کد خبر: ۲۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم؛
حسین شریعتمداری نوشت: ما و نیرو‌های مقاومت که امروزه سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است، یک روح واحد هستیم. آن‌ها همان ما هستند و ما همان آنهائیم که در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه حضور داریم، پس از صحنه خارج نشده‌ایم که بخواهیم وارد شویم.

مخاطب 24-  از صبح امروز (سه شنبه، ۹ آبان ماه) مطلبی به نقل از روزنامه کیهان به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری در کانال های خبری و رسانه‌ها دست به دست می‌شود و مورد توجه قرار گرفته مبنی بر اینکه «در جواب دوستانی که از چرایی عدم ورود جمهوری اسلامی به صحنه نبرد فلسطین سؤال می‌کنند عرض می‌کنم، گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیداری و تقویت ملت‌هاست و البته هر ملت زیر ستم و مظلومی را که اراده بر آزادگی دارد، حمایت و تقویت می‌کند ولی به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود و دقیقا این راهبرد تاکنون خنثی‌کننده سناریوهای مختلف آمریکا علیه ایران در منطقه غرب آسیا بوده است.»

انتشار این موضوع به روایت رسانه‌ها حتی در بازار ارز هم تاثیر گذاشت و تجارت نیوز در این باره از «سیگنال روزنامه کیهان به بازار ارز» خبر داد و نوشت: «از ابتدای جنگ حماس و اسرائیل، این سوال مطرح بود که آیا پای ایران به این جنگ باز می‌شود یا نه. این سوال در مقاطعی بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و حتی توانست قیمت دلار را تا کانال ۵۳ هزار تومان بالا ببرد. اما در مواقعی که نام ایران در این جنگ کمرنگ می‌شد، قیمت دلار هم در بازار کاهش پیدا می‌کرد. اما در معاملات امروز بازار قیمت دلار در میانه کانال ۵۱ هزار تومان ایستاد. علت افزایش قیمت دلار مشخص نیست. اقتصادنیوز در گزارشی اعلام کرده که احتمال تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران علت این افزایش قیمت است. این رسانه نوشت به‌موازات جنگ غزه یک خبر از همایش آمریکا، بازار ارز را هدف قرارداد، کنگره ایالات متحده به دنبال اجرایی‌کردن سخت‌ترین تحریم‌های نفتی علیه ایران است. البته بازار ارز امروز خبر دیگری هم دریافت کرد و آن هم اعلام موضع روزنامه کیهان درباره جنگ حماس و اسرائیل بود. در حالی که احتمال ورود ایران به این جنگ، یکی از علل افزایش قیمت ارز است.»

استانداردهای دوگانه در یک روز/ کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم/ شریعتمداری: نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود، بپرسید کِی خارج می‌شود!

همه این موارد در شرایطی مطرح می شود که روزنامه کیهان امروز در استانداری دوگانه این موضع گیری را به نقل از فردی به نام «ضیائی» و در ستون «کیهان و خوانندگان» در صفحه دوم منتشر کرده است. در حالی که شریعتمداری در صفحه نخست کیهان اعلام کرده است: «نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود بپرسید کِی خارج می‌شود»

ادامه این اظهارات شریعتمداری در صفحه دوم روزنامه به این شرح آمده است:

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان بعد از سخنرانی در یک جمع دانشجویی به پرسش‌های مختلف دانشجویان پاسخ داد. مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید؛ «جمهوری اسلامی کِی قرار است وارد غزه شود؟» گفت: «باید بپرسید کی قرار است از غزه خارج شود؟» و در ادامه توضیح داد: گزاره «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»؛ توصیه اکید حضرت امام بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با جدیت از سوی جمهوری اسلامی ایران و با رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در گستره جهان اسلام دنبال شده و امروزه حیات ننگین این غده سرطانی را به نابودی نزدیک کرده است.

مدیر مسئول کیهان افزود: «ما و نیروهای مقاومت که امروزه سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است، یک روح واحد هستیم. آنها همان ما هستند و ما همان آنهائیم که در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه حضور داریم، پس از صحنه خارج نشده‌ایم که بخواهیم وارد شویم».

 

استانداردهای دوگانه در یک روز/ کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم/ شریعتمداری: نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود، بپرسید کِی خارج می‌شود!

برچسب ها: روزنامه کیهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.