کد خبر: ۳۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
شهر یزد از شهرهای تاریخی و بی‌نظیر در کشورمان بوده و در میان مسافران داخلی و خارجی بسیار محبوب است؛ در طول سال مسافران از شهرهای گوناگون برای بازدید از این شهر زیبا راهی سفر می‌شوند.

شهر یزد از شهرهای تاریخی و بی‌نظیر در کشورمان بوده و در میان مسافران داخلی و خارجی بسیار محبوب است؛ در طول سال مسافران از شهرهای گوناگون برای بازدید از این شهر زیبا راهی سفر می‌شوند. یزد به شهر بادگیرها نیز معروف است؛ جاذبه‌های دیدنی در تمام گوشه و کنار این شهر جا خوش کرده‌اند، تاحدی‌که تمامی نقاط این شهر را می‌توان ساعت‌ها گشت و خسته نشد.

البته جذابیت یزد به دیدنی‌های آن ختم نمی‌شود؛ این شهر با فرهنگ اصیل خود خوراکی‌ها و غذاهای بی‌نظیر بسیاری نیز دارد؛ در ادامه می‌خواهیم برایتان بهترین کافه‌های شهر یزد را معرفی کنیم؛ جاهای دنجی که محل مناسبی برای آرامش و استراحت کردن است، در کافه‌های خوب یزد می‌تواند دمی بنیشینید و شیرینی‌ها و خوراکی‌های اصیل یزدی را امتحان کنید. با ما همراه باشید!

بهترین کافه‌های یزد

کافه دات یزد

اگر به دنبال فضایی ساده و درعین‌حال همراه با آرامش هستید، کافه دات بهترین مکان برایتان خواهد بود. در این کافه دکوراسیون زیبا و خاص به سبک کافه‌های اروپایی طراحی شده و میز و صندلی‌ها ساده هستند. این کافه با پنجره‌های بزرگ بسیار نورگیر بوده و مکانی دلباز و آرامش‌بخش است. لازم به ذکر است که در این کافه استعمال سیگار امکان‌پذیر نیست. کافه دات می‌تواند محل مناسبی برای قرارهای کاری نیز باشد. این کافه در دو نوبت صبح از ۸ تا ۲ ظهر و بعدازظهرها نیز از ۵ تا ۱۲ شب دایر است.

آدرس: یزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، نبش طراز یزدی

کافه دپسا یزد

کافه دپسا تلفیقی از طراحی سنتی و مدرنیته است. با خرید بلیط هواپیما یزد و سفر به این شهر بی‌نظیر برای یک‌بار هم که شده به این کافه زیبا سر بزنید و از فضای داخلی با معماری سنتی و دیوارهای کاهگلی و میزهایی با طرح‌ها و کاشی‌کاری‌های لاجوردی لذت ببرید. همچنین این کافه فضای باز نیز دارد که در این قسمت سازه‌های گنبدی‌شکل با شیشه‌های رنگی به جام‌خانه مشهور هستند.

در این کافه موسیقی سنتی به‌صورت زنده اجرا می‌شود. کافه دپسا روزهای چهارشنبه تا جمعه از ۵ عصر تا ۱۰ شب و روز جمعه‌ها نیز از ۹ صبح دایر است. منوی متنوع این کافه برای صبحانه و میان‌وعده در اختیارتان قرار می‌گیرد.

آدرس: یزد، خیابان رخت‌شورخانه، بعد از هتل سرای درویش

کافه دمی بار یزد

اگر از دوست‌دراران کافه‌های مدرن با طراحی‌های امروزی و اروپایی هستید، قبل از پایان سفر و خرید بلیط هواپیما یزد تهران بهتر است سری هم به کافه‌های مدرن بزنید. کافه دمی بار جزو بهترین کافه‌های شهر است و از کافه‌های خارجی الگوبرداری کرده است. همچنین این کافه با فضای بیرونی خود محل مناسبی برای افرادی است که قصد استعمال سیگار را دارند. ساعت کاری این کافه نیز همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب به‌صورت یکسره است.

