کد خبر: ۳۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
نمایش «انگشتر و چاه»، با طراحی صحنه، نورپردازی و روایت خلاقه‌اش، به روی صحنه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهد رفت. احسان جانمی کارگردان اصفهانی نمایش «انگشتر و چاه»، که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرفته شده است، گفت: نمایش «انگشتر و چاه» یا «چاهی که دیگر فقط یک چاه نبود» یازدهمین اثر گروه نمایش و کاوش است که به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافته است.

به گزارش مخاطب ۲۴، جانمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمترین و معتبرترین جشنواره کشور است، افزود: ۴۲سال از برگزاری این جشنواره می‌گذرد و امسال چهل و دومین دوره آن برگزار می‌شود. به همین دلیل ما بابت حضور در این جشنواره خوشحال هستیم، زیرا ما توانستیم با نمایشی که حاوی نگاه‌های ملی و میهنی و آیینی به جشنواره راه یابیم.

این کارگردان و طراح صحنه درخصوص داستان نمایش «انگشتر و چاه» اظهار کرد: ماجرای این نمایش مربوط به اوایل دهه هفتاد و جنوب کرمان است. ما در این نمایش، قصه زندگی خانواده و مردمانی را مطرح کرده‌ایم که تحت‌الشعاع اتفاقات همان برهه تاریخ کشورمان قرار داشتند.

جانمی، شکل نمایشنامه «انگشتر و چاه» را متفاوت و خلاقانه دانست و بیان کرد: این نمایشنامه، روایتی است که از زبان یک چاه شنیده می‌شود. چاه قصه را برای ما بازگو کرده و از مردمی می‌گوید که شاید آن‌ها را بشناسیم، اما از نزدیک آن‌ها را درک نکرده‌ایم.

او با اشاره به پایان‌بندی نمایش «انگشتر و چاه» گفت: در پایان نمایش یک هویت ملی که از راه شهادت و پایمردی در راه ارزش‌ها به دست می‌آید را برای ما آشکار می‌کند.

این کارگردان و فعال تئاتر با اشاره به اسامی بازیگران نمایش «انگشتر و چاه» تصریح کرد: بازیگران این نمایش ترکیبی از باتجربه‌ها و جوان‌تر‌ها هستند. مائده وحید، فرزاد قاسمی و رسول هنرمند در کنار مهدی نجدی، مانیا مردانی، پدرام زرین‌نقش، مهتاب کاظمی، رضا توکلی، محمودی‌نژاد، ظهرابی، فروغ زمانی، پرنیکا حیدریان، نیکو فتاحی، ستایش شاکری، مهدی کاشی، یوسف محلاتی.

جانمی با معرفی سایر عوامل نمایشش افزود: دستیاران کارگردان، صفیه اشجع، محمد سلطانی هستند. مدیر صحنه محمد نیلی‌پور است و دستیار‌های صحنه آقای جانثاری و سحر سلیمیان هستند.

او طراحی صحنه را یکی دیگر ویژگی‌های خاص نمایش انگشتر و چاه دانست و گفت: من به عنوان طراح صحنه و نور تلاش کردم که ابداعات جدیدی را در نمایش پیاده کنم. طراحی این صحنه، فضای کویر را به شکل مینیمال و مدرن ارائه داده است. در بخش طراحی نور نیز از نورپردازی خلاقانه‌ای استفاده شده است و از شکل‌های جدید نوری برخوردار هستیم.
کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» با بیان اینکه این نمایش تاکنون در اصفهان اجرا نشده است، اضافه کرد: بعد از اجرا در جشنواره بین‌المللی فجر، در اصفهان و تهران نیز اجرا خواهد شد و علاقمندم که این نمایش را در کرمان نیز به روی صحنه ببرم.

جانمی با بیان اینکه نمایش «انگشتر و چاه» در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره بین‌المللی فجر پذیرفته شده، تأکید کرد: ویژگی این جشنواره این است که حرفه‌ای‌های ایران به صورت مستقیم در آن شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: ابتدا حدود ۳۰۰ متن نمایش به دبیرخانه جشنواره راه یافته بود. از بین آن متون حدود ۵۰ متن انتخاب شده بود و از بین این ۵۰ متن منتخب، ۷ اجرا در نهایت از این بخش انتخاب شد که خوشبختانه نمایش ما نیز یکی از این انتخاب‌ها بود.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره از یکم تا دوازدهم بهمن در تهران برگزار خواهد شد و اجرای ما احتمالاً ششم و هفتم بهمن در سالن چهارسوی تئاترشهر به روی صحنه خواهد رفت و مورد داوری قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.