کد خبر: ۳۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
برای حفظ اندام متناسب در پاییز و زمستان باید تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید که مستلزم مصرف غذا‌هایی است که می‌تواند به گرم کردن بدن کمک کند.

مخاطب 24- در اواخر پائیز و زمستان که هوای سرد حاکم می‌شود، مجموعه‌ای از مواد اولیه غذایی وجود دارد که هم راحتی و هم طعم و هم گرما را نوید می دهند. از آن‌ها می توان برای تهیه انواع غذاهای لذیذ استفاده کرد که نه تنها باعث آرامش می‌شوند، بلکه تا حدی خیال شما بابت نفوذ سرما را نیز راحت می‌کنند و برای تناسب اندام نیز مناسب هستند. در این مطلب از سبزی خردل گرفته تا هویج و برگ‌های اسفناج، به فهرستی از غذاهایی اشاره شده که سرشار از مواد مغذی ضروری هستند و ما را گرم و سالم نگه می‌دارند. در مورد این غذاها و فوایدشان بیشتر بخوانید.

هویج

هویج یک غذای زمستانی است که اغلب در کنار یا همراه سایر غذاهای اصلی مصرف می‌شود. این سبزی نقش مهمی در تقویت سلامت در ماه‌های سرد سال دارد. هویج که سرشار از بتاکاروتن است، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت پوست را افزایش می‌دهد. فراتر از میان وعده، هویج به انواع دستور العمل‌های طبخ غذا در فصل زمستان کمک می‌کند. هویج را می‌توان در انواع سوپ‌های دلچسب و سالادهای مقوی و خوش رنگ و انواع خوراک‌ها و غذاهای اصلی استفاده کرد. تطبیق پذیری با تعداد زیادی از غذاها هویج را به یک منبع اصلی غذایی و افزودنی خوشمزه به مجموعه غذاهای زمستانی تبدیل می‌کند.

برگ‌های خردل

مشخصه این برگ‌های خردل، رنگ سبز تیره، برگ‌های دندانه دار و طعم تند، مخصوص گیاهان خردل است. برگ‌های خردل سرشار از مواد مغذی، منبع عالی ویتامین‌های A، C و K و همچنین فولات و فیبر هستند و می‌توان آن را به اشکال مختلف نیز میل کرد. می توانید سبزی خردل را بخارپز کنید یا به سوپ و خورش اضافه کنید. برگ‌های خردل نه تنها طعم فلفلی خاصی به غذاها می‌دهد، بلکه فواید سلامتی متعددی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و اثرات بالقوه ضد التهابی را نیز ارائه می‌کنند.

شنبلیله

در زمستان‌ها، برگ‌های شنبلیله به عنوان یک منبع غنی غذایی ظاهر می‌شوند. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، تقویت‌کننده طبیعی ایمنی و کمک به هضم غذا است. برگ‌های تلخ شنبلیله یک ماده همه کاره است که طعم غذاهای زمستانی را افزایش می دهد. در کشورما شنبلیله بیشتر به خورش قورمه سبری طعم و مزه متمایزی می‌دهد. گنجاندن برگ‌های شنبلیله در دستور العمل غذاهای زمستانی باعث تجربه دلپذیر در آشپزی می‌شود.

دانه‌های کنجد

دانه‌های کنجد به یک ماده ضروری غذایی در فصل زمستان تبدیل می‌شوند و به رژیم‌های غذایی در هوای سرد غنای بیشتری می‌بخشند. کنجد سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی است که گرما و انرژی مورد نیاز برای بدن را تامین می کند. این منابع غنی غذایی کوچک را می‌توان روی سالاد پاشید، به سوپ یا به نان و شیرینی‌ها اضافه کرد. دانه‌های کنجد نه تنها طعم و بافت غذاهای زمستانی را بهبود می‌بخشند، بلکه مواد مغذی آن‌ها نیز به سلامت استخوان‌ها و شادابی کلی در طول فصل سرما کمک می‌کنند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز یک غذای فوق‌العاده زمستانی است که در ماه‌های سردتر به منبعی حیاتی از مواد مغذی تبدیل می‌شود. اسفناج سرشار از آهن، ویتامین‌های A و C، ایمنی را تقویت کرده و به سلامت کلی کمک می‌کند. می‌توانید اسفناج را در غذاهای دلپذیر زمستانی مانند سوپ اسفناج، ماست و انواع آش‌ها و غیره بگنجانید. تطبیق پذیری اسفناج نه تنها طعم غذاهای زمستانی را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان یک افزودنی مغذی به مجموعه آشپزی فصلی غنا می‌دهد.

برچسب ها: تناسب اندام
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.