کد خبر: ۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
شرکت درعیه، طراح و سازنده شهر تاریخی درعیه در عربستان سعودی که یک طرح عظیم گردشگری است، نسخه‌ای از خیابان مشهور شانزلیزه در پاریس را در آن شهر می‌سازد.

مخاطب 24- به گزارش نشنال نیوز، این شرکت آماده راه‌اندازی چند پروژه در سال آتی است. علاوه بر یک سالن اپرای جدید، موزه هنر‌های معاصر، مسجد، مرکز همایش، و سالن اجرا‌های نمایشی، بلوار «ملک سلمان» (The King Salman)، که همان طول و عرض خیابان مشهور خرید در فرانسه را دارد، در دسامبر سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.
جری اینزریلو، مدیر اجرایی شرکت درعیه، این طرح‌ها را روز چهارشنبه اعلام کرد.

درعیه، محل میراث جهانی یونسکو در ناحیه طریف، زادگاه پادشادهی سعودی و موطن اجدادی خاندان سلطنتی آل سعود است. نخستین دولت سعودی در سال ۱۷۲۷ در این ناحیه تاسیس شد.

این اَبَرطرح ۶۳.۲ میلیارد دلاری ۱۴ کیلومترمربع وسعت خواهد داشت. تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۱۰۰ رستوران، ۹ موزه، ۴۲ هتل، و حدود ۳۰۰ هزار خانه در این ناحیه ساخته خواهد شد.

چوگان و گلف در صحرا

شرکت درعیه در یک برنامه دو روزه، که روز چهارشنبه آغاز شد، نخستین مرحله احداث زمین گلف قهرمانی را نیز رونمایی کرد. طرح این زمین گلف را گرِگ نورمن، بازیکن و برنده مسابقات گلف پیش‌کسوت و کارآفرین استرالیایی، داده است.


نورمن در این مورد گفت: «همه ما از تحول عربستان سعودی در مدتی کوتاه شگفت‌زده شده‌ایم. من این رشد را در گلف نیز می‌بینم.»

از ۴۰۰ هزار نفری که در پادشاهی سعودی گلف بازی می‌کنند تا طرح‌هایی که برای توسعه گردشگری وجود دارد، همگی «فرصت عظیمی» برای جذب بازدیدکنندگان است.

این شرکت مرحله اول باشگاه سوارکاری و چوگان رویال درعیه را نیز به نمایش گذاشت. این باشگاه امکان نگهداری ۱۸۰ اسب را دارد و دارای دو زمین چوگان است.

ناچو فیگوئراس، بازیکن چوگان اهل آرژانتین، روز چهارشنبه در یک بازی دوستانه این ناحیه را افتتاح کرد.

فیگوئراس در این‌باره گفت: «جهان عرب دانش واقعی از اسب و اشتیاق به اسب دارد. رویای ایجاد این ورزش در مکانی است که مردم محلی آن سوارکارند، و این اهمیت دارد.»

خانه‌های مجلل

شرکت درعیه همچنین از افتتاح تشریفاتی سه هتل از مجموعه ۴۲ هتل خبر داد.

اینزریلو در این مورد گفت: «امسال ۶ میلیون درخت در درعیه کاشته شد و بیش از ۳ هزار تا ۴۰ هزار پارکینگ زیرزمینی، با بیشترین میزان پایداری، ساخته شد.»

احمد خطیب، وزیر گردشگری سعودی، گفت: «هفته آینده عربستان سعودی به هدفش، یعنی ۱۰۰ میلیون بازدید‌کننده [داخلی و خارجی]در سال، می‌رسد.»


بیشتر بخوانید


به گفته این وزیر، تا پایان هفته گذشته، در کشور پادشاهی عربستان سعودی ۲۵ میلیون ورود بین‌المللی ثبت شده است، رقمی که در سال گذشته ۱۶.۵ میلیون بود.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی می‌گوید: «پادشاهی سعودی هدف سال ۲۰۳۰ برای سفر‌های گردشگری را، که شامل مسافران خارجی و داخلی می‌شود، از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون بازدید‌کننده تغییر داده است.»

مرز جدید گردشگری جهانی

نیل جاکوبز، مدیر اجرایی شرکت «سکس سنس»، نظری مثبت و «بسیار قاطع» در مورد چشم‌انداز کسب‌وکار در عربستان سعودی، در ارتباط با تنوع بخشیدن به اقتصاد و توسعه بخش‌های غیرنفتی دارد، اما اعتقاد دارد که این امر یک‌شبه محقق نمی‌شود.

او می‌گوید: «این بخشی از تغییر عمده در استراتژی اقتصادی است؛ پس عجله‌ای نیست.»

به گفته او: «طرح‌های زیادی در حال اجرا است: هتل‌ها، شهرک‌ها، و مسکن برای کارمندان. آنچه در عربستان سعودی ساخته می‌شود بی‌سابقه است.»

با توجه به روند رو به رشد توسعه در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، انتظار می‌رود پادشاهی عربستان سعودی به یکی از مناطق اصلی گردشگری در جهان تبدیل شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تصویر عاشقانه‌ای از پیمان معادی title
پیمان معادی درکنار همسرش فرانک قوانلو تصویری منتشر کرد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.