کد خبر: ۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
مازوری لهستان منطقه‌ای زیبا با طبیعتی چشمگیر است. این منطقه با بیش از ۳ هزار دریاچه، جنگل‌های انبوه، مزارع ارگانیک و شهر‌های تفریحی جذاب، گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند.

مخاطب 24- مکانی عالی برای تعطیلات که اگر عاشق قایقرانی و تفریحات آبی هستید، باید حتماً از آن دیدن کنید. همچنین مکان‌های تاریخی بسیاری در این بخش باقی‌مانده است و دیدن بناهای تاریخی هیروتکنیکی، قلعه‌ها و سازه‌های جنگ جهانی دوم علاقه‌مندان به تاریخ را به منطقه لهستان می‌کشاند. 

در این رابطه:

بیشتر بخوانید

معرفی مازوری

مازوری منطقه‌ای در شمال لهستان است که به‌خاطر هزاران دریاچه خود معروف شده است. زمانی بخشی از پروس شرقی بود که لهستانی زبانان و لوتری‌های مازوری در آن ساکن بودند. بیشتر این منطقه را دریاچه‌ها اشغال کرده‌اند. بزرگ‌ترین شهر آن ائلک (Ełk) نام دارد و به عنوان پایتخت این منطقه در نظر گرفته می‌شود. مساحت آن حدود ۱۰ هزار کیلومترمربع است و حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مازوری در لهستانی به‌عنوان «Kraina Tysiąca Jezior» و در آلمانی به‌عنوان «Land der Tausend Seen» شناخته می‌شود که به معنای «سرزمین هزار دریاچه» است. این دریاچه‌ها در طور دوره یخ‌بندان پلیستوسن در حدود ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار سال پیش، زمانی که یخ شمال شرق اروپا را پوشانده بود، توسط یخچال‌ها بر روی زمین به وجود آمدند. تا ۱۰ سال قبل از میلاد این یخ شروع به ذوب‌شدن کرد.

تغییرات زمین‌شناسی بزرگی رخ‌داده است و حتی در ۵۰۰ سال گذشته نقشه‌هایی که تالاب‌ها و شبه‌جزیره‌های دریای بالتیک را نشان می‌دهد از نظر ظاهری این منطقه بسیار تغییر کرده است. بیش از سایر نقاط شمال لهستان، مانند پومرانیا، این امتداد پیوسته دریاچه در میان گردشگران محبوب بوده و هست. منطقه زمینی نسبتاً تپه‌ای دارد که شامل دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و نهرها می‌شود. جنگل‌ها حدود ۳۰ درصد از مساحت آن را تشکیل می‌دهند. قسمت شمالی مازوری بیشتر توسط جنگل‌های پهن‌برگ پوشیده شده است، درحالی‌که بخش جنوبی آن شامل انواع جنگل‌های کاج می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از مازوری

بهترین زمان سفر به مازوری لهستان فصل تابستان است. البته این فصل شلوغ‌ترین و گران‌ترین فصل سال نیز هست. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، اقامت خود برای ابتدای ژوئن یا سپتامبر را رزرو کنید، زمانی که هوا هنوز خوب است و گردشگران کمتری در منطقه هستند.

دسترسی به منطقه مازوری

مازوری در شمال شرقی لهستان، تقریباً سه ساعت با ماشین از ورشو فاصله دارد. علاوه بر ماشین، اخیراً فرودگاهی در مازوری بازسازی شده است که پروازهای داخلی و خارجی را پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل گردشگران بیشتری به سمت این منطقه ناشناخته روی آورده‌اند.

اگر می‌خواهید هم ورشو و هم مازوری را در سفر خود به لهستان تجربه کنید، قطار و اتوبوس بهترین گزینه‌ها هستند. از ورشو سوار قطار یا اتوبوس شوید و به سمت منطقه هزار دریاچه سفر کنید. شما با اتوبوس از ورشو به روزوگی خواهید رفت که با اتوبوس ۳ ساعت و ۵۶ دقیقه زمان می‌برد و هزینه‌ای معادل ۶۲ تا ۸۳ زلوتی دارد. سرویس‌های اتوبوس PKS Polonus هر دو بار در روز این سفر را انجام می‌دهند.

