کد خبر: ۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
در این روزها که نام لاتاری حسابی بر سر زبان‌ها افتاده، همه می‌خواهند بدانند ثبت نام این برنامۀ مهاجرتی دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود و اصلا چطور می‌توانند شانس خود را در لاتاری گرین کارت آمریکا امتحان کنند.

در این روزها که نام لاتاری حسابی بر سر زبان‌ها افتاده، همه می‌خواهند بدانند ثبت نام این برنامۀ مهاجرتی دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود و اصلا چطور می‌توانند شانس خود را در لاتاری گرین کارت آمریکا امتحان کنند.

در همین راستا خبر مهمی داریم!

آن هم اینکه که ثبت‌نام لاتاری 2025 آمریکا از همین امروز، یعنی دوازدهم مهرماه1402 آغاز می‌شود!

در ادامه قرار است جرئیات بیشتری دربارۀ این موضوع مطرح کنیم و ببینیم که اساسا لاتاری چیست، شرکت در آن چه شرایطی دارد، مدارک مورد نیازش چیست و اصلا جزئیات زمان نام‌نویسی‌اش به چه صورت است. با ما باشید.

لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا که اختصارا به لاتاری آمریکا شهرت دارد، مهم‌ترین برنامۀ مهاجرتی ایالات متحده است که برای حفظ گوناگونی نژادی در خاک این سرزمین طراحی شده؛

یعنی از آنجا که جامعۀ آمریکا آمیزه‌ای از نژادهای مختلف بود، مسئولان این کشور به فکر راه چاره‌ای افتادند تا این تنوع نژادی را در خاک ایالات متحده حفظ کنند. نتیجه‌اش هم این شد که برنامۀ لاتاری را طرحی کردند و شرایط شرکت در آن را راحت‌تر و سریع‌تر و ارزان‌تر از دیگر راه‌ها قرار دادند.

عملکرد این برنامه نیز به این صورت است که افراد، مطابق اعلام مقامات آمریکایی ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا را صورت می‌دهند تا در یک تاریخ مشخص بین آن‌ها قرعه‌کشی شود. سپس عده‌ای که برندۀ لاتاری شده‌اند، مراحلی را پشت‌سر می‌گذارند تا با اخذ ویزای آمریکا، به این سرزمین بکوچند.

ضمنا گفتنی است که مجری برنامۀ لاتاری، یک سیستم کامپیوتری است؛ یعنی این هوش مصنوعی است که برندگان را به‌صورت شانسی انتخاب می‌کند؛ بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند دخل‌وتصرفی در نتایج داشته باشد و همۀ مردم، شانس یکسانی برای برنده‌شدن دارند.

با این وجود، باید گفت عواملی مانند ثبت‌نام اصولی در لاتاری می‌تواند شانس بردن لاتاری را بیشتر کند؛ به‌ویژه که برخلاف تصور همگانی، ثبت‌نام لاتاری گرین کارت آمریکا امری تخصصی است و اشتباهات کوچک در این مورد، می‌تواند شانس افراد را از بین ببرد؛

لذا به متقاضیان نام‌نویسی در لاتاری آمریکا توصیه می‌شود که برای ثبت‌نام خود، حتما از متخصصان و کارشناسان مهاجرتی کمک بگیرند؛ زیرا این‌گونه نه‌تنها مشکلی در نام‌نویسی‌شان رخ نمی‌دهد، بلکه شانسشان هم برای قبولی در لاتاری بیشتر می‌شود.

شرایط ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا شرط خاصی ندارد. به همین خاطر عده بسیاری می‌توانند شانسشان را در این برنامۀ مهاجرتی امتحان کنند. با این حال، یکی‌دو اصل به‌عنوان شرایط شرکت در لاتاری وجود دارد که در ادامه آمده است.

فوری: ثبت نام لاتاری آمریکا آغاز شد

شرط محل تولد برای شرکت در لاتاری

چنان‌که گفته شد، لاتاری برای حفظ تنوع نژادی در آمریکا ایجاد شده است؛ بنابراین تنها آن‌هایی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند که جمعیتشان در آمریکا کمتر است؛ مثلا متولدین هند و چین و پاکستان، به‌سبب کثرت جمعیتشان در آمریکا نمی‌توانند در لاتاری ثبت‌نام کنند.

در عوض اهالی کشورهایی مانند ایران و مصر بیشترین سهمیه را در اخذ ویزای لاتاری آمریکا دارند.

