کد خبر: ۲۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر عنوان شد:
با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره، رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر جشنواره فیلم فجر، جوایز برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر اهداء و بر پیوند صنعت و هنر تاکید و قرار شد گروه خودروسازی سایپا و سازمان سینمایی کشور همکاری مشترک داشته باشند.

مخاطب۲۴ :‌ به گزارش سایپانیوز:  محمدعلی تیموری،‌ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر در شرکت پارس خودرو،‌ گفت: گروه سایپا افتخار می‌کند که در خدمت هنرمندان کشور باشد؛ رسانه و هنرمند، نقش و جایگاه تاثیر گذاری در جامعه دارد.

او با تاکید بر اینکه هنرمندان می‌توانند، پتانسیل و دستاوردهای صنعت خودرو و فعالیت‌های توسعه‌ای که در این حوزه صورت می‌گیرد را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند، افزود: هم افزایی صنعت و هنر  کمک خواهد کرد که مردم بیش از گذشته با صنعت خودرو آشنا شوند. هنرمندان می‌توانند در طراحی خودروهای جدید،‌ تولید خودروهای جدید،‌ عرضه خودرو به بازار در کنار گروه خودروسازی سایپا باشند. محصولاتی که از خطوط تولید سایپا خارج می‌شود حاصل فرایند طراحی تا تولید است، از اینرو هنرمندان در راستای مسولیت اجتماعی می‌توانند کل این فرایند را به آگاهی مردم برسانند و در کنار صنعت ملی کشور  قرار گیرند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه برای اولین بار در سال جاری،‌سایپا از طریق کنکور سراسری هزار نفر را بورسیه کرده است،‌ افزود:جامعه هنرمندان می‌توانند این موضوع را در جامعه عنوان کنند تا در این مسیر که با هدف جذب جوانان و نخبگان کشور است،‌ به ما کمک کنند.

او یادآورشد: در دهه 90 در زیرساخت صنعت خودرو، سرمایه گذاری جدیدی صورت نگرفت ولی طی 20 ماه اخیر با هدف تنوع محصول و عرضه خودروهای جدید و به روز به بازار،‌در بخش زیرساخت، سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گرفته است.

او با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خودروساز کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی است، گفت: با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و همچنین شهردار تهران، ‌ایستگاه شارژ خودروهای برقی راه‌اندازی شد؛‌این اقدام بسیار ارزشمند است،‌امیدواریم طی سه الی چهار ماه آینده شاهد ورود خودروهای برقی و هیبرید-برقی (قابل شارژ با پریز برق) باشیم و همچنین این خودروها در حمل و نقل عمومی به عنوان تاکسی مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد خزائی، رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این مراسم،ضمن تقدیر از وزارت صمت و مدیرعامل گروه سایپا که به حوزه هنر و سینما ورود جدی کردند، گفت: اگر دغدغه‌های وزارت صمت و شرکت سایپا به هنرمندان پیوند بخورد،می‌توان موضوعات مرتبط با صنعت خودرو را در قالب فیلم کوتاه،‌مستند، انیمیشن و... برای مردم تبیین کرد.

او با بیان اینکه بستر مناسبی وجود دارد که خودروسازان از هنر سینما با هدف حل مسایل و مشکلات صنعت خودرو، استفاده کنند،‌افزود: رتبه سینمای ایران در جهان 12 است و لذا اگر این هنر با صنعت پیوند بخورد خیلی از مشکلات صنعت خودرو حل خواهد شد و همچنین مردم با فرصت‌ها و پتانسیل های صنعت خودرو کشورمان آشنا خواهند شد، سازمان سینمایی آمادگی دارد در این مسیر به گروه خودروسازی سایپا کمک کند.

در پایان این مراسم جوایز خودروی شاهین به برندگان جشنواره چهل و یکم فیلم فجر از جمله سارا حاتمی (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کت چرمی)، سجاد بابایی (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استاد)، داود صبوری (تهیه‌کننده اتاقک گلی و برنده جایزه ویژه هیات داوران)، مسعود سخاوت‌دوست (برنده جایزه بهترین موسیقی برای عطرآلود و شماره ۱۰)، حسن ایزدی (برنده جایزه بهترین جلوه‌های ویژه بصری برای گل‌های باوارده)، حمید رسولیان (برنده جایزهٔ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم غریب)، شهرام خلج (بهترین چهره‌پردازی برای غریب و شماره ۱۰)، محمدرضا شجاعی (بهترین طراحی صحنه برای غریب و شماره ۱۰)، سارا سمیعی (بهترین طراحی لباس برای یادگار جنوب)، علیرضا علویان (بهترین صداگذاری برای یادگار جنوب)، میثم مولایی (بهترین تدوین برای فیلم چرا گریه نمی‌کنی)، محمد ثریا (بهترین فیلم کوتاه داستانی برای برنو)، فرشاد افشین‌پور (برنده جایزه بهترین مستند برای دنیای وحش زاگرس) و امیر نوبخت (برنده جایزه بهترین طراحی صدا برای یادگار جنوب) اهدا شد.

برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.