کد خبر: ۳۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

دکتر زارعیان: تحقق نگاه تجاری و مشتری مداری در اولویت برنامه‌های شرکت مخابرات ایران است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با تاکید بر لزوم تحقق نگاه تجاری به عنوان حلقه اتصال بخش‌های مختلف مخابرات گفت: تحقق برنامه ها، با همکاری و هم افزایی واحد‌های مختلف صورت می‌گیرد. حوزه تجاری و خدمات مشتریان به عنوان نقطه تماس شرکت با مشتریان، برای ارائه خدمات و سرویس‌های مطلوب، آخرین حلقه یک زنجیر در شرکت است.
دکتر زارعیان: تحقق نگاه تجاری و مشتری مداری در اولویت برنامه‌های شرکت مخابرات ایران است

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:دکتر زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب افزود: حلقه‌های این زنجیر، شبکه و زیرساخت ها، فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های آن، راهبرد و فرآیندها، زنجیره تامین و قراردادها، قوانین و رگولاتوری، منابع انسانی و آموزش ها، مالی و پرداخت‌ها هستند. تقویت این حلقه ها، منجر به فروش بیشتر، افزایش درآمد و تجربه بهتر مشتری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر طبق گزارش‌های جهانی، حوزه ارتباطات ثابت با جهش قابل توجهی در نقاط مختلف جهان مواجه است و برای رسیدن به این سطح عملکردی در کشور با مشکل در بخش زیرساخت و IT مواجه هستیم. گفت: تلفن همراه در حال حاضر در برخی جا‌ها سرعت بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ارایه می‌دهد و عملکرد حوزه ارتباطات ثابت باید به نحوی باشد که مشتریان با توجه به سرعت و قیمت این حوزه، ارتباطات پایدار ثابت را ترجیح داده و مزیت نسبی برای بخش ثابت ایجاد کنند.

دکتر زارعیان با اشاره به اینکه توسعه سبد محصولات شرکت مخابرات و تاثیر مثبت فعالیت ها، شرکت در افزایش چسبندگی و جذب مشتریان گفت: در خدمات دیتا ۱۹۲ درصد رشد واگذاری نسبت به سال گذشته محقق شده است افزود: برنامه تحقق FTTH برای سال جاری حدود ۴ برابر برنامه سال گذشته است و در بخش vdsl رشد ۱۰۲ در صد رشد نسبت به سال پیش داشته ایم.

نقش ایجاد انگیزه برای کارکنان و هم افزایی در بخش‌های مختلف برای تحقق برنامه‌ها

وی یادآور شد: ایجاد انگیزه برای کارکنان، هم افزایی در بخش‌های مختلف سازمان، رسیدن به برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه ستاد و استان‌ها و تقویت نیروی فروش با استفاده از بهبود سیستم‌های فناوری اطلاعات از روش‌های ایجاد و جاری سازی تجاری در شرکت مخابرات ایران است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان، ایجاد انگیزه برای کارکنان به ویژه در مورد فروش حوزه فیبر و FTTH و سهیم شدن کارکنان در منافع را یکی از بهترین روش‌ها برای تجاری سازی نگاه کارکنان نامید و گفت: پیشنهاد تعرفه تجاری مخابرات به سازمان تنظیم مقررات با توجه به ثابت ماندن چندین ساله این تعرفه تنظیم شده وسیله سرویس و محصولات شرکت مخابرات در مقایسه عملکرد‌های مخابرات و رقبا، همچنان قیمت کمتر و خدمات بیشتر مخابرات را نشان می‌دهد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تشابه اینترنت به برق در حال حاضر تاکید کرد: اکنون، متصل بودن همه چیز به اینترنت و موضوع اینترنت اشیا از حالت تشریفاتی خارج شد و روندی جدید حوزه فناوری، تمام اشیا و وسایل را به اینترنت مانند برق متصل خواهد کرد که این وضعیت، یکی از بهترین زمینه‌ها برای درآمدزایی شرکت مخابرات ایران است.

مقررات زدایی برای ارایه خدمات آسان و سریع

وی نگاه مبتنی بر مقررات زدایی در حوزه تجاری را نکته مهمی عنوان کرد و افزود: ساده سازی و مقررات زدایی به معنای رها سازی نیست، بلکه ارایه سرویس به مشتریان در بخش‌های مختلف با کمترین تشریفات و اولویت نگاه تجاری و درآمدزایی به مشتریان است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: به ویژه در ارتباطات سازمانی و حوزه مشتریان سازمانی، ساده سازی و مقررات زدایی هم به پیشرفت دسترسی ارتباطات کمک کرده و هم منافع شرکت‌های مختلف را تامین می‌کند.

دکتر زارعیان گفت: اگر تعدیل کلی تعرفه اینترنت توسط دولت تصویب شود. کمک بزرگی به حوزه تجاری شرکت ایجاد می‌کند؛ و در این مسیر، روشن کردن نکات مبهم و آگاه سازی افکار عمومی از اهمیت سرویس‌های اینترنتی و قیمت تمام شده بسیار مهم است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان افزود: در حال حاضر، سرویس‌های مختلف شرکت مخابرات ایران، به انواع مشتریان ارائه می‌شود و ضمن توجه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مخابرات ایران و حضور مخابرات در تمام نقاط به ویژه در نقاط محروم، می‌تواند در فروش و نگهداشت مشتریان تجاری نیز موفق ظاهر شده و درآمدزدایی شرکت را به نقطه مطلوب برسانیم.

