کد خبر: ۲۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
در بیست و پنجمین سالگرد برنامه مطالعه قند و لیپید تهران مطرح شد؛
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و پنجمین سالگرد برنامه مطالعه قند و لیپید تهران، از ارتباط مستقیم میان استرس با سرطان‌های غدد مانند پانکراس خبر داد.

مخاطب 24- دکتر یونس پناهی در نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد برنامه مطالعه قند و لیپید تهران با محوریت بررسی آخرین وضعیتسلامت شهروندان تهرانی  در حوزه بیماری‌های دیابت، غدد و بیماری‌های غیرواگیر، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروق در ارزیابی بار بیماری‌ها باید به طور جدی بررسی شوند. ضمن اینکه چاقی و عدم تحرک مسئله‌ای جدی محسوب می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به مطالعات کوهورت، بیان کرد: در ۸۵ مطالعه کوهورت ارزیابی شده حدود ۱۲ مطالعه جزء تحقیقات برتر بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه در حوزه غدد در منطقه در جایگاه اول هستیم، ادامه داد: رتبه علمی ایران در دنیا پانزدهم و یک چهارم تولید علم خاورمیانه در حوزه غدد و متابولیسم توسط ایران انجام شده است.

دکتر پناهی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۹ دیابت رتبه پنجم مرگ و میر را داشته است و اکنون این آمار، ۶/۹ درصد افزایش داشته است. سرطان تیروئید در سال ۲۰۲۰ در بین زنان به طرز قابل توجهی افزایش داشته است.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست گفت: چاقی عمومی حدود ۳۸ درصد و چاقی شکمی حدود ۷۰ درصد در بین مردان شایع است. الان ۱۰۰۸ مقاله در حوزه لیپید در تهران منتشر شده‌اند.

به گفته او، شیوع چاقی شکمی، چاقی و به طورکلی افزایش وزن افرادی که در این مطالعه شرکت داشته‌اند، در مدت ۱۸ سال روند صعودی داشته است. تغییر در شیوه زندگی سبب کاهش شیوع و بروز دیابت قندی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
خانم مجری سیتیزن امریکا از ایران رفت؟ title
ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه صداوسیما که در ماه‌های اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بود، به تازگی یک استوری عجیب و متفاوت منتشر کرد.
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.