کد خبر: ۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
رضا مراد صحرایی، روز گذشته در جمع مردم بوانات در استان فارس اعلام کرد: دولت سیزدهم تمرکز خاصی بر روی توسعه مناطق کم برخوردار دارد و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در استان فارس اعتبار اختصاص یافته است.

مخاطب 24- تربیت معلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در پیشرفت و توسعه جامعه، همواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است. با توجه به تغییرات روزافزون در جامعه و نیازهای رو به رشد آن، احیای مراکز تربیت معلم به عنوان مراکزی که نقش مهمی در تأمین نیروی معلم دارند، بسیار ضروری است. این مراکز با ارائه آموزش‌های متنوع و کاربردی، می‌توانند به تقویت و بهبود کیفیت آموزش‎وپرورش در کشور کمک شایانی نمایند. همچنین، احیای مراکز تربیت معلم، می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان علاقه‌مند به حوزه آموزش‌وپرورش کمک کرده و در نتیجه، به افزایش سطح توانمندی و تخصصی معلمان در کشور منجر شود. بنابراین، احیای مراکز تربیت معلم به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در حوزه آموزش و پرورش، برای توسعه و پیشرفت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

رضا مراد صحرایی امروز، ۲۰ مهرماه در ادامه سفر به استان فارس و در جمع مردم بوانات با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار و تلاش برای محرومیت‌زدایی آنان است، گفت: در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی استان فارس اختصاص می‌یابد.

او با یادآوری اینکه پروژه‌هایی که در هر سفر مصوب می‌شوند، قبل از سفر رئیس جمهور و هیات دولت احصا و اولویت‌بندی می‌شوند، افزود: بیش از ۲۰ هزار پروژه های نیمه تمام در کشور داریم که در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند لذا تا تکمیل این پروژه‌ها کمتر احداث طرحی را آغاز می کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش از احداث دو باب مدرسه در بوانات خبر داد و افزود: همچنین یکی از اقدامات در دستور کار دولت احیای مراکز تربیت معلم است البته در خصوص دانش‌سراهای تربیت معلم باید گفت که قانون جامع خدمات کشوری اجازه استخدام افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی را نمی‌دهد.

 همچنین وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه سفر به استان فارس در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه حضرت زهرای شهر صفاشهر شرکت کرد. این آموزشگاه نوساز که پذیرای بیش از ۲۷۰ دانش آموز دختر دوره ابتدایی است دارای کتابخانه نماز خانه و سایر امکانات است.

این پروژه عمرانی در زمینی به مساحت ۳ هزار و چهارصد مترمربع و با زیربنای ۱ هزار و ۶۰ مترمربع احداث و دارای ۱۷۰۰ متر مربع محوطه و ۲۰۰۰ مترمربع زمین قابل توسعه است. همچنین اعتبار این پروژه عمرانی بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۳۵ درصد آن از محل مشارکت خیر مدرسه‌ساز و مابقی از منابع مالی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس تامین شده است.

 

منبع: تیتر کوتاه

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحبت‌های ناصر محمد خانی درباره قتل همسرش! title
ناصر محمدخانی بازیکن سابق فوتبال در مصاحبه‌ای بعد از گذشت ۲۳ سال از جزییات قتل همسر اولش صحبت کرد که این ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه کاربران قرارگرفت.
مرگ دو نفر در سیل امروز شهر مشهد title
در سیلاب عصر امروز مشهد دو نفر که در خودرو گرفتار سیلاب شده بودند، جان باختند.
وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید در برخی مناطق مشهد + فیلم title
بارش سنگین باران منجر به وقوع سیلاب در مشهد شد.
عاشقانه مونا کرمی و سپند امیر سلیمانی!‍ title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
«من عموی تتلو هستم» title
عموی تتلو، محمدعلی مقصودلو، کسی‌ست که تلاش کرده بعد از مرگ پدرِ تتلو در زندگی او نقش پدرانه داشته باشد. محمدعلی مقصودلو در گفت‌وگویی در دفتر انصاف نیوز می‌گوید از عموی تتلو بودن خوشحال است، اما توامان نگران او نیز هست. او تتلو را در جمع خانوادگی‌شان شخصی خجالتی دیده و تغییرش به یک آدم پرخاشگر برایش جای سوال دارد. آقای مقصودلو تتلو را تحت تاثیر دوستان بد و مواد مخدر می‌داند. او هم‌چنین به تقارن اخبار تتلو و توماج صالحی اشاره کرد و قیاس مردم از این دو خواننده را بی‌ربط می‌دانست.
گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند title
گوگل در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به موتور جستجوی خود می‌آورد و دنیای جستجو را متحول کند.
چرا نابغه‌ها همیشه لباس یکسانی می‌پوشند؟ title
شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از باهوش‌ترین افراد دنیا، وقت‌شان را برای انتخاب لباس صرف نمی‌کنند و همیشه لباس یکنواختی به تن دارند. اما چه رازی پشت این رفتار مشترک وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.