کد خبر: ۲۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
پیش بینی بورس امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۲؛
دیروز ۵۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس تهران خارج شد که رشد ۱۳ برابری نسبت به روز چهارشنبه داشته است.

مخاطب 24- دیروز شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند و خروج پول حقیقی از بازار افزایش یافت. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۱۶ مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۶ هزار و ۸۶۴ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۶ هزار و ۷۱۰ واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۲۴۳ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش هزار و ۶۸۹ واحدی داشت. در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۱۲۵ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۸۴ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۱۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید)، شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) و شرکت سیمان اصفهان (سصفها) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و شرکت بیمه تجارت نو (بنو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فپنتا (شرکت سپنتا)، سیلام (شرکت سیمان ایلام) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۳۱ نماد صف خرید داشتند و ۹۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۴ درصدی به ۴۲۷ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل پس از دو روز وقفه بار دیگر ریزش کرد. شاخص هم وزن نیز روند کم و بیش مشابهی داشت اما افت بیشتری را پشت سر گذاشت. شاخص کل ۰.۸۱ درصد و شاخص هم وزن ۰.۹۴ درصد کاهش یافتند.نمادهای پالایشی؛ شپنا، شبندر و شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و پس از آن‌ها، اخابر، فارس و خودرو قرار داشتند.همچنین ۵۹۷ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که رشد ۱۳ برابری نسبت به روز چهارشنبه داشته است. نمادهای وبملت، فملی، شپنا، شبندر، ثفارس، وشهر، شتران، شستا، وسالت و خودرو بیشترین خروج پول را داشتند.

بنابراین بازار با تداوم خروج سرمایه حقیقی برای دوازدهمین روز متوالی بودیم.  نمادهای بزرگ بازار با خروج پول مواجه بودند. گروه‌های بانکی، پالایشی، خودرویی و محصولات شیمیایی نیز بیشترین خروج سرمایه را در میان گروه‌های بازار داشتند. به عبارت دیگر کلیت بازار سمت و سوی نزولی داشت. با روند فعلی به نظر می‌رسد در معاملات امروز نیز نیروهای نزولی غلبه داشته باشند.   

 

منبع: اکو ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.