کد خبر: ۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
استاندارد: برای واردات میلیون‌ها خودرو آماده هستیمِ
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: گوشی موبایل آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

مخاطب ۲۴ -آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود  - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: گوشی موبایل آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

او در مورد موضوع واردات خودرو گفت: ما برای واردات میلیون‌ها خودرو آماده هستیم، فرقی هم نمی‌کند که نو باشد یا کارکرده، ما همچنان روی حرف خودمان هستیم.

او افزود: در حال حاضر در گمرگات ۶ هزار خودرو وارد شده که نصف این خودرو‌ها ترخیص شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد  گفت: به محض اظهار هر خودرویی در گمرکات، مشروط بر آنکه گواهی مطابقت داشته باشد، در ۲۴ ساعت ترخیص خواهیم کرد.

کترمهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه گفت: سال گذشته اعلام کردیم میزان کم فروشی بیش از ۴۱ درصد است، اما در حال حاضر این رقم ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

 

آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه شاخص‌های سازمان استاندارد با رشد همراه بوده است، گفت:رضایت‌مندی مردم از این سازمان نسبت به سایر دستگاه‌ها ۷ درصد افزایش یافته که نشانگر رضایت مردم از خدمات است. پاسخگویی سازمان از ۷۰ درصد به ۹۷ درصد در این دولت رسیده است و ارتقای بهره وری، شفافیت، اطلاع رسانی و هوشمندسازی از دیگر شاخص‌ها است.

همچنین گزارش شاخص کیفیت کالا در ۵۶ قلم کالا تهیه شده است که گزارش کامل آن را اعلام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه شاخص‌های کیفیت کالا به زودی رونمایی می‌شود، گفت: با همکاری دانشگاه شریف این شاخص‌ها بررسی شده در همه استان‌ها در حوزه۵۶ قلم کالا بررسی شده که نشان می‌دهد خودرو و دخانیات کم‌ترین رضایت مردم را به خود اختصاص داده و در مورد برخی کالا‌ها مثل شوینده‌ها نیز رضایت در سطح بین المللی بوده است.

اسلام پناه با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی استاندارد روز جمعه ۲۱ مهر ماه برگزار می‌شود، گفت: این آزمون دسترسی عادلانه و منصفانه را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند، این در حالی است که در گذشته به صورت افتخاری برگزار می‌شد. مشارکت داوطلبان خانم در این آزمون به اوج خود رسیده است و جمع کثیری از داوطلبان در این آزمون که در ۳۱ استان برگزار می‌شود را بانوان تشکیل می‌دهند.

اسلام پناه در ادامه در پاسخ به سوال رجیستر شدن آیفون ۱۴ با بیان اینکه به زودی آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود، گفت: اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات تشخیص دهد این کالا در آینده رجیستر خواهد شد. رجیستری هر گونه تلفن همراه وارداتی اعم از آیفون ۱۴ به تشخیص دستگاه تخصصی است.

 



او در ادامه تاکید کرد: تلفن همراه مشمول استاندارد‌های اجباری نیست و رجیستری هرگونه تلفن همراهی که وارد می‌شود مشمول سیاست‌های کشور و تشخیص آن با وزارتخانه تخصصی است. گوشی‌های که در بازار داریم با برند‌های مختلف استاندارد‌های مربوطه را دارند که با زیست بوم فناورانه کشور باید انطباق داشته باشد.

 

تکذیبیه رجیستر شدن آیفون 14


رئیس سازمان استاندارد بعد از اظهارنظر دربارهٔ رجیسترشدن آیفون ۱۴ با خنده گفت: بازار ریخت به‌هم!
رسانه‌ها امروز به‌نقل از اسلام‌پناه نوشته بودند آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود. بازتاب این صحبت‌ها باعث شد که تلفن او در نشست زنگ بخورد و به او تذکر داده شود.
همچنین سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفته موضوع ریجستر‌شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزهٔ استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهارنظری صورت گیرد.

 

 
برچسب ها: آیفون 14 رجیستر
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
تتلو: پایان راهی که من رفتم چیزی نبوده! title
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران title
مأموران فراجا با تلاش شبانه روزی باند‌های فساد و فحشا را که با فریب دختران، آن‌ها را مورد اغفال و سوءاستفاده قرار می‌دادند شناسایی و دستگیر کردند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.