظر می‌رسد نیرو‌های صعودی بازار قدرتمندتر از روند‌های نزولی هستند. حال که شاخص در فاصله ۱۵ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفته و معاون اقتصادی رئیس دولت هم از تلاش دولت سیزدهم برای رسیدن شاخص به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد خبر داده، این امیدواری شکل گرفته که شاخص در همین هفته به کانال بالاتر جهش کند.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب ها: بورس فرابورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.