اقامت در مازوری

پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن طبیعت و تجربه‌ای غنی‌تر در مناطق روستایی و نزدیک مزرعه‌ها اقامت کنید. مکان‌هایی مانند مونیوکا (Moniówka) علاوه بر آنکه محیطی زیبا دارد، با غذاهای ارگانیک منطقه‌ای از شما پذیرایی می‌کند. معمولاً آشپزخانه‌های بزرگ جمعی با فضایی دوستانه دارند و از محصولات کشاورزی که تازه برداشته شده است، برای تهیه غذا استفاده می‌کنند.

اگر قصد دارید در هتل‌های لوکس اقامت کنید، بوتیک هتل‌های شیک زیادی از جمله Masuria Arte در این منطقه وجود دارد.

فعالیت‌‌های تفریحی در مازوری

ماسوریا یکی از بهترین مکان‌های لهستان برای گردش در طبیعت است. از کایاک سواری در امتداد رودخانه زیبای کروتینا و دوچرخه‌سواری در میان جنگل‌های انبوه منطقه گرفته تا قایقرانی و ماهیگیری در بزرگ‌ترین دریاچه‌های کشور را می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. فعالیت‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، در نتیجه پیش از سفر چند مورد را انتخاب کنید.

مکان‌‌های دیدنی در مازوری

ماسوری منطقه‌ای نسبتاً بزرگ با دریاچه‌های مختلف است. برای‌آنکه گردشی کامل و جامع داشته باشید، به معرفی دریاچه‌ها و مکان‌های دیدنی در این منطقه خواهیم پرداخت. امیدواریم در طول سفر خود به این منطقه از این اطلاعات استفاده کرده و سفری هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید.

مسیر دریاچه‌‌های بزرگ مازوری

سفر در اطراف این منطقه می‌تواند تقریباً بی پایان باشد. بهترین شیوه برای بازدید از منطقه سوار شدن بر قایق‌های بادبانی است که به سمت مسیر دریاچه‌های بزرگ مازوریان می‌رود. این مسیر آبراهی به طول ۱۰۰ کیلومتر است که از دریاچه ویارتل (Wiartel) شروع می‌شود و از دریاچه‌های نیدزکی (Nidzkie)، بوسزنی (Boczne)، جاگودن (Jagodne)، سزیمون (Szymon)، تالتوویسکو (Tałtowisko)، تالتی (Tałty)، میکولازسکی (Mikolajskie)، بلدانی (Beldany) و چندین دریاچه دیگر می‌گذرد و در انتها به ونگوژوو (Węgorzewo) می‌رسد.

قایقرانی در مسیر دریاچه‌های بزرگ سرگرم‌کننده است؛ اما نیازمند احتیاط و تجربه نیز هست. روی آب، ممکن است با تغییر سریع شرایط آب‌وهوایی روبه‌رو شوید. اگر تجربه کمی دارید، قایق را اجاره کنید که دارای خدمه باشد تا با خیال راحت از محیط لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های شیک و خاص نپوشید و از محیط آبی اطراف خود لذت ببرید. در مسیر ممکن است چند توقف داشته باشید تا از شهرهای مختلف یا قلعه‌های متروکه بازدید کنید. در ادامه به برخی از این مکان‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

علاوه بر قایق‌سواری، مسیری برای دوچرخه نیز وجود دارد. مسیر دوچرخه‌سواری گرین ولو حدوداً ۳۰۰ کیلومتر است و از اطراف دریاچه‌های مختلفی می‌گذرد.

دریاچه شنیاردوی، بزرگ‌‌ترین دریاچه لهستان

بزرگ‌ترین دریاچه لهستان، شنیاردوی (Śniardwy) با مساحت ۱۱۳.۸ کیلومتر مربع از مکان‌های دیدنی در این منطقه است. شما می‌توانید هشت جزیره در این دریاچه مشاهده کنید. یکی از این جزایر قبلاً مورداستفاده نظامی قرار می‌گرفته است. پروس‌ها بر روی آن انبارهایی ساختند که توسط استحکامات محکم محافظت می‌شد.

شما می‌توانید با دوچرخه اطراف دریاچه را ببینید. اگر تصمیم دارید با دوچرخه به دیدن این مکان بروید، در مسیر خود از ایستگاه تحقیقاتی آکادمی علوم لهستان در پوپیلنو (Popielno) دیدن کنید. در این مکان اسب‌های لهستانی پرورش داده می‌شوند. پس از آن مسیر ۸۵ کیلومتری دور دریاچه را انتخاب کنید تا از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید. دوچرخه از کجا تهیه کنید؟ نگران نباشید، کرایه دوچرخه برای سواری در اطراف دریاچه امکان‌پذیر است.

مکانی‌‌های دیدنی شنیاردوی:

  • مناظر نزدیکی دریاچه وونجنو (Łuknajno) شما را محو تماشای خود خواهد کرد. همچنین، دارای محیطی برای استراحت و یکی از گزینه‌های خوب برای اقامت خواهد بود.
  • صخره‌ای طبیعی در شنیاردوی نمایی کامل از این دریاچه را به شما خواهد داد. مکانی عالی برای اردو زدن است.
  • مناظر دریاچه شنیاردوی را از روستای کویک مشاهده کنید و با اجاره کردن تجهیزات آبی مثل کایاک، قایق‌های پدالی و تخته‌های شنا، از تفریحات آبی لذت ببرید.

کشتی‌های تفریحی شنیاردوی را فراموش نکنید. بزرگ‌ترین کشتی قایقرانی داخلی لهستان به نام شوپن در این منطقه وجود دارد.

اگر تجربه کافی در مورد تجهیزات آبی یا شنا ندارید، از سفرهای دریایی تک نفره خودداری کرده و حتماً تحت‌نظر افراد با تجربه به انجام این فعالیت‌ها بپردازید.

مازورسی

بازدید از منطقه گیژتسکو

منطقه گیژتسکو یکی از محبوب‌ترین مقاصد در سرزمین هزار دریاچه است. این شهر بین دریچه‌های نیجوسین (Niegocin) و کیساژنو (Kisajno) قرار دارد. در اینجا، بزرگ‌ترین بندر مسافربری و قایق بادبانی در منطقه مازوری را خواهید یافت که این شهر را به پایتخت قایق‌ها و بادبان‌ها در تابستان تبدیل می‌کند.

موقعیت استراتژیک گیژتسکو در تنگه‌ای میان دریاچه‌ها باعث شده تا قلعه بوین (Boyen) در قرن ۱۹ در اینجا ساخته شود. این قلعه به دستور فردریک ویلهلم چهارم به‌عنوان مکانی برای تضمین امنیت دولت پروس ساخته شد. البته قلعه هرگز در نبردها شرکت فعال نداشت. توصیه می‌کنیم از موزه قلعه و کارگاه ساخت زره دیدن کنید. برای ورود به قلعه بوین باید بلیط بخرید که ۲۰ زلوتی خواهد بود.

زمانی که اطراف گیژتسکو قدم می‌زنید، مناظر زیبا زیادی از دو دریاچه کنار آن خواهید دید. همچنین، قلعه قدیمی سنت برونو را خواهید دید که اکنون تبدیل به هتلی ۴ ستاره شده است. زمانی که به مرکز شهر بازگردید، کلیسای انجیلی آگسبورگ و سینمای سابق فالا (Fala) را خواهید دید.

رستوران گروتا را در این منطقه امتحان کنید. آبگوشت مارماهی و فیله ماهی قزل آلا در انبه چند مورد از غذاهای استثنایی این منطقه هستند. فضای این رستوران عالی، قیمت‌ها مناسب و غذاهای خوشمزه‌ای دارد.

مازوری

بازدید از میکووایکی

میکووایکی (Mikołajki) شهری در نزدیکی دریاچه تالی است که معماری دلپذیر و متمایزی دارد. ساختمان‌ها کم ارتفاع، سقف‌ها شیب‌دار قرمز رنگ و دریاچه‌های نزدیک به آن پر از کشتی‌های تفریحی مختلف هستند. خیابان اصلی شهر به میدانی در مرکز آن متصل می‌شود که فواره پادشاه سیلاو (Sielaw) قرار گرفته است. این فواره ماهی تاج داری را نشان می‌دهد که مربوط به افسانه جنگ شاه سیلاو با ماهیگیرانی است که تور ماهیگیران را بریده و منطقه به گرسنگی کشاند و زمانی که سرانجام توسط مردم محلی گرفتار شد، پادشاه برای آنکه از مرگ فرار کند، وعده داد تا در هر صید تورهای پر از ماهی داشته باشند و ماهیگیران با این پیشنهاد موافقت کردند.

