کد خبر: ۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

امضای تفاهم‌نامه تولید و تامین سلول و باتری پک خودروهای برقی گروه سایپا با مپنا/ نوسازی ماشین آلات تولید خودرو در دستور کار است/ حرکت سایپا به سمت توسعه زیرساخت و کاهش آلایندگی/ نگاه ملی برای برقی‌سازی خودروهای سواری و تجاری شکل گرفته است

گروه خودروسازی سایپا و گروه مپنا با هدف استفاده از فناوری‌های نوین و برقی‌سازی خودروهای سواری و تجاری گروه سایپا،‌ تفاهم‌نامه تولید و تامین سلول و باتری پک خودروهای برقی را امضاء کردند.
امضای تفاهم‌نامه تولید و تامین سلول و باتری پک خودروهای برقی گروه سایپا با مپنا/ نوسازی ماشین آلات تولید خودرو در دستور کار است/ حرکت سایپا به سمت توسعه زیرساخت و کاهش آلایندگی/ نگاه ملی برای برقی‌سازی خودروهای سواری و تجاری شکل گرفته است

مخاطب24: در نشست مشترکی که روز پنجم مهر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شرکت مپنا برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه برقی‌سازی و ذخیره‌سازی انرژی مپنا (میدکو) و مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به نمایندگی از گروه مپنا و گروه خودروسازی سایپا، تفاهم‌نامه تولید و تأمین سلول و باتری‌پک خودروهای برقی را امضا کردند.

بر اساس مفاد تفاهم­نامه، با استفاده از تولیدات کارخانه میدکو به نمایندگی از گروه مپنا، انواع سلول و باتری‌پک برای خودروهای برقی شرکت سایپا تامین می‌شود.

میزان مصرف بنزین و سطح آلایندگی با تولید خودروهای برقی کاهش می‌یابد

در این نشست که جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا و گروه خودروسازی سایپا حضور داشتند، "محمدعلی تیموری"، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز خرسندی در مپنا، حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و برقی را از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشورها در جهان امروز دانست و با اشاره به موفقیت برخی کشورها در توسعه خودروهای برقی، بر ضرورت کنترل میزان مصرف سوخت در کشور تأکید کرد.

او با اشاره به برخی کاستی‌ها افزود: گفت: طی 21 ماه گذشته تلاش شد زیرساخت‌های گروه خودروسازی سایپا توسعه یابد. 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، قیمت انرژی در ایران را در قیاس با سایر کشورها ارزان‌تر دانست و تصریح کرد: عمده تجهیزات و ماشین آلاتی که برای محصولات فعلی گروه سایپا مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به دهه 70 است و میزان مصرف انرژی آنها بالا است. در صورتی که با نوسازی ماشین آلات که در دستور کار قرار دارد،‌ می‌توان به شدت مصرف انرژی را کاهش داد.

او افزود: به عنوان مثال، دولت آلمان برای آنکه بتواند این مسیر را به سرعت طی کند،‌ اعلام کرد که هر مجموعه‌ای بتواند زیرساخت‌ها را توسعه دهد،‌یارانه می‌گیرد، ‌بواسطه این امر حجم بالایی از زیرساخت‌های آلمان به روز شد.

تیموری با اشاره به اینکه با استفاده از توان شرکت تخصصی مپنا می‌توان در دهه 1400 به سمت توسعه زیرساخت و کاهش آلایندگی حرکت کرد‌ گفت: همان مسیری که کشورهای ژاپن و چین در تولید خودروهای برقی و هیبریدی طی کردند را می‌توان در کشور پیاده سازی و خودروهای برقی و به روز را تولید و روانه بازار کرد. با تولید خودروهای برقی، میزان مصرف بنزین و سطح آلایندگی، کاهش پیدا می‌کند. اگر چنین رویه‌ای طی نشود، پربیراه نیست که در مدت کوتاه سه ساله میزان مصرف بنزین کشور به 200 میلیون لیتر در روز برسد و در نهایت یکی از بزرگترین واردکنندگان بنزین در دنیا شویم.

