کد خبر: ۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کارگردان فرانسوی جاستین تریت (چپ) و بازیگر آلمانی ساندرا هولر (راست) جوایز بهترین «کارگردان اروپایی» و «بهترین بازیگر زن» سی و ششمین مراسم جوایز فیلم اروپا را برای فیلم «آناتومی یک سقوط» گرفتند.

مخاطب 24- در مراسم اهدای جایزه‌های «جوایز فیلم اروپا» (EFA)، در برلین، فیلم «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه، رقیبان خود را شکست داد و چهار جایزه از پنج جایزه اصلی را به خانه برد.

فیلم  تریه که حول محور سقوط مرگباری از طبقه بالای کلبه‌ای در کوه‌های آلپ فرانسه شکل گرفته است، معادل اروپایی جوایز ارزنده اسکار را برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌نویسی، و نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای ساندرا هولر، بازیگر نقش اصلی فیلم، به دست آورد.

روایت فیلم درباره زاندرا فلنگمن، نویسنده مشهور آلمانی، است که تلاش دارد بی‌گناهی خود را در ماجرای مرگ همسرش ثابت کند.

به گزارش گاردین، هولر، هنرپیشه آلمانی که برای بازی در فیلم «منطقه موردعلاقه» (The Zone of Interest) ساخته جاناتان گلازر، نامزد جایزه شده بود، دیگر برنده بزرگ این شب بود. پس از بردن جایزه بهترین بازیگر زن برای کمدی کالت تونی اردمان در ۲۰۱۶، ساندرا هولر ۴۵ ساله نیز اینک به ژولیت بینوش، ایزابل هوپر، کارمن ماورا و شارلوت رمپلینگ در حلقه نخبگانی از زنان بزرگ سینما می‌پیوندد که بیش از یک بار برنده این جایزه شده‌اند.

هولر، بازیگری که تریه گفته بود «آناتومی یک سقوط» را با درنظرداشت او برای بازی در آن نوشته است، اینک به نظر می‌رسد بخت اول نامزدی در جوایز اسکار سال آینده باشد. تریه در پاسخ به پرسشی درباره آرزوهای اسکاری فیلمش گفت: «البته ما اینک در حال رقابتیم، و این راه را تا آخر ادامه می‌دهیم.»

هولر در طول سخنرانی پذیرش جایزه خود در برلین از حضار درخواست کرد که با یک دقیقه سکوت، «صلح را تصور کنند»؛ هرچند، مشخص نکرد که منظورش صلح در کدام جنگ است.

مدز میکلسن، بازیگر دانمارکی، نیز برای بازی در درام «سرزمین موعود»، ساخته نیکولای آرسل، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

مراسم اهدای جایزه‌های «جوایز فیلم اروپا » که در برلین در کنار رودخانه اسپری برگزار شد، در وهله نخست رقابتی سه‌جانبه بین «آناتومی یک سقوط»، «منطقه موردعلاقه» و «برگ‌های ریزان» (Falling Leaves) به کارگردانی آکی کائوریسماکی فنلاندی بود که دو فیلم اخیر، هر یک نامزد دریافت جایزه در پنج بخش اصلی شده بودند.

این جوایز با هدف قدردانی از بهترین فیلم‌های ۱۲ ماه گذشته قاره اروپا اهدا می‌شود؛ به این معنا که آثار کشورهای این قاره، هم اعضای اتحادیه اروپا و هم کشورهای غیرعضو، در آن شرکت داده می‌شوند.

برخی از برندگان مهم‌ترین جوایز مراسم شب گذشته عبارتند از:

بهترین فیلم: آناتومی یک سقوط

کشف اروپایی (جایزه Fipresci): چگونه رابطه جنسی داشته باشیم

بهترین مستند: Smoke Sauna Sisterhood

بهترین انیمیشن: Robot Dreams

بهترین فیلم کوتاه: Hardly Working

بهترین کارگردان: ژوستین تریه، آناتومی یک سقوط

بهترین بازیگر زن: ساندرا هولر، آناتومی یک سقوط

بهترین بازیگر مرد: مدز میکلسن، سرزمین موعود

بهترین فیلمنامه‌نویس: ژوستین تریه، آناتومی یک سقوط

بهترین فیلمبرداری: سرزمین موعود

بهترین تدوین: آناتومی یک سقوط

 

منبع: مهر

برچسب ها: فیلم اروپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
رابطه جنسی بعد از گذشت هفته ها توسط پزشک قابل‌تشخیص است title
با پیشرفت علم پزشکی، امکان اثبات رابطه جنسی به‌راحتی فراهم شده است و باتوجه‌به بروز روابط خارج از هنجار‌ها و قوانین جامعه و همچنین رخداد تجاوز و خشونت، لازم است بتوانیم با استفاده از روش‌های علمی و مستند، اثبات رابطه جنسی را از طریق پزشکان قانونی به انجام برسانیم و به کمک آن، متجاوزان و آن‌هایی که از هنجار‌ها خارج می‌شوند را مجازات کنیم.
عاشقانه‌ای از مدرس title
قاب عاشقانه امیرحسین مدرس و همسرش
رسمی؛ تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس title
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.