کد خبر: ۲۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
پاشینیان: حاضرم استعفا دهم؛ از غیبت علی‌اف متاسفم؛
نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان که فردا (پنج‌شنبه) برای گفتگو با اتحادیه اروپا راهی اسپانیا خواهد شد، گفت استعفای او به عادی‌سازی شرایط در این کشور کمک کند، حاضر است این اقدام را انجام دهد.

مخاطب 24-سفر پاشینیان درحالی رخ می‌دهد که گزارش‌هایی مبنی بر عدم شرکت الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگوها منتشر شده است.

رسانه روسی اینترفکس به نقل از پاشینیان نوشت که برای از دست دادن فرصت گفت‌وگو با علی‌اف متاسف است و آماده بوده تا در مذاکرات صلح میان دو کشور سندی برای «عبور از موانع» امضا کند.

این نشست پنج‌جانبه قرار بود با حضور سران کشورهای فرانسه، آلمان، ارمنستان، آذربایجان و همچنین شارل میشل، رئیس شورای اروپا در روز پنج‌شنبه در گرانادای اسپانیا برگزار شود.

العربیه گزارش داد که این نشست قرار بوده با محوریت قره‌باغ کوهستانی برگزار شود.

رسانه روسی اسپوتنیک نیز نوشت پاشینیان گفته اگر استعفای او به عادی‌سازی اوضاع در ارمنستان کمک کند، حاضر است از سمت خود استعفا کند.

پس از از دست رفتن تسلط ارمنستان بر قره‌باغ، فشارها بر پاشینیان به منظور کناره گیری از قدرت افزایش یافته و اعتراضاتی نیز در ایروان شکل گرفته است.

باکو چندی پیش از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

قره‌باغ منطقه‌ای است در خاک جمهوری آذربایجان که اکثر جمعیت آن ارمنی‌تبار بودند اما در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفته‌اند.

 
منبع: ایسنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.