کد خبر: ۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
رسانه‌های انگلیس حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان را به طور گسترده‌ای بازتاب دادند.

مخاطب 24- بیشتر این رسانه‌ها به‌جای انتشار تصاویر حادثه امروز، عکس سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای گزارش‌های خود انتخاب کردند.

شبکه خبری اسکای با اشاره به نزدیکی این حادثه در محل تجمع مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی، اعلام کرد که این رویداد، درست یک روز پس از انفجار بیروت صورت گرفت که به موجب آن معاون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز کشته (شهید) شد.

این شبکه خبری نوشت: قاسم سلیمانی که زمانی ژنرال ارشد نظامی ایران بود، در جریان سفر به عراق در سال ۲۰۲۰ برای دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر وقت این کشور، در حمله هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا ترور شد. این حمله پهپادی باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک بزرگ بین ایالات متحده و ایران و منجر به حملات راکتی تلافی جویانه علیه سایت‌های نظامی آمریکا در عراق شد و دو کشور تا آستانه جنگ پیش رفتند.

این گزارش یادآوری کرده است که شهید سلیمانی «یکی از فرماندهان ارشد ایران بود که پس از رهبر معظم ایران، به عنوان دومین شخصیت قدرتمند ایران شناخته می‌شد. او فرمانده نیروی قدس - یک لشکر سپاه بود که مسئول عملیات جاسوسی و نظامی در خارج از ایران بود. شهید سلیمانی همچنین مغز متفکر عملیات نظامی ایران در عراق و سوریه محسوب می‌شد. او همچنین در توسعه "محور مقاومت" تأثیرگذار بود.»

تارنمای شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی هم در گزارشی با اشاره به آخرین آمار شهدای کرمان تصریح کرد: این حادثه در بحبوحه تنش‌های گسترده‌تر در خاورمیانه بر سر جنگ [رژیم]اسرائیل علیه حماس در نوار غزه صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش، شهید سلیمانی «معمار فعالیت‌های نظامی منطقه‌ای ایران بود و به عنوان یک نماد ملی مورد ستایش قرار می‌گیرد. با این حال او، برای مقامات آمریکایی، نماینده یک دشمن مرگبار در طول جنگ عراق بود، که با بمب‌های کنار جاده‌ای باعث کشته و ناقص شدن سربازان آمریکایی شد.»

آی‌تی‌وی همچنین همسو با خط خبری سایر رسانه‌های انگلیس، از به‌کار بستن واژه تروریستی برای این حادثه مرگبار خودداری کرد و این طور نوشت: «ایران دشمنان متعددی دارد که می‌توانند پشت این حمله باشند، از جمله گروه‌های تبعیدی، سازمان‌های شبه‌نظامی و بازیگران دولتی».

در همین حال تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی به قلم پتریک وینتور دبیر سیاسی این نشریه نوشت: حملات انتحاری در ایران رایج نیست و مشخص نیست که آیا این حمله نتیجه عملیات یک گروه ایرانی بوده است یا به کارگردانی [رژیم]اسرائیل.

این گزارش می‌افزاید: ایران به تازگی گفته بود گروهی را که توسط موساد، سرویس مخفی دولتی اسرائیل حمایت می‌شد، ریشه کن کرده است. این درحالیست که ایران بابت کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد خود در سوریه، [رژیم]اسرائیل را تهدید کرده بود.

گاردین یادآور شد: «اسرائیل از گذشته، در ترور‌های هدفمند دانشمندان هسته‌ای فعال در برنامه هسته‌ای ایران تخصص دارد».

سایر رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی نیز با انتشار گزارش‌هایی این حادثه تروریستی را به تشدید تنش‌ها در بحبوحه جنگ غزه نسبت دادند.

مقام‌های انگلیسی هنوز به این رویداد واکنش نشان نداده‌اند. البته الیشا کرنز رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارش شبکه اسکای را بازنشر و به این عبارت نامفهوم بسنده کرده است: «انفجار در یک قبرستان در ایران».

 

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها: قاسم سلیمانی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.