کد خبر: ۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
آیا تا به حال دوست داشته‌اید که وارد یک اثر هنری شوید؟ با اینکه شاید این ایده در مورد بسیاری از آثار هنری یک رویای محال به نظر برسد، اما برخی از مشهورترین شاهکار‌های مدرن در دنیای واقعی وجود دارند و حتی علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

مخاطب 24- کافه فرانسوی که «ون‌گوگ» در یکی از تابلو‌های نقاشی خود ابدی کرد و کلبه دنجی در «اوهایو» مکان‌هایی به شمار می‌روند که الهام‌بخش برخی از مشهورترین هنرمندان جهان از جمله «گرنت وود»، «کلود مونه»، «ادوارد مونک» و «ون‌گوگ» شده‌اند.

«کافه تراس در شب» اثر «وینسنت ون‌گوگ»

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


در سال ۱۸۸۸ میلادی، «وینسنت ون‌گوگ»، نقاش پست امپرسیونیست از «آرل» واقع در جنوب فرانسه بازدید کرد. «ون‌گوگ» در «آرل» سبک منحصربفرد خود را تکامل بخشید و برخی از مشهورترین آثار هنری خود از جمله «کافه‌تراس در شب» را خلق کرد.

این تابلو نقاشی یک کافه نورانی واقع در میدان مرکزی «آرل» را زیر آسمان پرستاره مشهور «ون‌گوگ» به تصویر کشیده است.

«کافه تراس در شب» در سپتامبر سال ۱۸۸۸ توسط «وینسنت ون‌گوگ» نقاش هلندی خلق شد. این نقاشی آبی و زرد، منظره‌ای از یکی از خیابان‌های «آرل» واقع در فرانسه را به تصویر می‌کشد. در این نقاشی، گروهی از مردم در ساعتی از شب که مشخص نیست در فضای بیرونی یک کافه نشسته‌اند و گروهی دیگر نیز در خیابان قدم می‌زنند.

بخش کوچکی از آسمان درخشان و پرستاره از میان دو ساختمان به چشم می‌خورد که تداعی‌کننده دیگر نقاشی مشهور «ون‌گوگ» یعنی «شب پرستاره» است.

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید

درحالی که بسیاری از منظره‌های نقاشی‌های مشهور دیگر وجود ندارند، کافه‌ای که در این نقاشی «ون‌گوگ» به تصویر کشیده شده است نه تنها هنوز وجود دارد بلکه همچنان فعال است.

«کوهستان سن ویکتور» اثر «پل سزان»‌

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


«سزان» در فاصله سال‌های ۱۸۸۲ تا ۱۹۰۶ میلادی دست کم ۳۰ تابلو نقاشی با موضوع «کوهستان سن ویکتور» خلق کرد. این هنرمند در این مجموعه نقاشی‌ها سبک منحصر به فرد خود در بکارگیری رنگ، ترکیب‌بندی و استفاده از ضربات قلم‌مو را به نمایش گذاشت و این مجموعه تابلو‌ها را به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های خود تبدیل کرد.

«سزان» اغلب این نقاشی‌ها را در فاصله‌ای نه‌چندان دور از کوهستان خلق کرده است.


لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید

«سزان» علاوه بر نقشی که به عنوان یک هنرمند پست امپرسیونیست مهم ایفا کرد، به عنوان پدر «فوویسم» و پیشگام «کوبیسم» نیز شناخته می‌شود. با توجه اهمیت «سزان» در این ژانر‌های پیشرو، از این هنرمند به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ هنر مدرن یاد می‌شود.

مجموعه نقاشی‌های نیلوفر‌های آبی و پل ژاپنی اثر «کلود مونه»


لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید

«کلود مونه»، نقاش امپرسیونیست فرانسوی در سال ۱۸۸۳ به خانه‌ای در «ژیورنی»، واقع در شمال فرانسه نقل مکان کرد. در همان جا بود که «مونه» یک شاهکار زیبا خلق کرد و پرورش داد: باغی با الهام از ژاپن.

روش نقاشی در فضای باز باعث شده بود «مونه» زمان زیادی را در باغش صرف کند. او از این فضای چشم‌نواز و سبز لذت می‌برد. این فضا به محل خلق برخی از مشهورترین نقاشی‌های او تبدیل شد: مجموعه نیلوفر‌های آبی. این مجموعه شامل ۲۵۰ تابلو نقاشی بزرگ رنگ روغن می‌شود که اکنون در گالری‌های سراسر جهان نگهداری می‌شوند؛ بنابراین چندان جای تعجب ندارد که بازدیدکنندگان از خانه «مونه» بلافاصله به سراغ پل واقع در باغ می‌روند تا نیلوفر‌های آبی را تماشا کنند.


لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید

پل چوبی که از میان برکه داخل باغ عبور می‌کند به انتخاب «مونه» در سال ۱۸۹۵ به سبک ژاپنی ساخته شد و مشهورترین تابلو‌های نقاشی که این پل در آن‌ها به چشم می‌خورد، اکنون در گالری ملی لندن و گالری ملی هنر واشنگتن نگهداری می‌شوند.

مجموعه نقاشی‌های پارلمان اثر «کلود مونه»

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


«مونه» در طول مدتی که در «ژیورنی» ساکن بود، بار‌ها به لندن سفر کرد. این هنرمند مجموعه‌ای از تابلو‌های نقاشی از ساختمان پارلمان انگلستان در پاییز ۱۸۹۹ و اوایل ۱۹۹۰ تا ۱۹۰۱ و در دوران اقامتش در لندن خلق کرد. تمامی این تابلو‌ها از همان نمایی از ساختمان پارلمان که از اتاق محل اقامت «مونه» دیده می‌شد خلق شده‌اند. با این حال «مونه» این تابلو‌های نقاشی را در ساعات مختلف شبانه روز و در آب و هوای مختلف نقاشی کرد.

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


گمان می‌رود که مونه این نقاشی‌ها از تراس طبقه دوم بیمارستان سنت توماس خلق کرده است.

مجموعه نقاشی‌های «جیغ» اثر «ادوارد مونک»‌

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


«ادوارد مونک»، نقاش نروژی از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۰ مجموعه معروف خود به نام «جیغ» را خلق کرد. این مجموعه، شخصیتی را در حال فریاد کشیدن به تصویر می‌کشند. با اینکه نوع مواد به کار رفته در خلق این آثار متفاوت است، اما ترکیب کلی این چهار نقاشی یکسان است.

«مونک» در خاطراتش از لحظه‌ای که الهام‌بخش خلق «جیغ» شده است، این‌طور نوشت: «یک روز عصر داشتم از مسیری عبور می‌کردم که شهر در یک طرف آن و پایین آن آبدره قرار داشت. احساس خستگی و بیماری داشتم. ایستادم و به بالای آبدره نگاه کردم، خورشید داشت، غروب می‌کرد و رنگ ابر‌ها داشت به قرمز تبدیل می‌شد. حس کردم جیغی در طبیعت رها شده است؛ برایم این‌طور به نظر می‌رسد که جیغی شنیده باشم. این تصویر را نقاشی کردم، ابر‌ها را به رنگ خون واقعی نقاشی کردم. رنگ فریاد کشید؛ این‌گونه «جیغ» خلق شد.»‌

لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


گمان می‌رود جاده‌ای که این شخصیت‌ها بر روی آن به تصویر کشیده شده‌اند، جاده «Valhallvegen» باشد که در «اسلو» واقع شده است. این جاده که بر روی یک تپه واقع شده است؛ مکان محبوبی برای شهروندان اسلو است که علاقه دارند، شهر را تماشا کنند.

«گوتیک آمریکایی» اثر «گرنت وود»


لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید


«گرنت وود» در سال ۱۹۳۰ میلادی تابلو نقاشی «گوتیک آمریکایی»، یکی از مشهورترین آثار هنر مدرن را خلق کرد.


لوکیشن واقعی نقاشی‎‌های مشهور را ببینید

این نقاشی زن و مردی را نشان می‌دهد که جلوی خانه‌ای کوچک و سفید با پنجره‌ای به سبک نئوگوتیک ایستاده‌اند. در حالی که بسیاری معتقدند که یک زوج (یعنی یک کشاورز و همسرش) هستند، این چهره‌ها در واقع از خواهر «وود» و یک دندانپزشک الگوبرداری شده‌اند. این خانه اکنون در «الدون» واقع شده است.


منبع: ایسنا

برچسب ها: نقاشی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ به کجا رسید؟ title
ماجرای شکایت یک ستاره فیلم‌های پورن از ترامپ، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای او دردسر ساز شده است. این پورن استار چه کسی است و چگونه ماجرای یک ابهام در دوره جوانی رئیس جمهور سابق امریکا را در ۷۷ سالگی به دادگاه آورد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.