مخاطب 24- سایپا اعلام کرد این خودروساز در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تقاضا برای واگذاری خودرو در طرحهای فروش براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته اما از این تعداد تنها ۸۰ هزار تقاضاذ واجد شرایط بودند.
آن طور که حسین کاظمی طرقی، مدیر بازاریابی و فروش خودروسازی سایپا میگوید اما از ۸۰ هزار نفر متقاضی که میتوانستند برای محصولات این خودروساز اقدام کنند، حدود ۴۳ هزار نفر نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز وجه به حساب این خودروساز اقدام کردند.
بنابراین حول و حوش ۳۷ هزار نفر به رغم داشتن شرایط حاضر نشدند برای در اختیار گرفتن محصولات سایپا نام نویسی کردند. این احتمال وجود دارد که این بخش از متقاضیان دوست ندارند فرصت دریافت محصولات ایران خودرو و همچنین خودروهای وارداتی را از دست بدهند بنابراین قید تحویل گرفتن محصولات سایپا را زده و نام نویسی خود را نیمهکاره رها کردهاند. بررسیها نشان میدهد انصراف این تعداد متقاضی سبب شده تا ۳۷هزار دستگاه خودروی سایپا صاحبان خود را نشناسند. این تعداد خودروی بدون صاحب حدود ۴۶ درصد از ظرفیت سایپا در طرحهای فروش ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را شامل میشود. با توجه به شرایط حاکم بر تحویل خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر و ظرفیت خالی مانده سایپا میتوان گفت این خودروساز از مادران رَکب خورده است.
هنوز مشخص نیست مدیران سایپا قرار است این ظرفیت خالی مانده را از چه مسیری بفروشند. آیا سیاستگذار خودرویی به جز سامانه یکپارچه فروش خودرو مسیری پیش پای این خودروساز برای عرضه محصولاتش میگذارد یا اینکه مدیران سایپا باید چشم انتظار فروش محصولات خود در دور جدید عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه باشند؟
منبع: اکو ایران