او تصریح کرد: ما سال گذشته با مپنا همکاری را در این حوزه و خودروهای تجاری و عمومی آغاز کردیم. امسال نیز با تحولات مثبت صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریل سیاست‌گذاری در حوزه خودرو در حال تغییر است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان با ابراز امیدواری به این همکاری مشترک، دهه ۱۴۰۰ را دهه توسعه زیرساخت‌های جامع حمل و نقل دانست.

مپنا همچنان به توسعه حوزه برقی‌سازی خودروها و زیرساخت‌های آن ادامه می‌دهد

در ادامه این نشست، مدیرعامل گروه مپنا نیز بر ضرورت توجه به توسعه خودروهای برقی به دلایل محیط زیستی تأکید و نقش گروه مپنا را در حوزه‌های توسعه پیشرانه خودرو برقی و زیرساخت‌هایی مانند ایستگاه شارژ تشریح کرد.

«محمد اولیاء» ضمن ابراز امیدواری برای ثمربخش بودن همکاری دوجانبه مپنا و سایپا و با اشاره به سابقه فعالیت گروه مپنا در حوزه‌های مختلف انرژی گفت: مپنا از اواسط دهه ۸۰ وارد حوزه حمل و نقل شد و با توجه به اهمیت تاثیرگذاری روی انرژی و اقتصاد انرژی، توسعه این حوزه را در صنعت ریلی، اتوبوس برقی، خودرو برقی و زیرساخت‌های شارژ و باتری آغاز کرد.

اولیاء تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با بینش مثبت مدیریت وقت، مپنا به سمت صنعت برقی‌سازی حرکت کرده و بر اساس راهبردهای خود، همچنان به توسعه حوزه برقی‌سازی خودروها و زیرساخت‌های آن ادامه خواهد داد.

محمد اولیا، مدیرعامل گروه مپنا با تاکید بر فعالیت گروه مپنا در حوزه تولید انرژی‌های پاک، گفت: ضروری است با همکاری چندجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی، ‌زمینه رشد و تولید انرژی پاک را در صنعت خودرو بیش از پیش ارتقا دهیم.

او با یادآوری اینکه تلاش شده با توسعه زیرساخت‌ها و به کارگیری فناوری‌های جدید، زمینه تولید و رشد  خودروهای برقی در کشور فراهم شود، ‌تصریح کرد: با توجه به نگاه ملی که در خصوص برقی‌سازی خودروهای سواری و تجاری شکل گرفته است، شرکت مپنا می‌تواند از تمام پتانسیل خود برای تحقق این مهم و بهره‌گیری از فناروی‌های نوین، استفاده کند.

اولیا با تاکید بر سیاست‌های جدید وزارت صمت در حوزه خودرو برقی خاطرنشان کرد: با وجود ورود به حوزه زیرساخت حمل و نقل برقی، تا کنون در زمینه تجاری‌سازی شتاب مورد انتظاری نداشته‌ایم؛ با این حال امسال با رویکرد جدید وزارت صمت و استقبال شهرداری تهران و نیز همراهی خودروسازان کشور، انتظار وقوع شتاب بیشتر در این زمینه را داریم و امیدواریم موانع و محدودیت‌ها برطرف شده و دست ما برای تولید انبوه محصولات متنوع صنعت خودروهای برقی بازتر باشد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به تأسیس شرکت توسعه برقی‌سازی و ذخیره‌سازی انرژی مپنا (میدکو) گفت: از دو سال پیش که این شرکت برای تولید باتری تاسیس شد، تا کنون به دلیل وجود برخی موانع، سرعت توسعه چندان بالایی نداشتیم، اما اکنون با وجود استقبال خودروسازان می‌توانیم تنوع و توسعه محصولات جدید را با توجه به تقاضای بازار افزایش دهیم و تجاری سازی و تولید انبوه را در دستور کار قرار دهیم.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تولید و تأمین سلول و باتری‌پک خودروهای برقی گروه خودروسازی سایپا، از سوی “علیرضا تکلیفی” مدیرعامل شرکت توسعه برقی‌سازی و ذخیره‌سازی انرژی مپنا (میدکو) و “سید شاهین عذبی” مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به امضا رسید.