کلیسای سنت نیکلاس یکی از مکان‌های عالی برای دیدن نمای شهر است. شما می‌توانید بلیت برج را خریداری کرده و از پله‌ها بالا رفته و پانورامای زیبایی از شهر ببینید. اگر دوست دارید مناظر دریاچه را مشاهده کنید، به سمت ساحل جنوبی حرکت کرده و در آپارتمان هتل‌های میکووایکی که به سمت دریاچه هستند، اقامت کنید.

مازوری

دریاچه وونجنو

اطراف دریاچه وونجنو نیز مسیرهای دوچرخه‌سواری وجود دارد. اگر با سرعتی آرام حرکت کنید در ۳ ساعت می‌توانید مسیر را بپیمایید و در طول مسیر با ده‌ها گونه پرنده و گیاهان مختلف روبه‌رو شوید.

این منطقه گردشگری آرام و پایداری دارد و ذخیره‌گاه طبیعی به شمار می‌رود. تقریباً ۱۰۰ گونه پرنده از جمله لک لک، اردک و بیش از ۲ هزار قو در اینجا زندگی می‌کنند. این منطقه بزرگ‌ترین محل پرورش قو در اروپا است. پیشنهاد می‌کنیم عینک دو چشمی همراه داشته باشید و به تماشای این پرنده‌های زیبا بنشینید. حرکت در مسیر اطراف دریاچه سخت نیست، امّا حتماً کفش مناسب داشته باشید.

بهترین غذاهای منطقه را در رستورانی در برجی وونجنو تجربه کنید. قهوه، سوپ ماهی، اسپرینگ رول و غذاهای فصلی را امتحان کنید و از تجربه این غذاهای محلی در بخش نظرات برای ما بگویید.

لانه گرگ، مقر سابق هیتلر

مجموعه پناهگاه در جنگل‌های نزدیک گیرلوزا (Gierloza)، معروف به لانه گرگ، در زمان حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی و همچنین اجرای عملیات بارباروسا به شدت محافظت می‌شد. هیتلر حدوداً ۸۰۰ روز در اینجا زندگی کرد و همین‌جا بود که کلاوس فون اشتافنبرگ تلاش نافرجام خود را برای ترور رهبر نازی‌ها در سال ۱۹۴۴ انجام داد.

قبل از ورود به لانه گرگ، باید بلیط ورودی بخرید. قیمت بلیط ۱۵ زلوتی است و بازدید از ۸ صبح تا ۲۰ شب امکان پذیر خواهد بود. قدم زدن در مکانی که زمانی هیتلر، هیملر، گورینگ، بورمان و حتی موسولینی قدم زده است، شاید ترسناک به نظر برسد. دیوارهای بلند پناهگاه که پس از جنگ بخشی از آنها ویران شد، محیطی وهم‌آمیز را ایجاد کرده است. عکاسی از این مکان اعجاب‌انگیز و ترسناک را فراموش نکنید.

مازوری

رودخانه کروتینیا و سفرهای قایقرانی

رودخانه زیبای کروتینیا ۹۹ کیلومتر طول دارد و پیچ‌وخم‌های متعدد آن باعث شده تا معروف شود. جاذبه‌ای عالی برای قایقرانان و علاقه‌مندان به آرامش در طبیعت است. مسیر قایقرانی از کنار جنگل‌های زیبای پوسزسزا پیسکا (Puszcza Piska) می‌گذرد و جلوه دیگری از مازوری را به تصویر می‌کشد.

آیا به کایاک سواری بر روی رودخانه کروتینیا فکر کرده‌اید؟ شاید یکی از بهترین تفریحات یک‌روزه برای شما باشد. اگر به لهستان سفر می‌کنید، حتماً به روستای کروتینیا رفته و کانو اجاره کنید و به این تفریح سالم و جذاب بپردازید.

البته اگر حوصله ماجراجویی با کایاک را ندارید، به استراحتگاه‌های اطراف رودخانه سری بزنید. در اطراف این رودخانه مکان‌های خلوت برای استراحت وجود دارد. شما در آغوش طبیعت خواهید بود و بدون وجود شلوغی و دود ماشین، یک استراحت سالم را تجربه خواهید کرد.

