به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمیناجتماعی با قریب یک هزار نقطه تماس با مخاطبان در قالب شعب و مراکز درمانی، تماس گستردهای با مخاطبان و ذینفعان دارد، یادآور شد: اکنون این سازمان با بیش از ۵۳۰ شعبه و بیش از ۴۲۰ مرکز درمانی، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات متنوع و گستردهای را در حوزههای درمانی و بیمهای ارائه میدهد و بهعنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین خریدار راهبردی خدمات سلامت در کشور با ارائه بیش از یک میلیون خدمت در مراکز درمانی تابعه در هر روز، ارتباطات گستردهای با اقشار مختلف مردم دارد.
تقیانی با تأکید بر ضرورت بهرهگیری کامل از ظرفیت مراکز درمانی و شعب این سازمان بهعنوان مهمترین نقطه تماس با مردم، گفت: میتوان از این ظرفیت با تولید و توزیع محصولات فرهنگی، کلیپ، فیلم کوتاه، پوستر و ... در جهت افزایش سطح سواد و دانش اجتماعی مراجعین استفاده کرد و در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گامهای بلندی برداشت.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمیناجتماعی به اهمیت تهیه و تولید محتواهای مناسب آموزشی برای کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: اگر ظرفیتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور را هم به ظرفیتهای سازمان تأمیناجتماعی اضافه کنیم حجم بالایی از مراجعات مردمی را در کشور در این حوزه داریم که با تولید و نشر محتوای آموزشی مناسب و اثرگذار میتوان از این ظرفیت در جهت پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی استفاده کرد.
در این جلسه همچنین هادی بهداد مدیرکل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث آسیبهای اجتماعی یکی از مهمترین و حساسترین موضوعات اصلی کشور محسوب میشود، یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چندین بار در بیانات و فرمایشات خود در خصوص اهمیت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، نکاتی را به همه مسئولان یادآور شدهاند.
وی افزود: مسئولیت کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تنها بر عهده یک نهاد خاص نیست بلکه همه دستگاهها در این امر دخیل هستند و برای اقدام مؤثر در این حوزه به همافزایی و استفاده از همه ظرفیتها نیاز داریم.
بهداد با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند دیگر سازمانها و نهادهای دولتی مرکب از یک جمعیت کارمندی و پرسنلی است که بخش مهم و قابل توجه آن همکاران سازمان تأمیناجتماعی هستند، افزود: بخش بزرگی از جامعه کارگران و بازنشستگان و سایر اقشار در سطح کشور با این وزارتخانه مرتبط و در تماس و تعامل هستند.
بهداد با تأکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاریهای سازمان تأمیناجتماعی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهویژه در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، این همکاریها را زمینهساز استفاده از ظرفیتهای تخصصی در تدوین برنامههای راهبردی در حوزه فرهنگی دانست و گفت: مهمترین مبحث در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، موضـوع تحکیم بینان نهاد خانواده است که یکی از ارکان مهم جامعه محسوب میشود و یک خانواده سالم و حمایتگر نقش مؤثری را در افزایش تابآوری افراد در حوزه مقابله با مشکلات ایفا میکند.
مدیرکل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت همافزایی دستگاههای فرهنگی برای تولید محتوا و اجرا تأکید کرد و گفت: میتوان از سازمان بهزیستی و گروههای مردمی که در بخش خانواده فعالیت میکنند برای تدوین و طراحی برنامههای تقویت بنیان نهاد خانواده و سایر برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کمک گرفت.
وی همچنین گفت: ۸ میلیون نفر از کارگران بیمهشده تأمیناجتماعی، در اصناف مختلف در حال فعالیت هستند که برای اولین بار طبق برنامهریزیهای صورتگرفته برای ۶۰۰ هزار نفر از این جامعه هدف با اولویت اصناف پرخطر دورههای آموزشی برگزار کردیم.