کد خبر: ۳۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
در حالی که شب پیش نامزد‌های هشتادویکمین دوره جوایز گلدن گلوب معرفی شدند، آن‌هایی که جاماندند و نادیده گرفته شدند و آن‌هایی که انتظاری برای حضورشان نبود، فهرستی بلندبالا را تشکیل می‌دهند.

مخاطب 24- در معرفی نامزدهای گلدن گلوب که شب بیش انجام شد نام برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها بارها در بخش‌های مختلف تکرار شد اما شماری از چهره‌های مدعی فصل جوایز به طور کامل از نامزدی امسال کنار گذاشته شدند.

«فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، «ناپلئون» ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس (که البته برای بازی در فیلم «بیو ترسیده» در بخش موزیکال / کمدی نامزد شد) و «منشا» آوا دورونی با بازی آنجن الیس-تیلور که از رقبای احتمالی اسکار بهترین بازیگر زن محسوب می‌شود، ۳ فیلم مهم فصل جوایز با کارگردان‌ها و بازیگرانی هستند که هیچ‌یک موفق به دریافت نامزدی در هیچ بخش گلدن گلوب نشدند.

حتی دیگر فیلم‌های مطرح فصل جوایز هم چنان که انتظار می‌رفت، موفق نشدند. «پریسیلا» سوفیا کاپولا و «همه ما غریبه‌ها» اندرو هیگ هر یک تنها یک نامزدی کسب کردند. درمورد «همه ما غریبه‌ها»، اندرو اسکات نامزد شد، اما پل مسکال و کلر فوی نامزد نشدند و فیلم نتوانست با فیلمنامه یا کارگردانش جایگاهی کسب کند.

«رنگ بنفش» ۲ نامزدی کسب کرد اما نه به فهرست بهترین فیلم کمدی یا موزیکال راه یافت و نه تاراجی پی هنسون برای بازی در آن نامزد شد و درباره «سالتبرن» فیلم امرالد فنل نه به بخش بهترین درام راه یافت و نه نامزد فیلمنامه شد. «داستان آمریکایی» هم تنها ۲ نامزدی در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد کسب کرد اما نامزدی در بخش بازیگران مکمل، کارگردان و فیلمنامه را از دست داد.

در بخش فیلمنامه هم شماری از مدعیان اسکار از جمله «بازی جوانمردانه» کلوئه دومونت، «می دسامبر» سامی برچ و الکس مکانیک و «مایسترو» بردلی کوپر و جاش سینگر در انتخاب‌های گلدن گلوب جایی نیافتند.

در بخش کارگردانی هم چهره‌های مهمی نادیده ماندند که شامل الکساندر پین برای «دارندگان»، تاد هینز برای «می دسامبر» می‌شود که با توجه به انتخاب «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه و «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر بیشتر جلب توجه می‌کند.

در بخش بازیگر نقش مکمل هم وایولا دیویس برای «ایر» و آمریکا فرارا برای «باربی» نادیده گرفته شدند.

در رده انیمیشن، نادیده گرفتن نتفلیکس با «نیمونا»، «فرار مرغی ۲» و «لئو» غافلگیرکننده بود.

و در بخش موسیقی هم شگفت‌آور بود که «باربی» (با وجود توجه در بخش فیلم) و کار جان ویلیامز برای «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» نادیده ماندند.

در بخش جدیدی که به تجلیل از دستاورد سینمایی و باکس آفیس می‌پردازد، نادیده گرفتن «صدای آزادی» با توجه به فروش جهانی ۲۴۸ میلیون دلاری فیلم که شامل فروش ۱۸۴ میلیون دلار داخلی می‌شود، غافلگیرکننده بود، در حالی که فیلم کنسرت تیلور سویفت نامزد شد. این فیلم ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان از جمله ۱۷۹ میلیون دلار در آمریکا فروخته، اما مشخص نیست که آیا استراتژی اکران غیرمعمول فیلم و این واقعیت که فیلم یک کنسرت است می‌تواند آن را واجد شرایط کند یا خیر.

از دیگر شگفتی‌های بخش بازیگران انتخاب بهترین بازیگر زن برای آلما پویستی از «برگ‌های افتاده» است و همچنین نامزدی «پسر و مرغ ماهی‌خوار» در بخش بهترین موسیقی و بروس اسپرینگستین برای آهنگ فیلم مستقل «او نزد من آمد».

در بخش تلویزیون هم سریال پرطرفدار «ازدحام» با بازی دومینیک فیشبک، به‌طور شگفت‌انگیزی نادیده ماند. سرنوشت درام «سیلو» اپل که با اقبال خوبی مواجه شد هم همین شد. فصل آخر «سگ‌های انباری»، «روان‌درمانی» و «جلیقه زردها» هم هر یک تنها یک نامزدی دریافت کردند.

 

منبع: مهر
 
 
برچسب ها: گلدن گلوب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.