کد خبر: ۳۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

لغو ویزای چند کشور برای ایرانی‌ها

عزت‌الله ضرغامی گفت: به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع ۳۳ کشور، روادید تعدادی از این کشور‌ها نیز به‌زودی برای شهروندان ایرانی لغو خواهد شد.
لغو ویزای چند کشور برای ایرانی‌ها

مخاطب 24- هیأت وزیران ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ روادید جهانگردی ایران را یکطرفه برای اتباع ۳۳ کشور لغو کرد. بر این اساس، شهروندان کشور‌های عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، روسیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج و برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان، هر ۶ ماه یک‌بار به مدت ۱۵ روز می‌توانند در ایران سفر کنند. این اقدام، اما این پرسش را به دنبال داشت که آیا این امکان فقط برای اتباع آن کشور‌ها فراهم شده است و آیا شهروندان ایرانی امکان سفر بدون ویزا به این کشور‌ها را نیز خواهند داشت و چه تلاش و اقدامی برای تحقق سفر بدون ویزا به تعداد بیشتری از کشورها، درحالی‌که این شاخص در ارتقاء جایگاه پاسپورت ایران می‌تواند اثرگذار باشد، صورت می‌گیرد؟

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در این‌باره اظهار کرد: درحال‌حاضر که با برخی کشور‌ها لغو دوطرفه روادید هستیم. از میان آن ۳۳ کشوری که اخیرا یکطرفه با آن‌ها لغو روادید کرده‌ایم، قرار است روادید تعدادی از آن‌ها برای شهروندان ایرانی لغو شود. این اتفاق با بعضی از آن کشور‌ها دوسویه بوده، که در فاصله کوتاهی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: وزارت خارجه در این‌باره اقدامات خوبی انجام داده است و در همین فاصله کوتاه، که ما با ۳۳ کشور یکطرفه لغو روادید کرده‌ایم، چند کشور هم هستند که دوطرفه لغو روادید کرده‌اند. اسامی این چند کشور به‌زودی اعلام خواهد شد؛ باید پروتکل وزارت خارجه در این‌باره نهایی شود.

ضرغامی تاکید کرد: ما برای تقویت گردشگری کاری به روابط خاص دیپلماتیک نداریم، ما می‌خواهیم در‌ها را باز کنیم، حساسیت‌ها را برطرف کنیم و بگوییم هر که می‌خواهد وارد ایران شود، آماده‌ایم تا از او پذیرایی کنیم و این خیلی برای ایران‌هراسی و علیه تبلیغات اقدام مهمی است. حرکت ما متعهدانه بر مبنای معرفی ایران با هدف گردشگری است.

 

منبع: فردای اقتصاد

برچسب ها: روادید
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد