کد خبر: ۲۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
مدیرعامل سازمان در نشست با رئیس سازمان نظام پزشکی و نمایندگان بخش خصوصی سلامت اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشستی با رئیس سازمان نظام پزشکی و نیز رئیس و اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایی بیمارستان‌های خصوصی کشور، ضمن تقدیر از نقش بخش خصوصی در نظام سلامت کشور، بهبود شرایط پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی را ناشی از بهبود نسبی شرایط منابع این سازمان در دولت سیزدهم دانست و بر عزم سازمان برای به‌روزرسانی پرداخت مطالبات پزشکان و مراکز پزشکی طرف‌قرارداد تأکید کرد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛در این جلسه که با حضور معاون درمان و مدیران حوزه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و با هدف بررسی راهبرد‌های توسعه همکاری این سازمان با ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در بخش خصوصی برگزار شد، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: امروز، خدمات و چالش‌های حوزه درمان یکی از اولویت‌های اصلی کشور است و بخش اعظمی از فعالیت‌های دولت سیزدهم هم معطوف به هدف توسعه خدمات در این بخش و صیانت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمان است. البته باید توجه داشت که شرایط و ظرفیت‌های بخش درمان کشور ما براساس گزارش‌های موجود، در قیاس با گذشته و نیز قیاس با کشور‌های منطقه بسیار توسعه‌یافته است.

وی با بیان این‌که حضور و فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان، به بالندگی و توسعه ظرفیت‌های حوزه سلامت کمک کرده است، تصریح کرد: در حوزه درمان البته چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی و نیز در درمان تأمین‌اجتماعی ممکن است مشکلاتی داشته باشیم که باید به دنبال راهکار برای رفع آن‌ها باشیم. این‌که ۱۷ درصد خدمات بستری کشور در بیمارستان‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود، ظرفیت کمی نیست و رقم خوشحال‌کننده و مهمی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: جهت‌دهی درمان کشور دارای اشکالاتی است و جایگاه درمان در کشور و سازوکار‌های سیاستگذاری درمان، دچار برخی کژکارکردی‌هاست. نظام تعرفه‌گذاری بخش‌های مختلف، جایگاه شورای عالی بیمه و حتی فراتر از این‌ها نگاهی که در بستر‌های گفتمانی ما نسبت به خدمات درمانی وجود دارد، مسائل مهمی است که نیاز به بازآرایی و جهت‌دهی جدید دارد.
موسوی تأکید کرد: در تأمین‌اجتماعی، توسعه بخش درمان در این دوره در اولویت است و در مسیر توسعه خدمات درمانی از همکاری با بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و این جلسه آغاز خوبی برای رفع برخی موانع و مشکلات است که باید آن را ادامه بدهیم. ما خودمان هم در مواردی مانند تعرفه‌گذاری خدمات مشکلاتی داریم و نسبت به فاصله‌ای که وضعیت موجود با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارد، منتقدیم، چون در این سیاست‌ها بر تعرفه‌گذاری واحد تصریح شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: به لطف خدا، چون وضعیت ما در این دولت بهبود نسبی پیدا کرده، نظام پرداختی ما به بخش‌های طرف قرارداد هم نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است. تلاش برای به‌روز رسانی پرداخت مطالبات بخش سلامت را با قوت ادامه می‌دهیم تا بخشی از مسائل مشکلات بخش درمان را کاهش دهیم.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حسابرسی بیمه‌ای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی گفت: برای حسابرسی بخش‌های درمانی پیشنهاد ما این است که تأمین‌اجتماعی متولی آموزش شود و آمادگی داریم تا برای ۱۷۲ بیمارستان موجود و بیش از آن، دوره‌های آموزشی مستمر و غیرحضوری برگزار کنیم تا اختلافات ناشی از دانش ناکافی در این حوزه مرتفع شود.
براساس این گزارش، دکتر محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این نشست، با اشاره به ارائه خدمات درمانی بسیار ارزشمند از سوی بخش خصوصی به مردم، گفت: بخش خصوصی فعال در حوزه بهداشت و درمان کشور، بخشی مظلوم است از این جهت که منشاء خدمات درمانی بسیاری است، ولی معمولاً این خدمات آن‌گونه که هست دیده نمی‌شود. این خدمات اعم از هتلینگ درمانی، در شکل و کیفیت ارائه و حتی در کار‌های تحقیقاتی درمانی، باعث آبروی کشور است و به‌طور کلی، بخش خصوصی در حوزه آموزش، تحقیق و ارائه خدمات درمانی، ظرفیت بی‌نظیری برای کشور است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در دوره همه‌گیری کرونا و سایر بحران‌ها، بخش خصوصی درمان همراه و یار ارزشمند حوزه درمانی کشور بوده و هست، ولی مهم‌تر این‌که ظرفیت‌های این بخش می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری سلامت باشد. اگر زمانی ما گردشگری سلامت را به شکل ملی در کشور مدیریت کنیم، زیرساخت‌های خوب و آراسته و در خور شأن در بخش خصوصی وجود دارد و در این خصوص کمبود و کم و کسری نداریم.
دکتر رئیس‌زاده تأکید کرد: با وضعیت اقتصادی موجود یکی از سخت‌ترین کار‌ها راه‌اندازی و مدیریت بخش درمانی در کشور است. بر این اساس نگاه مجموعه‌های حاکمیتی به مجموعه درمانی بخش خصوصی باید نگاهی سرمایه‌ای و فرصتی باشد.
دکتر کورش شمیمی رئیس هیئت‌مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایی بیمارستان‌های خصوصی کشور نیز در این نشست به تشریح مسائل و مشکلات حوزه درمان بخش خصوصی پرداخت و گفت: به‌رغم همه مشکلات و چالش‌ها، بخش خصوصی در تهران ۵۴ بیمارستان و در کل کشور ۱۷۲ بیمارستان دارد و ۱۷ درصد خدمات درمانی بستری در کشور، توسط این بخش ارائه می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار title
زندانی محکوم به مرگ که برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، توانست با دریافت مهلت از اولیای دم به زندان برگردد.
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.