کد خبر: ۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
آخرین جزییات از طرح ترافیک جدید تهران؛

احتمال افزایش لیست عوارض خودوریی

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد: طول و مدت سفر ملاک عمل محاسبه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است.
احتمال افزایش لیست عوارض خودوریی

مخاطب 24- مجتبی شفیعی در مورد جزئیات مدیریت جدید و هوشمند محدوده طرح ترافیک تهران با تأکید بر اینکه این روش جدید گامی اساسی در راستای عادلانه شدن اجرای طرح ترافیک است، افزود: طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام به جلو رفته بگونه‌ای که از حالت صفر و یک به شرایطی تغییر کرده که بر اساس آن شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کرده و مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها وابسته است.

او با بیان اینکه در طرح جدید که ایده آن در شورای ترافیک پایتخت به تصویب رسید، ما را  به سمت عادلانه و منطقی کردن طرح ترافیک سوق می‌دهد، ادامه داد: البته هنوز این طرح اجرایی نشده؛ بلکه کلیات این طرح در شورای ترافیک تصویب شد تا با یاری خداوند در نیمه دوم سال اقدامات اجرایی آن مهیا شود و برای سال آینده مبنای عمل قرار گیرد.

شفیعی گفت: طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود، یعنی هر چقدر مدت و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند و دقت داشته باشید که برخی خودروها در محدوده طرح ترافیک فقط یک سفر دارند و رانندگان خودروی خود را پارک می‌کنند و ترددی ندارند و این نوع خودرو نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می کند، عوارض پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران  با بیان اینکه میزان عوارض پرداختی باید مبتنی بر میزان عارضه‌ای باشد که بر شهر ایجاد می شود، گفت: در روش جدید با توجه به اینکه ابزارهای جدیدی در اختیار داریم می توانیم این مسئله که خودرو از چه مسیری استفاده می‌کند را به فرد ارائه کنیم و پیشرفته ترین تئوری است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

او با بیان اینکه منطق نرخ گذاری در این روش تغییر می‌کند و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده وجود نخواهد داشت، افزود: نرخ عوارض برای شهروند عادی که مدام در حال تردد نباشد قطعا کمتر از وضعیت موجود است، چراکه عموم شهروندان چندان ترددی در محدوده طرح ندارند، بلکه عموما خودروهای خود را پارک کرده و معمولا خودروهایی که در طرح ترافیک مدام تردد می‌کنند خودروهایی هستند که آلایندگی و فرسودگی قابل توجهی دارند و بیشتر آلودگی تولید می‌کنند، اما عوارضی که پرداخت می کنند، مساوی با سایر شهروندان است و ما به سمت عادلانه‌تر شدن و هوشمندتر شدن مدیریت جریان ترافیک می‌رویم.

به گفته شفیعی، امیدواریم زمان اجرای مدیریت محدوده طرح ترافیک جدید بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم سال‌جاری  پیاده سازی شود و اگر موفق شویم که پایلوت این طرح را در سال‌جاری اجرا کنیم، در سال آینده این طرح ملاک عمل خواهد بود، اما اگر بر اساس برنامه فوق عنوان شده جلو نرفتیم، باید این مراحل طی شود و بعد از طی مراحل اجرایی شود.

او افزود: اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد و باید اقدامات لازم با سازمان فاوا پیش رود؛ البته در شورای ترافیک کلیات این موضوع تصویب شده است.

 

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها: طرح ترافیک عوارض
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
ونزوئلا و منطق کنترل ژئوپلتیکی ایالات متحده آمریکا ونزوئلا و منطق کنترل ژئوپلتیکی ایالات متحده آمریکا
سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا ادامه منطق اعلامیه مونروئه است؛ جایی که واشنگتن با تحریم، فشار سیاسی و مهار نفوذ چین و روسیه می‌کوشد کنترل ژئوپلیتیکی خود در آمریکای لاتین را حفظ کند.
درخشش بیفوما در اولین بازی؛ امید تازه برای پرسپولیس درخشش بیفوما در اولین بازی؛ امید تازه برای پرسپولیس
تیوی بیفوما در نخستین حضور ثابت زیر نظر اوسمار ویرا با ارائه نمایشی موثر، پاس‌گل زیبا و مشارکت فعال در خلق موقعیت‌ها امید تازه‌ای برای پرسپولیس ایجاد کرد.
غضنفری، نماینده تهران: مقصر خشکسالی و فحشا شخص رئیس جمهور است! غضنفری، نماینده تهران: مقصر خشکسالی و فحشا شخص رئیس جمهور است!
کامران غضنفری، نماینده تهران، با انتقاد تند از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره احتمال جیره‌بندی آب و تخلیه تهران، عملکرد دولت را عامل اصلی مشکلات کشور و کاهش بارش‌ها دانست.
انتخابات عراق ۲۰۲۵؛ کرکوک به میدان رقابت شدید انتخاباتی تبدیل شد انتخابات عراق ۲۰۲۵؛ کرکوک به میدان رقابت شدید انتخاباتی تبدیل شد
سه روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی عراق باقی است و کرکوک با حضور هزاران نامزد و فعالیت تبلیغاتی پررنگ، به صحنه رقابت شدید تبدیل شده است.
مقصر مصدومیت اوریه و مونیر کیست؟ مقصر مصدومیت اوریه و مونیر کیست؟
با اعلام خبر مصدومیت سرژ اوریه و مونیر الحدادی، حواشی مربوط به علت مصدومیت این دو ستاره پر رنگ شد.
قاضی فدرال دستور ترامپ برای اعزام نیرو به پورتلند را باطل کرد قاضی فدرال دستور ترامپ برای اعزام نیرو به پورتلند را باطل کرد
قاضی فدرال آمریکا دستور دونالد ترامپ برای اعزام گارد ملی به پورتلند را غیرقانونی اعلام کرد؛ اقدامی که مانع اجرای برنامه رئیس‌جمهوری شد.
شورای نگهبان تصویب لایحه حذف ۴ صفر را تأیید کرد شورای نگهبان تصویب لایحه حذف ۴ صفر را تأیید کرد
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی و حمایت از ایرانیان خارج از کشور پس از رفع ابهامات مجلس مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
برگزیده
مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری، زیرساخت زندگی دیجیتال ایرانیان
در سال‌های اخیر، با رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نیاز به اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت بیش از پیش احساس می‌شود. پروژه مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری (سوآپ)، پاسخ به این نیازهاست و با اجرای آن، زیرساخت‌های ارتباطی کشور به‌طور اساسی به‌روز خواهد شد
کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده کاهش کشفیات تریاک، شرکت های دارویی را با مشکل مواجه کرده
مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش منابع تأمین مواد اولیه دارو‌های مخدر، از جمله دارو‌های مورد استفاده در درمان سرطان، درد‌های مزمن و اعتیاد، اعلام کرد که شرکت‌های دارویی با مشکلات جدی مواجه شده‌اند
یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد
با انتخاب شیرین احمدنیا برای نخستین بار یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد. با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره دوازدهم انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعضای جدید هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند. همچنین در نخستین جلسه رسمی هیأت مدیره، شیرین احمدنیا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.
صفحه خبر بالای تصاویر