کد خبر: ۲۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

جواب ۱۰ سؤال که نیمه شب، قبل از خواب به سرتان می‌زند و نمی‌گذارد بخوابید!

گاهی اوقات، چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم، سرمان را روی بالش می‌گذاریم و آماده خوابیدن می‌شویم؛ در همین حال، گردابی از افکار و سؤالات عجیب در ذهن‌مان ایجاد می‌شود.
جواب ۱۰ سؤال که نیمه شب، قبل از خواب به سرتان می‌زند و نمی‌گذارد بخوابید!

مخاطب 24- سوالات عجیب هنگام خواب ممکن است اینها باشند: چرا کبوتر‌ها هنگام راه رفتن سر خود را تکان می‌دهند، چرا گربه‌ها همیشه روی پا‌های خود فرود می‌آیند و چرا رنگ‌های خمیر دندان در تیوب با هم مخلوط نمی‌شوند؟

در ادامه می‌خواهیم به شما کمک کنیم که سریع‌تر بخوابید و به همین دلیل، پاسخ‌هایی برای این سؤالات رایج آماده کرده‌ایم.

 

۱- چرا مار‌ها زبان خود را تکان می‌دهند؟

نه‌تنها زبان مار به او کمک می‌کند تا طعم را بچشد، بلکه در حس بویایی هم نقش دارد. به همین دلیل، این خزندگان برای حرکت بهتر و یافتن سریع‌تر غذا زبان خود را تکان می‌دهند.

 

 

۲- چرا کتاب‌ها ابتدا با جلد گالینگور (جلد سخت) و بعداً با جلد شومیز منتشر می‌شوند؟

کتاب با جلد گالینگور شسته و رفته‌تر به نظر می‌رسد و هزینه بیشتری دارد. زمانی که اثری جدید است، مردم آماده‌اند تا سریع‌تر کتاب را بخوانند و حاضرند برای خرید کتاب، پول بیشتری بدهند. به لطف این شوق و ذوق، ناشر سود بیشتری از فروش کتاب به دست می‌آورد. بعد از آن، برای جذب خریداران بیشتر از جلد شومیز استفاده می‌شود.

 

 

۳- چرا کبوتر‌ها هنگام راه رفتن سر خود را تکان می‌دهند؟

کبوتر‌ها با انجام این کار بهتر می‌بینند؛ زیرا می‌توانند تصویر را روی شبکیه چشم خود تثبیت کنند. آن‌ها در حین راه رفتن، سر خود را نسبت به بدن خود به جلو هل می‌دهند. پرنده‌ها از زاویه خاص خود جهان را تماشا می‌کنند.

 

 

۴- چرا گاهی چشمان ما در عکس‌ها قرمز به نظر می‌رسند؟

قرمزی چشم در عکس‌ها به این دلیل ظاهر می‌شود که دوربین، انعکاس فلاش را در فوندوس (ناحیه پشت چشم) هنگام تاریکی یا نور کم می‌گیرد. رنگ قرمز به دلیل وجود رگ‌های خونی در شبکیه ظاهر می‌شود.

 

 

۵- چرا رنگ‌های مختلف خمیردندان در تیوب مخلوط نمی‌شوند؟

برای پر کردن خمیردندان، یک دستگاه مخصوص، لایه‌های رنگ‌های مختلف را به طور همزمان وارد تیوب می‌کند. خمیر‌های سفید و رنگی از نظر قوام و ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند؛ به همین دلیل، لایه‌ها با هم مخلوط نمی‌شوند.

 

 

۶- کبوتر نامه‌رسان از کجا می‌داند که باید به کجا برود؟

کبوترهای نامه‌رسان به طور ویژه آموزش دیده‌اند تا به سمت لانه خود پرواز کنند. در طی این آموزش، آن‌ها را برای مدت معینی از لانه خود دور کرده و سپس آزادشان می‌کنند تا بتوانند به سمت لانه خود پرواز کنند. کبوتر‌ها از میدان مغناطیسی زمین و محیط مادون صوت برای پیدا کردن جهت خود استفاده می‌کنند.

 

 

۷- چرا راکون‌ها همه چیز را می‌شویند؟

راکون‌ها غذای خود را عمدتاً در آب یا نزدیک به آب پیدا می‌کنند. آذوقه آن‌ها (گیاهان، نرم‌تنان و حشرات) اغلب در ماسه و خاک یافت می‌شود؛ به همین دلیل، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که راکون‌ها آذوقه خود را می‌شویند تا آن را تمیز کنند. با این حال، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که این کار راکون‌ها ربطی به تمیزی ندارد. این حیوانات، پنجه‌های حساسی دارند و هنگام لمس غذا به لامسه خود تکیه می‌کنند. در واقع، آب به عنوان نوعی فعال‌کننده برای پایانه‌های عصبی آن‌ها عمل می‌کند.

 

 

۸- چرا قرص‌ها رنگ‌های مختلفی دارند؟

سازنده‌ها رنگ قرص‌ها را انتخاب می‌کنند. رنگ قرص بر کارایی آن تأثیری نمی‌گذارد؛ اما از آن برای بازاریابی و تأثیر روانی روی انسان‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، در یکی از آزمایش‌ها ثابت شده که مصرف‌کنندگان قرص‌هایی با رنگ تیره‌ را مؤثرتر می‌دانند.

 

 

۹- چرا گربه‌ها همیشه روی پا‌های خود فرود می‌آیند؟

جواب این سؤال، در توانایی ستون فقرات گربه‌ها نهفته که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بالاتنه خود را به یک طرف و پایین تنه‌شان را به طرف دیگر بچرخانند. گربه‌ها می‌دانند که چگونه هنگام فرود، بدن خود را بچرخاند که تا حد امکان آسیب نبینند.

 

 

۱۰- چرا پرندگان هنگام نشستن روی سیم برق دچار برق گرفتگی نمی‌شوند؟

مسئله این است که هیچ تفاوت ولتاژی بین پرنده و کابل وجود ندارد. پرندگان فقط سیم را لمس می‌کنند و به همین دلیل، ولتاژ بدن آن‌ها با ولتاژ سیم مطابقت دارد.

 

منبع: روزیاتو

برچسب ها: سوالات عجیب خواب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر