کد خبر: ۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ آبان ۱۴۰۲؛
میر تاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مهر درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی، عنوان داشته است که مرحله اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی ۳۰ آبان ماه خواهد بود.

پیش‌بینی بورس- مخاطب 24- در جریان معاملات روز جاری در بازار سرمایه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از محدوده‌های مثبت ایجاد شده در نیمه اول بازار کار خود را با افت ۲۳۰۰ واحدی به پایان رساند. ارزش معاملات در جریان روز جاری حوالی ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار نیز در محدوده‌های ۷ هزار همتی ایستاد.

 همچنان ترکیب گروه خودرویی، انبوه سازی و فلزات اساسی به عنوان برترین گروه‌های بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی ثابت است و این گروه‌ها به ترتیب با ۲۵۶، ۲۲۹ و ۲۰۳ میلیارد تومان ارزش معاملات جز سه گروه برتر بازار محسوب می‌شدند.

 نماد‌های فارس، فولاد، اخابر،  تاپیکو و نماد وغدیر جز تأثیرگذاران منفی بازار روز جاری بودند. در بازار امروز کفرا، ثفارس از بورس به ترتیب ۳۷ و ۲۱ میلیارد تومان ورود پول‌های حقیقی را به خود اختصاص دادند و همچنین فصبا و نماد فزر هم در بازار فرابورس تهران بودند که با استقبال خوب خریداران حقیقی همراه شدند و ورود پول حقیقی را به چشم دیدند. این دو نماد به ترتیب خالص ۲۰ و ۱۶ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها برای خود ثبت کردند.

 ایران خودرو دیروز اعلام کرد تولید پژو پارس در پایان سال ۱۴۰۲ متوقف خواهد شد. آن طور که معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این خودروساز گفت قرار است به جای پژو پارس، سمند سورن با موتور XU۷P جایگزین خواهد شد. البته گفته می‌شود که نمی‌توان خیلی به این موضوع هم امیدوار بود چرا که قرار است این خودرو (سمند سورن) نیز به زودی از خط تولید خارج شود.

 اما در خصوص جریمه ۲۶ همتی بانک‌ها امروز این طور خبر رسیده است که جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی اعلام کرده است که این جریمه غیرقانونی است. جمشیدی عنوان کرده است که شکایت کتبی بانک‌ها در همین خصوص را برای معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کرده‌ایم و قبلاً هم شکایتی را به وزیر اقتصاد داده بودیم. از همین روز در بازار امروز روی نماد‌های بانکی استقبال خرید خوبی شکل گرفته بود.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران
 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت ۲۳۰۰ واحدی روبروی شد آن هم در نیمه دوم بازار! شاید بتوان باز هم بحث نیم ساعت پایانی را برای بازار سرمایه برای فردا پیش کشید و این احتمال را داد که بازار در نیمه اول روز کاری بعد (فردا) با رویه منفی کار را شروع خواهد کرد.

 اما از منظر تکنیکالی که به شاخص کل بورس اوراق بهادار نگاه می‌کنم شاخص در محدوده‌های میانگین ۵۵ روزه خود قرار دارد از سویی هم شاخص با اغماض در سطح حمایتی میانگین ۲۰۰ روزه خود ایستاده است. با توجه به اینکه شاخص کل طی چند روز گذشته این محدوده را از دست داده است (محدوده میانگین ۲۰۰) روزه، اما دوباره خود را به بالای این محدوده رسانده است.

 اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه خیلی معتقد هستند که شاخص در صورتی که این سطح حمایت میانگین ۲۰۰ روزه را روبه‌پایین بشکند با وضعیت بدتری نسبت به روز‌های پیشین روبرو می‌شود.

 اما در صورتی که شاخص در این سطح مورد حمایت قرار بگیرد می‌توان به این موضوع امیدوار بود که سطح حمایتی ۲۰۰ روزه توانسته است به کمک شاخص بیاید و بازار را از این بحران نجات دهد. (البته صرفاً از منظر تکنیکالی).

کل

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.