کد خبر: ۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی: نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ پلی برای اتصال جهان از طریق علم، نوآوری و فرهنگ خواهد بود.

مخاطب24- عبدالله السوها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی، درباره میزبانی ریاض از نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ گفت که تعهد این پادشاهی به برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو نشان‌دهنده تمایل این کشور به رهبری تلاش‌های جهانی به منظور توانمندسازی مردم، محافظت از کره زمین و کمک به ترسیم افق‌های جدید است.

به گزارش عرب نیوز، السو‌ها افزود: «اکسپو ۲۰۳۰ در سایه حمایت کامل پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی که در رشد و شکوفایی این کشور نقش مهمی داشته‌اند، چون پلی برای اتصال جهان از طریق علم، نوآوری و فرهنگ عمل خواهد کرد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی گفت: «میزبانی ریاض از این رویداد مهم نتیجه حمایت ولیعهد عربستان سعودی از این اقدام است تا این پادشاهی را در کانون توجه جهانیان قرار دهد و به عنوان یک پلتفرم منحصربه‌فرد عمل کند که افق‌هایی را رو به آینده می‌گشاید و از جهان استقبال می‌کند.»

او در ادامه اظهاراتش، با تاکید بر اینکه ریاض قصد دارد با برگزاری اکسپو ۲۰۳۰ «رنسانس نوآوری دیجیتال، فناوری و فرهنگ» ایجاد کند، افزود: «ابتکارات پادشاهی در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، نوآوری، دانش فضا و همچنین محیط زیست ریاض را برای کمک به دستیابی به آینده‌ای بهتر برای همه در موقعیتی پیشگام قرار داده است.»

او بر اهمیت ارتباطات و همکاری بین‌المللی در تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی به‌ویژه چالش‌های مرتبط با توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: «هدف اکسپو ریاض ۲۰۳۰ رسیدگی همه‌جانبه به مسائل کنونی جهان است.»

السو‌ها به نقش رهبری عربستان سعودی در زمینه هوش مصنوعی از طریق تاسیس اولین شتاب‌دهنده هوش مصنوعی مولد منطقه اشاره کرد و ادامه داد: «امروز، ما این فرصت را داریم که پایه‌های اقتصاد جهانی آینده‌مان را بنا کنیم؛ زیرا وارد عصر هوش مصنوعی مولد می‌شویم. به همین منظور پادشاهی با اتخاذ رویکردی مبتنی بر اکوسیستم، جایگاهش را در میان کشور‌های گروه ۲۰ متمایز کرده است.»

این وزیر عربستان سعودی خاطرنشان کرد که در سال گذشته چندین دستاورد دیجیتالی مهم این پادشاهی به رسمیت شناخته شد. به عنوان مثال، بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات با عنوان «چشم‌انداز تنظیم مقررات دیجیتال جهانی ۲۰۲۳»، ریاض در شاخص پیشرفت بانک جهانی رتبه سوم را کسب کرد و از نظر آمادگی برای اجرای مقررات دیجیتال در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

اکسپو ریاض ۲۰۳۰ قرار است از اول اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱، با موضوع «عصر تغییر: با هم برای فردای آینده‌نگر»، برگزار شود.

شهر‌های بوسان کره جنوبی و رم ایتالیا نیز برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ اعلام آمادگی کرده بودند، اما در نهایت در ماه نوامبر، عربستان سعودی میزبان نهایی این رویداد تعیین شد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ قرار است در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان که در حال حاضر در دست توسعه است، برگزار شود. علاوه بر پرواز‌های فراوان، بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از شبکه مترو ریاض که از تمام نقاط این شهر می‌گذرد، در عرض چند دقیقه به محل نمایشگاه برسند.

به گفته مجریان این رویداد، محوطه در نظر گرفته‌شده برای نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰، از منابع انرژی پاک متکی بر انرژی خورشیدی بهره می‌برد و عربستان سعودی در حال توسعه استاندارد‌هایی بالایی برای بهره‌وری از منابع پاک، حذف ضایعات مواد غذایی و اطمینان از مدیریت در موضوع بازیافت است.

به گفته تیم طراحی، طرح این نمایشگاه منعکس‌کننده سبک باستانی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر ریاض و همچنین نشان‌دهنده نگرانی مشترک عربستان سعودی و سایر کشور‌های جهان در مورد تغییرات اقلیمی است.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری‌های عربستان سعودی، اعلام کرد که پادشاهی سعودی ۷.۸ میلیارد دلار به میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ اختصاص داده است.

طراحان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرده‌اند که علاوه بر امکان بازدید حضوری میلیون‌ها نفر از این فضا، قصد دارند از طریق امکاناتی مانند متاورس، فرصت بازدید مجازی از اکسپو ۲۰۳۰ را برای بیش از یک میلیارد نفر فراهم کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

برچسب ها: نمایشگاه اکسپو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.