آدرس: یزد، صفاییه، میدان مادر، ابتدای خیابان یاس برین، جنب فرعی ۳۱ اطلسی

کافه خانه دوست یزد

یزد مملو از خانه‌های قدیمی است. یکی از خانه‌های قدیمی این شهر در سال ۱۳۹۳ مورد بازسازی قرار گرفته و به کافه‌ای زیبا و دنج تبدیل کرده‌اند؛ کافه خانه دوست یزد حیاط دلباز و بزرگ، حوض زیبا و باغچه‌ای تماشایی دارد. اسم این کافه سنتی از شعر سهراب سپهری برداشته‌شده و با فضای صمیمانه خود محل مناسبی برای استقبال از میهمانان است، در اینجا متوجه گذر زمان نخواهید شد و از تماشای حوض آبی‌رنگ، باغچه گل‌کاری شده و درختان سرسبز لذت خواهید برد. در این کافه انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌شوند. برای رفتن به این کافه می‌توانید همه‌روزه از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب سر بزنید.

آدرس: یزد، خیابان سید گل سرخ

بهترین کافه‌های یزد

کافه هنر یزد

در سفر به شهر یزد حتماً از صنایع‌دستی شهر برای خودتان یا دوستان یادگاری تهیه کنید. کافه هنر در این شهر دایر شده است که علاوه بر سرو نوشیدنی و خوراکی‌های مختلف، انواع صنایع‌دستی مانند عروسک‌های رومیزی، ملحفه‌های یزدی، تابلوهای دست‌ساز و سایر وسایل نیز به فروش می‌رسند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سوغاتی باشند. این کافه به همین دلیل برای گردشگران خارجی نیز بسیار جالب است.

کافه هنر یزد فاصله‌ی کمی با جاهای دیدنی و گردشگری شهر دارد که همین مورد نیز سبب جذب میهمانان به کافه می‌شود. کافه هنر یزد همه‌روزه از ۵ عصر تا ۱۱ شب دایر است.

آدرس: یزد، محله فهادان، حوالی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب

کافه سزار یزد

در میان کافه‌های یزد می‌توان به کافه سزار اشاره کرد که با دکوراسیون شیک و مدرن خود موردتوجه اهالی یزد و مسافران قرار گرفته است. در کافه سزار انواع غذاهای ایتالیایی مانند انواع پیتزا، سوخاری، استیک، پاستا و غیره سرو می‌شوند و موسیقی دلنشینی نیز همواره در حال پخش شدن است. این کافه در مرکز شهر و نزدیک به میدان امیرچخماق قرار دارد که در این میدان انواع جاذبه‌های دیدنی و گردشگری واقع‌شده‌اند، بعد از بازدید از این جاذبه‌ها می‌توانید به این کافه سر بزنید. این کافه نیز در دو نوبت صبح از ۱۱ صبح تا ۲:۳۰ ظهر و عصرها نیز از ۶ تا ۱۱:۳۰ شب دایر است.

آدرس: یزد، میدان ابوذر، کوچه سنبل، جنب داروخانه شبانه‌روزی سهروردی

کافه تاک یزد

کافه تاک جزو کافه‌های شیک و مدرن شهر یزد است. ظاهر این کافه با طراحی مینیمالیست خود به کافه‌های اروپایی نزدیک است. با وجود سادگی، طراحی کافه تاک زیبایی بی‌نظیری دارد، در این کافه از رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی استفاده‌شده که این طراحی فضای خاصی را به کافه داده است. از بوی دمنوش‌ها و قهوه‌ها در این کافه نمی‌توان گذشت و با منوی متنوع خود میهمانان را راضی می‌کنند. رفتن به این کافه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب امکان‌پذیر است.

آدرس: یزد، بلوار پاک‌نژاد، خیابان حاتمی پور

بهترین کافه‌های یزد

کلام آخر

در سفر به شهر یزد بعد از گشت‌وگذار و لذت بردن از تماشای جاهای دیدنی و تاریخی پیشنهاد می‌شود به کافه‌های بی‌نظیر شهر سر بزنید و خودتان را به انواع نوشیدنی و خوراکی میهمان کنید. تا جای ممکن چندین مورد از کافه‌های مشهور شهر را برایتان معرفی کردیم که هم دوستداران جاهای سنتی و مدرن گزینه‌های مناسبی هستند. مطمئن باشید با انتخاب هریک از این کافه‌ها لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.