شایان ذکر است، هدف این تفاهم‌نامه تولید و تامین سلول و باتری پک خودروهای برقی گروه خودروسازی سایپا با استفاده از تولیدات کارخانه میدکو و نیز امکان‌سنجی، طراحی، توسعه، تست، تولید و تامین انواع سلول و باتری‌پک برای خودروهای برقی و هیبریدی شرکت سایپا است.

برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
آغاز ساخت بزرگترین پردیس فرهنگی، هنری غرب آسیا آغاز ساخت بزرگترین پردیس فرهنگی، هنری غرب آسیا
طرح ساخت بزرگترین پردیس فرهنگی، هنری و آموزشی غرب آسیا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران در بوستان هنرمندان آغاز شد.
ویدیوی باشگاه لیورپول بعد از تمدید قرارداد محمد صلاح ویدیوی باشگاه لیورپول بعد از تمدید قرارداد محمد صلاح
محمد صلاح به صورت رسمی تا سال 2027 با باشگاه لیورپول در قرارداد خواهد بود.
۳۱ هزار سال پیش ساحل دریای کاسپین تا کجا پیشروی داشت؟ ۳۱ هزار سال پیش ساحل دریای کاسپین تا کجا پیشروی داشت؟
پژوهش‌های دیرین‌شناسی در ایران نشان می‌دهد در حدود بیش از ۳۱ هزار سال پیش، ساحل دریای کاسپین (خزر) در مجاورت محوطه تخت رستم (نکا) قرار داشته است. این محوطه در دوره پارینه‌سنگی، کارگاهی برای تولید ابزار‌های سنگی و شکار بود.
درگیری رضاییان با آرش رضاوند، جنجال تازه در استقلال درگیری رضاییان با آرش رضاوند، جنجال تازه در استقلال
استقلال در ادامه روند فاجعه بار خود مقابل فولاد شکست خورد تا هواداران این تیم خیلی بیشتر از قبل نگران تیمشان باشند.
نماینده ترامپ در مذاکره با عباس عراقچی کیست؟ نماینده ترامپ در مذاکره با عباس عراقچی کیست؟
نماینده ترامپ در مذاکرات یک یهودی است که روابط بسیار نزدیکی با ترامپ دارد و به دنبال «برچیده شدن» برنامه هسته‌ای ایران نیست.
از بیستون تا طاق بستان زیبایی‌های کرمانشاه از بیستون تا طاق بستان زیبایی‌های کرمانشاه
با رشد چشمگیر آمار گردشگران و افزایش ۲۵ درصدی جابجایی مسافران در نوروز ۱۴۰۴، استان کرمانشاه توانست جایگاه خود را در میان مقاصد محبوب گردشگری کشور تثبیت کند.
کدام کشور‌ها پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند؟ کدام کشور‌ها پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند؟
بر اساس آخرین آمار‌های منتشره، امارات متحده عربی، قطر و کویت همچنان سه کشوری هستند که سه رتبه نخست بالاترین سرعت پهنای باند اینترنت موبایل را در فوریه ۲۰۲۵ به خود اختصاص داده‌اند.
برگزیده
ثبت نام وام ودیعه مسکن متأهلی دانشجویان از اول اردیبهشت آغاز می‌شود ثبت نام وام ودیعه مسکن متأهلی دانشجویان از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: اعتبار وام ودیعه مسکن متأهلی دانشجویان تأمین شده و ثبت‌نام از اول اردیبهشت ۱۴۰۴ آغاز می‌شود.
تعیین حداقل قیمت خودرو‌های الکتریکی چینی تعیین حداقل قیمت خودرو‌های الکتریکی چینی
بروکسل و پکن ایده لغو تعرفه‌ها را از طریق تعهدات احتمالی به حداقل قیمت‌ها که به عنوان تعهد قیمت برای خودرو‌های وارداتی شناخته می‌شود، مطرح کرده‌اند.
حقوق جدید سربازان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد حقوق جدید سربازان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
حقوق سربازان مجرد در مناطق عملیاتی، حداقل ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
صفحه خبر بالای تصاویر