تقویت و گسترش خدمات پس از ارائه سرویس

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: خدمات پس از ارائه سرویس نیز در شرکت مخابرات ایران نیاز به تقویت و گسترش دارد و در این حوزه، باید چابکتر از وضعیت فعلی حرکت کنیم که طرح‌های تشویقی و تکنیک‌های موثر در فروش و نگهداشت مشتریان و تبلیغات موثر و کارآمد باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تکنیک‌های موثر در فروش و نگهداشت مشتریان اظهار داشت: شناخت مشتری، مهارت‌های ارتباطی، اطلاعات فنی و محصول ایجاد ارزش، مدیریت شکایات، اعتراضات، اختلالات، راهنمایی مشتری در تصمیم گیری، پیگیری پس از فروش، تبلیغات وآموزش فروشندگان از جمله آنهاست.

وی در تشریح منابع لازم برای تحقق برنامه‌ها گفت: نیروی فروش (آموزش هدفمند نیروها)، سیستم‌های فناوری اطلاعات (سیستم CRM مشتریان خانگی)، تفکر تجاری بر اساس شیوه‌های استاندارد در بازاریابی و فروش، زیرساخت‌ها و شبکه، برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه بر اساس اطلاعات موجود با استفاده از تجربیات از جمله آن‌ها است.

معاون تجاری و امور مشتریان با تفکیک نگاه به مشتریان مختلف گفت: ریزش بخشی از مشتریان که آرپوی زیر ۲۰ هزار تومان دارند، اهمیت تجاری کمتری دارد، اما مشتریانی که آرپوی بالای ۴۰ هزار تومان دارند، ریزش در این بخش مهم است و باید نکات مهم تجاری برای نگهداشت این دسته از مشتریان در نظر گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
از اشرف حکیمی تا بازیکنان ایرانی؛ نگاهی به تلخ‌ترین مصدومیت‌های فوتبالی از اشرف حکیمی تا بازیکنان ایرانی؛ نگاهی به تلخ‌ترین مصدومیت‌های فوتبالی
مصدومیت اشرف حکیمی مقابل بایرن مونیخ بهانه‌ای شد تا در مخاطب۲۴ نگاهی به بدترین مصدومیت‌های تاریخ فوتبال ایران و جهان داشته باشیم.
ترک‌فعل مرگبار؛ هشدار فائو درباره‌ی تب برفکی نادیده گرفته شد! ترک‌فعل مرگبار؛ هشدار فائو درباره‌ی تب برفکی نادیده گرفته شد!
با وجود هشدار صریح فائو درباره سویه مهاجم تب برفکی، وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی اقدام مؤثری انجام ندادند؛ کوتاهی‌ای که به تلفات گسترده دام، خسارت‌های سنگین و بحران شیر و گوشت انجامیده است.
چک ۱ تریلیون دلاری برای ایلان ماسک چک ۱ تریلیون دلاری برای ایلان ماسک
سهامداران تسلا امروز درباره بسته حقوقی بی‌سابقه یک تریلیون دلاری برای ایلان ماسک رأی‌گیری می‌کنند؛ پرداختی وابسته به عملکرد که هدف آن حفظ اوست.
برنامه مسابقات امروز ۱۶ آبان + پخش زنده برنامه مسابقات امروز ۱۶ آبان + پخش زنده
از لیگ برتر کشتی و فوتبال ایران تا بسکتبال یورولیگ، زمان و شبکه‌های پخش زنده مسابقات ۱۶ آبان مشخص شد.
صادرات زعفران ایران در بحران صادرات زعفران ایران در بحران
نایب رئیس شورای ملی زعفران اعلام کرد قاچاق ماهانه حدود ۱۰ تن زعفران و محدودیت صادرات رسمی باعث نوسان قیمت و از دست رفتن مشتریان بین‌المللی شده است.
تمایل تهران برای پیوستن به پیمان دفاعی اسلام‌آباد-ریاض تمایل تهران برای پیوستن به پیمان دفاعی اسلام‌آباد-ریاض
رئیس مجلس ایران اعلام کرد تهران برای پیوستن به پیمان دفاعی میان پاکستان و عربستان ابراز تمایل کرده و پیشنهاد تشکیل ارتش مشترک کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد.
قزاقستان به پیمان ابراهیم می‌پیوندد قزاقستان به پیمان ابراهیم می‌پیوندد
دولت قزاقستان پیوستن به پیمان ابراهیم را «طبیعی و منطقی» خواند، اما خبرگزاری فرانسه این اقدام را بیشتر یک حرکت نمادین در روابط با اسرائیل دانست.
برگزیده
مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان
در سال‌های اخیر، با رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نیاز به اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت بیش از پیش احساس می‌شود. پروژه مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری (سوآپ)، پاسخ به این نیازهاست و با اجرای آن، زیرساخت‌های ارتباطی کشور به‌طور اساسی به‌روز خواهد شد
کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش منابع تأمین مواد اولیه دارو‌های مخدر، از جمله دارو‌های مورد استفاده در درمان سرطان، درد‌های مزمن و اعتیاد، اعلام کرد که شرکت‌های دارویی با مشکلات جدی مواجه شده‌اند
یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد
با انتخاب شیرین احمدنیا برای نخستین بار یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد. با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره دوازدهم انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعضای جدید هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند. همچنین در نخستین جلسه رسمی هیأت مدیره، شیرین احمدنیا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.
صفحه خبر بالای تصاویر