شرط مدرک تحصیلی برای ثبت نام در لاتاری آمریکا

ثبت نام لاتاری شرط سنی ندارد؛ اما در عوض شرطی دارد مبنی بر دارابودن مدرک دیپلم 12ساله؛ بنابراین برای نام‌نویسی در آن، افراد حتما باید مدرک دیپلم 12ساله خود را ارائه بدهند؛ منتها اگر موقعیتش نبود، باید از طریق شرط جایگزین اقدام کرد.

شرط سابقه کار برای شرکت در لاتاری (جایگزین مدرک تحصیلی)

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، افرادی که دیپلم 12ساله ندارند، تنها در صورتی می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت‌نام کنند که در یکی از زمینه‌های موردقبول ایالات متحده، حداقل 2 سال سابقه کار داشته باشند. این قانون همان «شرط جایگزین» یا «شرط سابقه کار» است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

از جمله نکات جالب‌توجه در رابطه با ثبت نام لاتاری این است که برخلاف تصور عمومی، شرکت در این فرایند به مدارک خاصی نیاز ندارد. طوری که حتی «پاسپورت» هم نمی‌خواهد!

با این وجود، برای نام‌نویسی در این برنامه باید تصویری را بارگذاری کرد که به عکس لاتاری شهرت دارد. گفتنی است این تصویر دارای شرایط به‌خصوصی است که برخی از آن‌ها را در ادامه گفته‌ایم.

شرایط عکس لاتاری

به‌صورت کلی، برخی از شرایط عکس لاتاری به شرح زیر هستند:

  • تصویر لاتاری نباید تار باشد.
  • پس‌زمینه تصویر باید سفید باشد؛
  • عکس لاتاری نباید سایه داشته باشد؛
  • افراد باید مستقیما به دوربین نگاه کنند؛
  • در عکس لاتاری، هر دو چشم باید باز باشند؛
  • عکس لاتاری باید بدون عینک و سمعک گرفته شود؛
  • در عکس لاتاری، موی شخص نباید چهره‌اش را بپوشاند؛
  • گردی صورت افراد باید کاملا دیده شود و هیچ‌چیزی آن را نپوشاند؛
  • کیفیت عکس لاتاری باید خوب باشد و پیکسل‌هایش مشخص نشود؛
  • عکس سیاه‌وسفید موردقبول نیست. عکس لاتاری حتما باید رنگی باشد؛
  • عکسی که سال گذشته استفاده شده است، نباید برای لاتاری بعدی بارگذاری شود؛
  • اصلا احتیاجی به چاپ عکس نیست. عکس لاتاری به‌شکل دیجیتالی بارگذاری می‌شود؛
  • عکس باید مربوط به شش ماه گذشته باشد. بنابراین عکس‌های قدیمی موردپذیرش نیستند؛
  • ابعاد موردقبول عکس لاتاری، حداقل 600در600 پیکسل و حداکثر 1200در1200پیکسل است؛
  • از شرایط عکس لاتاری این است که تصویر، حتما باید مربع باشد؛ یعنی طول‌وعرض یکسانی داشته باشد؛

فوری: ثبت نام لاتاری آمریکا آغاز شد

زمان ثبت نام لاتاری

بر اساس اعلام وزارت امور خارجۀ ایالات متحده، زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا یا همان لاتاری 1402، امروز، یعنی «چهارشنبه، 4 اکتبر 2023»، معادل «12مهرماه1402» آغاز می‌شود. ضمنا طبق بیانیۀ این نهاد، نام‌نویسی در این برنامه روز «سه‌شنبه، 7 نوامبر 2023»، برابر با «16آبان‌ماه1402» پایان می‌یابد؛

بنابراین به متقاضیان شرکت در برنامۀ لاتاری گرین کارت آمریکا توصیه می‌شود از همین حالا، برای ثبت‌نام در لاتاری 2025 آمریکا اقدام کنند.

حرف آخر

بنا بر اعلام مقامات آمریکایی، ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا از امروز، دوازهم مهرماه1402، آغاز می‌شود؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا، شانس خود را برای مهاجرت به ایالات متحده امتحان کنند.

ضمنا مطابق آنچه گفته شد، ثبت‌نام در این برنامۀ مهاجرتی نیازمند تصویری است که باید بر اساس شرایط ذکرشده در همین مطلب تهیه شده باشد.

hamimohajer.com/

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
زنم را به خاطر پدر زنم کشتم! title
۸ فروردین ۱۴۰۱ مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل دخترش خبر داد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد زنی ۳۸ ساله به نام مریم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.