مخاطب24- افتتاح ایستگاه خط ۶ مترو تهران - مجری خط ۶ متروی تهران با اعلام موفقیت آمیز بودن تست گرم ۵.۵ کیلومتر از مسیر خط ۶ مترو گفت: در مهرماه این مسیر ۵.۵ کیلومتری که شامل ایستگاه های شهرزیبا، شهران و کوهسار می شود را به بهره برداری می رسانیم.
به گزارش تین نیوز به نقل روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، عباس فتحعلی پور در حاشیه تست گرم ۵.۵ کیلومتر از نیمه شمالی خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران افزود: تست گرم محدوده شمالی خط ۶ مترو به حدود ۵.۵ کیلومتر از ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار انجام شد و باتوجه به برنامه ریزی انجام گرفته در مهرماه این مسیر ۵.۵ کیلومتری بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است که تا کنون ۱۷ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده، گفت: البته دو ایستگاه شهدای «کن و کاشانی» هم در این میان عبوری است که مهرماه افتتاح نمی شود؛ اما به زودی به بهره برداری می رسد و در کل خط ۶ از ایستگاه دولت آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول ۳۲ کیلومتر به طول می انجامد. در ادامه نیز در نیمه دوم سال دو ایستگاه شهدای «کن و آیت الله کاشانی» را تقدیم مردم می کنیم.
مجری خط ۶ مترو با تأکید بر اینکه عملیات ساخت این ایستگاه ها از سال ۸۴ شروع شده، تصریح کرد: تأمین مالی تکمیل این ایستگاه ها انجام شده و در مهرماه این ۶ کیلومتر را به اتمام می رسانیم و براساس تمهیدات اندیشیده شده تمامی پله برقی ها و آسانسورهای این سه ایستگاه از ابتدا شروع به کار می کند.
وی در مورد افتتاح مابقی ایستگاه های میانی خط ۶ مترو نیز گفت: برای افتتاح ایستگاه های میانی خط ۶ مترو یعنی نجات اللهی، بهار شیراز، سرباز و میدان خراسان برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در نیمه دوم سال تحویل شهروندان تهرانی کنیم و ایستگاه ۱۷ شهریور که با خط ۷ تبادل دارد نیز در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد.
وی در مورد نحوه انجام تست گرم با بیان اینکه این تست یک نوع آزمایش خط است که با توجه به قطاری که داریم مسیر تردد، برق رسانی و ریل سوم را چک می کنیم، ادامه داد: معمولاً چون خط گرم است بایستی برق قطع بشود و بعد مسیر جدید را برق دار کنیم و مسیر را با قطاری که برق دارد راه بیندازیم.
فتحعلی پور ادامه داد: در تست گرم موارد مختلف عملکردی در ۵.۵ کیلومتر از مسیر قطعه شمالی خط ۶ چک می شود که مهم ترین آن هاچک کردن وضعیت سامانه تأمین توان برق رسانی به قطار مسافری، عملکرد ریل های حرکتی مسیر، چک وضعیت تنظیم ریل سوم، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر در رابطه با عدم تداخل ادوات مختلف با ناوگان عبوری، چک وضعیت نصب ادوات روسازی مسیر و حرکت مطلوب قطار است که با موفقیت طی شد.