کد خبر: ۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

دکتر زارعیان : نکاتی که باید در استفاده از شبکه هوشمند بدانید

معاون شرکت مخابرات ایران معتقد است بخشی از گلایه‌های مشترکان از تعرفه شبکه هوشمند بجا و درست است، اگرچه نسبت به آن چیزی که در بیرون جامعه اتفاق می‌افتد، تعرفه بالایی نیست و اگر شخصی مشاوره حضوری در زمینه حقوقی داشته باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کند.
دکتر زارعیان : نکاتی که باید در استفاده از شبکه هوشمند بدانید

به  گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران: شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس‌های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند. سرویس‌های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می‌توانند از آن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان‌ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

در همین رابطه دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، در گفتگو با ایسنا، درباره شبکه هوشمند و فرآیند آن اظهار کرد: شبکه هوشمند شبکه‌ای است که از طریق بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه آموزشی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، حتی فناوری اطلاعات به مشتریان خود خدمات صوتی ارائه و در قبال این خدمات بر اساس دقیقه هزینه‌ای را از مشترکان دریافت می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال یک موسسه روان‌شناسی یا مشاوره شماره تلفن خود را اعلام می‌کند که شماره تلفن‌ها به دلیل اینکه مشخص‌باشد همه با ۹۰۹ شروع می‌شود که اگر در زمینه‌های خانوادگی مشکلی دارند، تماس بگیرند و هزینه هر دقیقه مکالمه بستگی به اینکه چگونه تعرفه‌گذاری می‌شود، مشخص می‌شود. وقتی مشترک تماس می‌گیرد، به او اعلام می‌شود که موسسه مذکور به ازای هر دقیقه مکالمه به طور مثال سه تا چهار هزار تومان کمتر یا بیشتر هزینه دریافت می‌کند؛ در صورتی که مشترک تمایل به استفاده از این خدمت دارد مکالمه را ادامه می‌دهد، در غیر این صورت می‌تواند مکالمه را قطع کند که هزینه‌ای برای مشترک نخواهد داشت.


دکتر زارعیان : نکاتی که باید در استفاده از شبکه هوشمند بدانیددکترزارعیان گفت: در این حوزه، سه الی چهار گروه فعال هستند؛ گروه اول و اصلی شرکت‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و گروه دوم شرکت ارتباطات زیرساخت است که این شبکه را در زمان‌های خیلی دور راه‌اندازی کرده است. شرکت مخابرات ایران سومین بازیگر این حوزه است که درآمد شرکت‌های فعال این حوزه را جمع آوری می‌کند، پس از آن درصد کمی را خود برمی‌دارد و بقیه را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره نحوه تعرفه‌گذاری این شبکه توضیح داد: براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعرفه‌گذاری آزاد است و در مصوبه اشاره شده که صنف این کار را انجام دهد، اما معمولا خود شرکت کار تعرفه‌گذاری را انجام می‌دهند؛ بنابراین در این مرحله مسوولیتی متوجه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران نیست.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بخش از گلایه شهروندان از تعرفه این شبکه به جا و درست است، تشریح کرد: بخشی از گله‌ها درست است، اما با توجه به اینکه از همان ابتدا تعرفه به مشترک اعلام می‌شود، پیشنهاد ما این است که مشترکان حتما دقت لازم را داشته باشند و اگر واقعا از سرویس ناراضی‌اند، استفاده نکنند. در کل نسبت به آن چیزی که در بیرون جامعه اتفاق می‌افتد، تعرفه بالایی نیست و اگر شخصی مشاوره حضوری در زمینه حقوقی داشته باشد، باید هزینه بیشتر از آن پرداخت کند.

دکترزارعیان افزود: مورد دیگر این است که فرزندان بدون اجازه خانواده از این سرویس استفاده و گاهی هزینه بسیاری را به خانواده تحمیل می‌کنند، این هم عامل دیگری برای نارضایتی شهروندان از تعرفه شبکه‌های هوشمند است؛ اما به نظر می‌رسد که باید نظارت بخش‌های بیرونی بر این شبکه بیشتر باشد ضمن اینکه وزارت ارتباطات در حد خود سرویس را به گونه‌ای تعریف کرده که مشترک داوطلبانه از آن استفاده کند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران معتقد است که چندین بار در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده، اما کافی نبوده و باید اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه انجام شود، ضمن اینکه مردم هم باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی در پایان گفت: درصورتی که مشترکان از این سرویس گله داشته باشند، می‌توانند با مرکز تماس مخابرات تماس بگیرند یا به صورت حضوری مراجعه کنند، اما توصیه ما این است، اگر از شرکت ارائه دهنده خدمت ناراضی هستند، با ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تماس بگیرند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از روز شنبه ۲۱ تیرماه یک ساعت کاهش یافت.
جزئیات انفجار در چیتگر جزئیات انفجار در چیتگر
سخنگوی سازمان اورژانس تهران با اشاره به وقوع یک حادثه انفجار حوالی در دریاچه چیتگر، علت وقوع آن را انفجار گاز اعلام کرد.
جزییات واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی جزییات واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی
وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با رد گمانه‌زنی‌ها، جزئیات واریز کالابرگ الکترونیکی را به‌طور شفاف اعلام کرد.
پدیده لیگ به شباب الاهلی پیوست! پدیده لیگ به شباب الاهلی پیوست!
باشگاه شباب الاهلی امارات توانست ستاره جوان پیکان و تیم امید ایران را جذب کند.
خرید ۷۰ میلیون یورویی القادسیه خرید ۷۰ میلیون یورویی القادسیه
باشگاه القادسیه عربستان با مهاجم تیم ملی فوتبال ایتالیا به توافق رسید و قرارداد امضا کرد. رقم این قرارداد ۷۰ میلیون یورو اعلام شده است.
هشدار؛ لینک فیلم زلزله ۸.۵ ریشتری بانکوک را باز نکنید هشدار؛ لینک فیلم زلزله ۸.۵ ریشتری بانکوک را باز نکنید
لینک فیلمی با عنوان زلزله ۸.۵ ریشتری بانکوک در حال انتشار در گروه‌های مجازی می‌باشد، از بازکردن این لینک خودداری کنید. این لینک یک ویروس باج‌افزار برای دسترسی به برنامه‌های بانکی مردم در تلفن همراه است.
چگونه در هوای آلوده از خود محافظت کنیم؟ چگونه در هوای آلوده از خود محافظت کنیم؟
آلودگی هوا آثار مختلفی روی بدن انسان‌ها دارد؛ اما با برخی اقدامات می‌توان این آثار منفی را کاهش داد.
برگزیده
برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد برنامه کاهش ساعات کاری ادارات اعلام شد
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از روز شنبه ۲۱ تیرماه یک ساعت کاهش یافت.
دلیل اختلال جی‌پی‌اس در ایران چیست؟ دلیل اختلال جی‌پی‌اس در ایران چیست؟
طی روز‌های گذشته رانندگان و کاربران در ایران و به‌ویژه تهران، برای پیدا کردن مسیر دچار مشکل شده‌اند.
جزئیات انفجار در چیتگر جزئیات انفجار در چیتگر
سخنگوی سازمان اورژانس تهران با اشاره به وقوع یک حادثه انفجار حوالی در دریاچه چیتگر، علت وقوع آن را انفجار گاز اعلام کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر