کد خبر: ۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد:
امیر دریادار ایرانی گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاورد‌ها به حوزه نیروی دریایی ارتش در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگالی و همچنین، بالگردی هستیم.

مخاطب 24- امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز - یکشنبه، سوم دی‌ماه - در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاورد‌ها به حوزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری ایران در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگالی هستیم.

او افزود: سامانه‌های بالگردی که برای اولین بار به سامانه‌های جنگالی و اطلاعاتی تجهیز شده‌اند و یک یدک‌کش بندرگاهی و لنگرگاهی نیز امروز به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

امیر دریادار ایرانی بیان کرد: این دستاورد‌ها امروز با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به توان رزمی و عملیاتی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش و منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک الحاق شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق موشک کروز دریایی «طلائیه» به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: سامانه موشکی طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر به عنوان یک موشک کاملاً هوشمند در طول عملیات پروازی خود امکان این را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طریق سامانه مادر، اهداف جدیدی برای آن تعریف شود. یعنی امکان تغییر هدف اولیه پیش‌بینی شده برای موشک هنگام عملیات پروازی وجود دارد و طلائیه در طول مسیر می‌تواند برنامه پرواز پیچیده‌ای را انتخاب و به سمت هدف حرکت کند. به نحوی که غافلگیری را در بالاترین سطح ممکن انجام داده و با دشمن درگیر شود.

او افزود: سلاح دیگری که امروز به منطقه سوم دریایی نبوت الحاق شد، موشک کروز دریایی «نصیر» است. این موشک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است و از توانمندی بسیار بالا در زمینه عملیات‌های انهدامی برخوردار است. این موشک بر روی یگان‌های موشک انداز در ترکیب مختلف ساختاری و یگانی در حال نصب است که امروز یک فروند از آن که بر روی ناو موشک‌انداز مستقر در بندر کنارک نصب شده، رونمایی خواهد شد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به سایر تجهیزاتی که امروز به منطقه سوم دریایی ارتش الحاق می‌شود، عنوان کرد: در حوزه خود حفاظتی قطعاً سامانه‌های جنگ الکترونیک بیشترین کمک را به ما می‌کنند. ما این حوزه را در بخش بالگردی در اختیار نداشتیم و برای اولین بار صنایع دفاعی کشورمان موفق شدند تا تجهیزات کاملاً به روز در ابعاد مختلف آماده شده و بر روی این بالگرد نصب شده و بر روی همه بالگرد‌ها نصب خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: یک بخش هم فریب و مقابله با انواع موشک‌ها با حساسه‌های مختلف نیز روی این بالگرد نصب است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در خصوص بالگرد اطلاعاتی از آنجایی که اطلاعات نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد. در حوزه اطلاعاتی بخش اطلاعات سفید را داریم که یکی از وظایف نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق اقیانوس است که در حوزه تامین امنیت و ایمنی دریانوردان عزیز فعال بوده و بسیار کمک کننده است.

او افزود: ما از فواصل دورتر امکان شناسایی و رهگیری را در اختیار خواهیم داشت. همچنین در عملیات‌های مختلفی به طور تخصصی در حوزه رزم دریایی در عمق دریا می‌تواند بیشترین کمک را به ماه انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمی، سامانه‌ای و تشخیص دوست از دشمن دریافت کند.

امیر دریادار ایرانی در پایان گفت: همه این تجهیزات توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و تولید شده است که قطعاً نقش جوانان، دانش بنیان‌ها، دانشمندان و متخصصان و همچنین صنایع دفاعی که شبانه روزی در این حوزه فعال هستند، موثر بوده است و با افتخار همه این تجهیزات ایرانی است.


منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.