مزرعه گوزن در مازوری

مزرعه آهو و گوزن یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های سفر به دریاچه‌های مازوری است. شما می‌توانید به مزرعه آهو سفر کرده و با نحوه نگهداری از آنها آشنا شوید. راهنمای مزرعه درباره زندگی روزمره گوزن‌ها، عادات، غرایز و راه‌های ارتباطی آنها برای شما خواهد گفت. گونه‌های مختلفی از گوزن و آهو در این مزرعه زندگی می‌کنند. این ایستگاه تحقیقاتی در طول فصل تابستان برای بازدید باز خواهد بود. مسیریابی آن کمی سخت خواهد بود، اما اگر از مردم محلی راه را بپرسید شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

سنگرهای مامرکی

علاوه بر لانه گرگ مشهور، پناهگاه‌های دیگری نیز در این منطقه ساخته شده‌اند. سنگر مامرکی از پناهگاه‌هایی است که قبلاً توسط ستاد نیروهای زمینی رایش سوم ساخته شده است. تمام حرکات نیروهای زمینی در جبهه شرقی، از جمله نبرد افسانه‌ای استالینگراد، از اینجا فرماندهی می‌شد.

موزه مامرکی با آثار به‌جای مانده از حضور آلمانی‌ها، از جمله چینی‌های تزئین شده با صلیب شکسته و قطعات و تجهیزات سربازان، پر شده است. در این موزه ماکتی از زیردریایی U-boat نیز وجود دارد.

قلعه و شهر قدیمی رسزل

رسزل (Reszel) زیباترین شهر کوچکی است که در مازوری خواهید دید. قلعه اسقف حاکم بر شهر، توسعه منسجم منطقه اطراف میدان با ردیف خانه‌های تاریخی، کلیسای محلی و پل گوتیک همگی در فاصله کمی از یکدیگر ساخته شده اند. رسزل در سال ۱۳۳۷ به عنوان یک مرکز صنایع دستی پر رونق از جمله آهنگری و نجاری هنری توسعه یافت. تقریباً ۳۰ درصد از شهر در طول جنگ جهانی دوم ویران شد که در سال‌های پیش از جنگ بازسازی صورت گرفت.

مهم‌ترین بنای یادبود رسزل، قلعه اسقف است که در سال ۱۲۴۱ به دستور شوالیه‌های توتونی ساخته شد. این مکان نمای متفاوت از شهر به شما می‌دهد و در نزدیکی آن یک هتل و رستورانی با غذاهای خوشمزه وجود دارد.

دیگر مکان‌های برجسته شهر شامل کلیسای محلی سنت پیتر و سنت پل متعلق به قرن چهاردهم می‌شود. درون این کلیسای ارگ قرن نوزدهمی وجود دارد که کنسرت‌ها و موسیقی مجالس مذهبی نواخته می‌شود.

مازوری

پناهگاه شوینتا لیپکا و سازه‌‌های تاریخی

کمی دورتر از رسزل مکانی برای عاشقان معماری به نام شوینتا لیپکا (Święta Lipka) وجود دارد. ارگ‌های باروک مربوط به سال ۱۷۲۱ در این مکان دیده می‌شوند. کنسرت‌هایی با ارگ‌های قدیمی در اینجا برگزار می‌شود که فضای شهر را غنی و عرفانی می‌کند. مردم زیادی برای دیدن این مکان عرفانی می‌آیند و از کلیساهای کوچک منطقه و مجسمه مقدس آن دیدن می‌کنند.

افسانه‌های جالبی درباره این منطقه و کلیسای آن گفته می‌شود. این منطقه به طور معجزه‌آسایی در طول راهپیمایی ارتش سرخ از ویرانی نجات یافت. برای بازدید از کلیسا نیازی نیست هزینه ورودی پرداخت کنید.

شهر مرانگووو

شهر مرانگووو (Mrągowo) چند بار در سال شلوغ می‌شود. آمفی‌تئاتر دریاچه چزوس به مناسب چندین جشنواره مهم، از جمله پیک نیک کانتری پر از جمعیت خواهد شد. اگر دوست دارید در این جشنواره‌ها شرکت کنید، حتماً جدول برنامه‌های آمفی تئاتر را بررسی کنید.

مرانگوو شامل چندین موزه می‌شود که تاریخچه قدیمی شهر را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. پیشنهاد می‌کنیم گشت و گذار خود در شهر را از تالار اصلی شروع کرده و به سمت دریاچه قدم بزنید. درست در کنار تالار شهر، ساختمان‌های قدیمی با دیوارهای پروسی را خواهید دید. در طول پیاده‌روی مجسمه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که هر کدام داستان مخصوص به خود را دارند. زمانی که به دریاچه برسید، آمفی تئاتر را خواهید دید. پیاده‌روی در این شهر لذت بخش و جذاب خواهد بود و موقعیتی برای خرید صنایع دستی محلی را فراهم می‌کند.

