کد خبر: ۲۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان در زمینه آبزی پروری، ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد .

مخاطب 24- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در زمینه آبزی پروری، ظرفیت‌های بی بدیلی دارد که مهمترین آن‌ها پرورش ماهی در قفس، جلبک‌ها و صدف است، گفت: هم اکنون بخش خصوصی در صنعت آبزی پروری سواحل مَکُران سرمایه گذاری ۱۸میلیارد تومانی انجام داده است.

محمد کرمی در سفر به چابهار و بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی، تجاری و اقتصادی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر به‌این ظرفیت‌ها به خوبی توجه شود و بتوانیم‌سرمایه گذاری کنیم، می‌تواند به ایجاد اشتغال و تولید ثروت‌کمک کند.

او بیان کرد: دولت در بخش شیلات بسیار مصمم و پای کار است تا بتوانند به سرعت ظرفیت‌های شیلاتی استان را از حالت بالقوه، به بالفعل برساند و برای این کار به سرمایه گذاران هم کمک خواهیم کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار و خواسته چندین ساله صیادان چابهار برای دریافت گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی فاقد هویت امروز محقق شد که جای خوشحالی دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: با پرورش ماهی در قفس ما بدنبال آن هستیم، آبزی پروری در دریا را جایگزین صید ماهی کنیم که هم سوددهی خوبی دارد و هم کیفت ماهی پرورشی در دریا بسیار بالاست.

عطالله رئیسی اظهار کرد: در بحث آبزی پروری در دریا، ریسک سرمایه گذاری خیلی پائین و هزینه‌های سرمایه گذاری در مقایسه با سودی که دارد به مراتب کمتر است.

او تصریح کرد: شرایط سرمایه گذاری در سواحل مَکران کاملا برای سرمایه گذارن فراهم است و اگرچنانچه سرمایه گذاری تمایل به آبزی پروری دارد ما آمادگی داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروانه بهره برداری برای آن‌ها صادر کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی هم در این زمینه نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به چابهار از نوار ساحلی چابهار- بریس، ظرفیت‌های بندر و شیلاتی، طرح‌های عمران شهری شهرداری کنارک بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.