کد خبر: ۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
شوک به هواداران فیلترینگ و فیلترشکن فروش‌ها؛

ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی می‌آورد

نزدیک به دو ماه پیش اسپیس ایکس سرویس جدیدی به نام «Direct to Cell» را معرفی کرد و از آوردن اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. حالا این شرکت برای شروع آزمایش‌های این سرویس موفق به دریافت مجوز در آمریکا شده است تا ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی هم بیاورد.

مخاطب 24- نزدیک به دو ماه پیش اسپیس ایکس سرویس جدیدی به نام «Direct to Cell» را معرفی کرد و از آوردن اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. حالا این شرکت برای شروع آزمایش‌های این سرویس موفق به دریافت مجوز در آمریکا شده است تا ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی هم بیاورد.

به گزارش دیجیاتو، اسپیس ایکس با همکاری اپراتور آمریکایی T-Mobile این سرویس را آزمایش خواهد کرد. درحقیقت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به اسپیس ایکس مجوز یک دوره آزمایشی ۶ ماهه را اعطا کرده است که شامل ۲۰۰۰ دستگاه آزمایشی و ۸۴۰ ماهواره می‌شود.

در صفحه مربوط به سرویس Direct to Cell به دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان اشاره شده است. با این سرویس می‌توان در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک وصل شد و از آن استفاده کرد.

این سرویس سال آینده میلادی از راه می‌رسد، اما در ابتدا تنها می‌توان با استفاده از آن پیام متنی ارسال کرد و از سال ۲۰۲۵ کاربران به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


به گفته استارلینک، تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهد بود و به برنامه مخصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

باید منتظر ماند و دید این سرویس در کدام کشور‌ها راه‌اندازی می‌شود و البته چه هزینه‌ای برای کاربران در پی دارد. انتظار می‌رود در ابتدا Direct to Cell به‌عنوان یک سرویس بتا در اختیار کاربران قرار بگیرد.

 

منبع: عصر ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دردسر جدید رونالدو در یورو ۲۰۲۴ title
کریستیانو رونالدو به تبلیغات غیررسمی یک برند در جریان دیدار تیم ‏ملی پرتغال با اسلوونی متهم شده و ممکن است از طرف یوفا ‏مجازات شود. ‏
حرف‌های تند و طوفانی علیرضا بیرانوند title
با اظهاراتی جنجالی در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.