دریاچه مامری و شهر ونگوژوو

دریاچه مامری، دومین دریاچه بزرگ در سرزمین هزار دریاچه مازوری است. فعالیت‌های آبی زیادی را می‌توانید در این منطقه انجام دهید. همچنین در اطراف آن بناهای تاریخی زیادی از جمله بقایای ساختمان‌های جنگ جهانی دوم را خواهید دید. دوچرخه‌سواری در این منطقه نیز بسیار محبوب است و مسیرهای دوچرخه را به‌راحتی پیدا خواهید کرد.

شما می‌توانید به‌وسیله کشتی‌های تفریحی در دریاچه مامری گشتی بزنید و سپس، به دیدن موزه‌های شهر بروید. از جمله موزه راه‌آهن که اهمیت راه آهن در پروس شرقی سابق را بیان می‌کند. موزه فرهنگ عامیانه نیز ارزش دیدن دارد و شما را با زندگی مردم محلی آشنا خواهد کرد.

قلعه راین

قلعه راین پایگاه عالی برای شوالیه‌های توتونی بود تا بر منطقه کنترل و نظارت داشته باشند. قلعه در جریان طوفان سوئد سوخت و در قرن نوزدهم پاکسازی شد و به عنوان زندان پروس مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن دوباره آتش گرفت. امروزه در نزدیکی بقایای قلعه هتلی چهار ستاره ایجاد شده است که می‌توانید آن را ببینید. بازدید از بقایای قلعه از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر امکان پذیر است.

علاوه بر بازدید از قلعه، پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای مازوری محلی این منطقه امتحان کنید. در این منطقه چندین غذاهای مختلف با ماهی تهیه می‌شوند که هر کدام طعم مخصوص به خودش را دارد.

بازدید از قلعه توتونی

 قلعه توتونی در شهر شچتنو واقع شده است. شهر اصلی تنها چند دقیقه با فرودگاه شچتنو فاصله دارد و شما می‌توانید در فاصله کمی به دیدن بقایای این قلعه تاریخی بروید. ورود به این خرابه‌ها رایگان است. همچنین در محدوده آن نمایشگاه‌های مختلفی ایجاد می‌شود تا آثار مختلفی را به نمایش بگذارند.

کنار ویرانه‌های قلعه توتونیک، یک تالار بزرگ با برج ساعت ساخت شده در دهه ۱۹۳۰ وجود دارد. این بخش قبل از شروع جنگ جهانی ساخته شد و محیطی دیدنی برای علاقه‌مندان به تاریخ است.

مازوری

از روچیان-نگدا دیدن کنید

این شهر در قلب جنگل پیسکا و در نزدیکی سه دریاچه مازوری قرار دارد. مکانی عالی برای اقامت و کشف جاذبه‌های منطقه خواهد بود. این شهر فضای خوبی را برای قایق‌سواری برای شما فراهم می‌کند. همچنین، می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی قدیمی دیدن کنید. خانه شکارچی، برج‌های دفاعی و کارخانه تولید دانه از مکان‌های دیدنی این منطقه هستند.

سخن پایانی

منطقه مازوری یکی از مناطق دیدنی لهستان است. با بیش از ۲ هزار دریاچه سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. تفریحات آبی زیادی در منطقه وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه‌برآن، مسیرهای دوچرخه‌سواری کشیده شده که شما می‌توانید به وسیله آن از محیط اطراف دریاچه دیدن کنید. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، نقاط تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد. بازدید از لانه گرگ، قلعه راین و دیگر بناهای تاریخی معرفی شده در این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. امیدواریم این مقاله مجله الی گشت دیدی کلی از مازوری را برای شما ایجاد کرده باشد.

سوالات متداول

۱.مازوری کجاست؟

بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری لهستان است که شامل هزاران دریاچه می‌شود و دریاچه‌های شنیاردوی (۱۱۳ کیلومتر مربع) و مامری (۱۰۵ کیلومتر مربع) در آن قرار دارند.

۲.چند دریاچه در مازوری وجود دارد؟

این منطقه ۵۲ هزار کیلومتر مساحت داشته و بیش از ۴ هزار دریاچه دارد.

برچسب ها: تعطیلات
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.