کد خبر: ۲۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از خانه های کوچک متراژ یا همان میکروآپارتمان‌ها سابقه‌ای طولانی در شهرهای بزرگ دنیا دارد تا بتوانند جوابگوی بخشی از تقاضای موجود در بازار باشند.
مخاطب 24- مدیران دولتی و شهری با طرح مسکن ۲۵ متری مخالف هستند اما به گفته مشاوران املاک بازار میکروآپارتمان‌ها درتهران داغ است .

 طی روزهای اخیر از طرحی رونمایی شد که بنا بود در قالب آن در یکی از مناطق تهران بیش از هزار واحد خانه ۲۵ متری ساخته شود. طرحی که از نگاه طراحان آن می‌توانست به راهی برای نجات بازار مسکن تبدیل شود.

به گفته مسئول اجرای طرح مسکن اقتصادی این واحدها دارای نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس حمام و دستشویی، پارکینگ و انباری به صورت دلخواه، مبلمان متناسب با سایز واحد و اثاثیه کامل منزل است. سالن‌های پذیرایی اشتراکی که ساکنان به صورت زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و رستوران از جمله امکانات رفاهی این پروژه محسوب می‌شود.

 اما ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که مسئولان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی اظهار کردند که قرار نیست چنین پروژه ای در پایتخت اجرایی شود.

روز چهارشنبه ۲۹ شهریور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این باره گفت: این موضوع یک ایده است و به اعتقاد بنده اتفاق خوبی نیست و بسیار بد است.

مخالفت مدیران دولتی و شهری با این طرح به دلیل کاهش کیفیت زندگی درحالی است که  ماه گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی از شیوع پشت‌بام‌‌خوابی، موتورخانه‌خوابی، ماشین‌خوابی، گورخوابی، اتوبوس‌‌‌خوابی، خانه‌‌‌به‌دوشی، شغل‌‌‌گزینی سرپناه‌‌‌جویانه و هم‌خانگی دو یا چند خانواده در یک واحد مسکونی در جامعه خبر داده بود.

آپارتمان های زیر ۳۰ متر موجود در بازار با وجود نداشتن امکانات رفاهی برای سکونت پر مخاطب هستند و در حال حاضر در بازار مسکن معامله می‌شوند.برای مثال در فایل اجاره ای در محله تهرانپارس، حوالی مترو فرهنگسرا واحدی با ۲۰ متر زیربنا و یک سال ساخت با رهن کامل ۱۳۰ میلیون تومان اجاره داده می‌ شود.

در طرشت طبقه سوم آپارتمانی بدون آسانسور با ۳۰ متر زیربنا و ۱۷ سال ساخت با  ۱۳۰ میلیون تومان رهن و ۶.۵ میلیون تومان  اجاره پیشنهاد شده بود.برای واحدی ۱۵ متری و ۱۸ سال ساخت در خیابان هروی ۸۰میلیون تومان رهن و ۴میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده بود. در توضیحات این فایل عنوان شده بود به علت بیرون بودن سرویس بهداشتی و حمام فقط به آقا اجاره داده می‌شود.

در خیابان نیاوران واحدی ۲۰ متری و ۲۲ سال ساخت با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۹ میلیون تومان اجاره، کرایه شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از خانه های کوچک متراژ یا همان میکروآپارتمان‌ها سابقه‌ای طولانی در شهرهای بزرگ دنیا دارد  تا بتوانند جوابگوی بخشی از تقاضای موجود در بازار باشند.

میکرو

منبع: تجارت نیوز 
برچسب ها: مسکن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.