کد خبر: ۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
بر اساس رتبه‌بندی YouGov، فهرست ۲۰ زن و ۲۰ مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ از طرف مردم منتشر شد که شامل افراد سیاسی، ورزشی و چهره‌های مشهور موسیقی و سینمایی جهان است.

بر اساس رتبه‌بندی YouGov، فهرست ۲۰ زن و ۲۰ مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ از طرف مردم منتشر شد که شامل افراد سیاسی، ورزشی و چهره‌های مشهور موسیقی و سینمایی جهان است.

فهرست ۲۰ زن و مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ منتشر شد
مخاطب ۲۴- باراک اوباما در نظرسنجی بین‌المللی YouGov در سال جاری جایگاه خود را به عنوان تحسین‌برانگیزترین مرد جهان حفظ کرده است. او سال گذشته این مقام را از بیل گیتس ربوده بود.

میشل اوباما نیز برای سومین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان تحسین‌برانگیزترین زن جهان حفظ کرده است.


ببینید: سخنرانی میشل اوباما درباره موفقیت


در واقع، سه رتبه برتر هم برای زنان و هم مردان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، بیل گیتس، سرمایه‌دار و خیر حوزه بیزینس، در رتبه دوم بین مردان و پس از آن شی جین پینگ، نخست‌وزیر چین قرار دارد. آنجلینا جولی، هنرپیشه و فعال حقوق بشر، همچنان دومین زن تحسین‌برانگیز جهان است و بالاتر از ملکه الیزابت دوم، پادشاه بریتانیا، قرار دارد.

مطالعه امسال از بین بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در ۳۸ کشور و منطقه برای تهیه لیست مورد نظر انجام شد.

 



ملاله یوسف زی، فعال حقوق بشر پاکستانی و پریانکا چوپرا، هنرپیشه هندی، بالاترین رتبه را در این سال داشته‌اند و با پنج پله صعود به ترتیب به رتبه‌های نهم و دهم رسیده‌اند.  

در بین مردان، لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی بیشترین افزایش رتبه را از دفعه قبل داشته است و چهار پله از یازدهم به هفتم صعود کرده است که بالاترین رتبه او تا به امروز است. مسی با وجود این رکورد و همچنین کسب توپ طلای اخیرش، همچنان از رقیب پرتغالی خود کریستیانو رونالدو که در رده چهارم است، عقب است.

افراد مشهور در حوزه سرگرمی در این لیست بیشتر زنان هستند، به طوری که ۱۰ مورد از زنان مورد تحسین، بازیگر، خواننده یا مجری تلویزیون هستند (اگرچه برخی مانند، اما واتسون و آنجلینا جولی نیز به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود قابل توجه هستند). در مقابل، لیست مردانی که تحسین شده‌اند، بیشتر شامل افرادی در زمینه‌های سیاسی، تجاری و ورزشی است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و معاون او، کامالا هریس، کریکت‌باز هندی ساچین تندولکار، رپر تایلندی لیزا و جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، به لیست ۲۰ نفر برتر امسال اضافه شده‌اند.

در رتبه‌بندی امسال، وارن بافت، سرمایه‌گذار، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، آیشواریا رای باچان، هنرپیشه هندی، و لیو ییفی و یانگ می، بازیگران زن چینی، مجدداً وارد فهرست ۲۰ نفر برتر شدند.

فهرست ۲۰ زن و مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ منتشر شد

این فهرست چگونه تهیه می‌شود؟

در طول بهار امسال، YouGov افرادی را از میان شرکت‌کنندگان در ۳۸ کشور و منطقه جمع‌آوری کرد و از آن‌ها پرسید: «با بررسی رفتار و فعالیت مردمی که در جهان امروز زندگی می‌کنند، کدام مرد یا زن را بیشتر تحسین می‌کنید؟» سپس از این شرکت‌کنندگان برای تهیه فهرستی از ۲۰ مرد و ۲۰ زن که بیشترین نامزدی را دریافت کرده‌اند و حداقل در ۴ کشور نامزد شده‌اند، استفاده شد. ۵ تا ۱۰ شخصیت محلی محبوب دیگر هم به این لیست اضافه شد.

در یک کار میدانی که در تابستان و پاییز انجام شد، این فهرست را برای نظرسنجی به ۴۲۰۰۰ نفر از ۳۸ کشور و منطقه دادیم و دو سؤال از آن‌ها پرسیدیم: «چه کسی را واقعاً تحسین می‌کنید؟»، که در آن پاسخ‌دهندگان می‌توانند چندین انتخاب داشته باشند، ولی برای این سوال که «چه کسی را بیشتر تحسین می‌کنید؟»، آن‌ها فقط باید یکی را انتخاب کنند.  

در مجموع، ما در کشور‌هایی نظرسنجی کردیم که بیش از هفت‌دهم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. همچنین همه نظرسنجی‌ها به صورت آنلاین انجام شده‌اند.

منبع: تابناک

برچسب ها: لیونل مسی اوباما
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.